Page 11 - Logitrend - Sayı 23
P. 11
Sayın Gürsel BARAN hedefinin konuşulduğu 2023 sahip olmak şehrimiz açısından
yılında bu hedefe ulaşmak için en da çok önemli. Hala hizmette
Ankara Ticaret Odası Başkanı
önemli sektörlerin başında geliyor. olan Konya, Eskişehir ve İstanbul
Sayın Bakanım, TOBB’un çok Son dönemlerde gerçekleştirilen hızlı tren hatları, hizmete açılacak
değerli başkan vekili, Uluslararası ülkelerarası işbirliği faaliyetleri olan İzmir ve Sivas hatları ile
Nakliyeciler Derneğinin, Ankara ile uluslararası ticaret geliştirme şehrimiz hızlı trenin de merkezi
Sanayi Odamızın çok değerli yönünde yapılan anlaşmalar haline gelecek. Şehrimizden
başkanları, Ostim idaremizin çok ve boru hattı taşımacılığı yurtdışına doğrudan uçuşları çok
değerli başkanı, Ankara Ticaret hatırlanırsa, Türkiye’nin hedefleri önemsiyoruz. Ankara’dan üç dört
Odamızın çok değerli meclis doğrultusunda lojistik sektörünün saatlik direkt uçuşla varılabilecek
başkanı, yönetim kurulu üyesi milli gelir içindeki payının sürekli 34 ülke mevcut. Bu ülkelerin
arkadaşlarım, sizleri Türkiye’nin artabileceği rahatlıkla söylenebilir. gayrisafi milli hasılaları yaklaşık
teki Avrupa’nın da en modern, bu Hizmet sektörlerinden olan 23 trilyon dolar. Yani şehrimiz 34
güzel lojistik üssünden seslenme lojistik ülkemizde turizmden ülkeyi kapsayan 23 trilyon dolarlık
fırsatı verdiği için emeği geçen sonra en fazla potansiyeli bir pazarın ortasında. Tüm bunlar
herkese teşekkür ediyorum. Sizleri bünyesinde barındıran ikinci Ankara’ya da lojistik açısından çok
şahsım ve ATO adına saygıyla, sektör durumunda. Zira 2012 büyük fırsatlar sunuyor. Hızlı tren
sevgiyle ve hürmetle selamlıyorum. yılı verilerine göre Türkiye’de karayolu ağı ve yurtdışı uçuşları le
Taşımacılık sektörü ile iç içe taşımacılık sektörü ticari hizmetler Anadolu’nun dünyaya açılan kapısı
olan Ankara, lojistik sektörünün
geçmiş olan lojistik sektörü, belli ihracı listesinde yüzde 31.4 pay ve de başkenti olma yolunda hızla
başlı bir iktisadi faaliyet. Sektörün 13.2 milyar dolar ihracat tutarıyla ilerliyor. Ama lojistik sektörü hak
durumu, sanayi ve ticaretin turizm sektörünün ardından ettiği yerde mi diye sorarsanız
gelişmesini, özetle ekonominin ikinci sırada geliyor. Bu nedenle gerçekten hak ettiği yerde değil.
gelişmesini etkileyebildiği gibi Türkiye ekonomisi için lojistik Bunun için yapılması gerekenler
ekonomik gelişmelerden de faaliyetlerinin gelişmiş ülkeler var, bütün bu konuların zirve
etkilenebiliyor. Küreselleşen düzeyine ulaşması büyük önem
dünyada lojistik, ithalat, ihracat taşıyor. Şöyle son on yıllık süreci
yapan firmaların kârlılığını hatırlarsak Avrupa’da yaşanan
doğrudan etkileyen unsurların ekonomik daralmayla, Suriye’de
başında geliyor. Tüm alıcılar yaşananlara, coğrafyamızın
sancılarına rağmen lojistik sektörü
ürünlerini en uygun fiyata en seri
şekilde ve en ucuza ulaştırmak büyüme ivmesini sürdürdü. Bugün
istiyor. Dolaysıyla nakliye, kara, hava, deniz, demiryolu
alanlarında güçlü hedeflere
depolama dağıtım ve lojistik gibi
unsurlar ticaretin gelişmesine sahibiz. Sorunlar yok mu? Elbette
rekabet gücünün artmasında ki var. Üretim maliyetlerinin
birbirine yaklaştığı günümüzde
da önem kazanıyor. Ülkemiz
jeostratejik açıdan, Asya ve uluslararası ticarette rekabet
Avrupa ile Karadeniz ve Akdeniz lojistik üzerinden gerçekleştiriliyor.
Bu rekabette başarılı olabilmek
arasında kavşak konumundadır. için de ulaştırma ağ sistemi, bilişim
Üç kıtanın kesişim noktasında ve gümrük altyapısı iş gücü ve
yer almaktadır. Türkiye Avrupa, hizmet maliyetleri ayrı ayrı önem
Balkanlar, Karadeniz, Akdeniz, taşıyor. Küresel ticarette rekabet
Kafkaslar, Hazar, Orta Asya, avantajımızı artırmak için lojistik
Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri sektörümüzü de güçlendirmemiz
için bir dağıtım ve depolama gerekiyor. O açıdan avantajlı
merkezi olabilecek bir konumda. durumda ve yüksek bir gelişme
Bu avantajın iyi değerlendirilmesi potansiyeline sahip olduğunu
gerekiyor.
söyleyebiliriz. Bildiğiniz gibi şu
1990’lı yıllarda atılıma geçen lojistik an içinde bulunduğumuz Ankara
sektörü günden güne gelişen, Lojistik Üssü Türkiye’nin ilk ve tek
hizmet kalitesini artıran dinamik bir uluslararası lojistik üssüdür. Dünya
sektördür. 500 milyar dolar ihracat standartlarında bir lojistik üssüne
9