Page 11 - Logitrend - Sayı 23
P. 11

Sayın Gürsel BARAN                hedefinin konuşulduğu 2023        sahip olmak şehrimiz açısından
                                                yılında bu hedefe ulaşmak için en   da çok önemli. Hala hizmette
              Ankara Ticaret Odası Başkanı
                                                önemli sektörlerin başında geliyor.   olan Konya, Eskişehir ve İstanbul
              Sayın Bakanım, TOBB’un çok        Son dönemlerde gerçekleştirilen   hızlı tren hatları, hizmete açılacak
              değerli başkan vekili, Uluslararası   ülkelerarası işbirliği faaliyetleri   olan İzmir ve Sivas hatları ile
              Nakliyeciler Derneğinin, Ankara   ile uluslararası ticaret geliştirme   şehrimiz hızlı trenin de merkezi
              Sanayi Odamızın çok değerli       yönünde yapılan anlaşmalar        haline gelecek. Şehrimizden
              başkanları, Ostim idaremizin çok   ve boru hattı taşımacılığı       yurtdışına doğrudan uçuşları çok
              değerli başkanı, Ankara Ticaret   hatırlanırsa, Türkiye’nin hedefleri   önemsiyoruz. Ankara’dan üç dört
              Odamızın çok değerli meclis       doğrultusunda lojistik sektörünün   saatlik direkt uçuşla varılabilecek
              başkanı, yönetim kurulu üyesi     milli gelir içindeki payının sürekli   34 ülke mevcut. Bu ülkelerin
              arkadaşlarım, sizleri Türkiye’nin   artabileceği rahatlıkla söylenebilir.   gayrisafi milli hasılaları yaklaşık
              teki Avrupa’nın da en modern, bu   Hizmet sektörlerinden olan       23 trilyon dolar. Yani şehrimiz 34
              güzel lojistik üssünden seslenme   lojistik ülkemizde turizmden     ülkeyi kapsayan 23 trilyon dolarlık
              fırsatı verdiği için emeği geçen   sonra en fazla potansiyeli       bir pazarın ortasında. Tüm bunlar
              herkese teşekkür ediyorum. Sizleri   bünyesinde barındıran ikinci   Ankara’ya da lojistik açısından çok
              şahsım ve ATO adına saygıyla,     sektör durumunda. Zira 2012       büyük fırsatlar sunuyor. Hızlı tren
              sevgiyle ve hürmetle selamlıyorum.   yılı verilerine göre Türkiye’de   karayolu ağı ve yurtdışı uçuşları le
              Taşımacılık sektörü ile iç içe    taşımacılık sektörü ticari hizmetler   Anadolu’nun dünyaya açılan kapısı
                                                                                  olan Ankara, lojistik sektörünün
              geçmiş olan lojistik sektörü, belli   ihracı listesinde yüzde 31.4 pay ve   de başkenti olma yolunda hızla
              başlı bir iktisadi faaliyet. Sektörün   13.2 milyar dolar ihracat tutarıyla   ilerliyor. Ama lojistik sektörü hak
              durumu, sanayi ve ticaretin       turizm sektörünün ardından        ettiği yerde mi diye sorarsanız
              gelişmesini, özetle ekonominin    ikinci sırada geliyor. Bu nedenle   gerçekten hak ettiği yerde değil.
              gelişmesini etkileyebildiği gibi   Türkiye ekonomisi için lojistik   Bunun için yapılması gerekenler
              ekonomik gelişmelerden de         faaliyetlerinin gelişmiş ülkeler   var, bütün bu konuların zirve
              etkilenebiliyor. Küreselleşen     düzeyine ulaşması büyük önem
              dünyada lojistik, ithalat, ihracat   taşıyor. Şöyle son on yıllık süreci
              yapan firmaların kârlılığını      hatırlarsak Avrupa’da yaşanan
              doğrudan etkileyen unsurların     ekonomik daralmayla, Suriye’de
              başında geliyor. Tüm alıcılar     yaşananlara, coğrafyamızın
                                                sancılarına rağmen lojistik sektörü
              ürünlerini en uygun fiyata en seri
              şekilde ve en ucuza ulaştırmak    büyüme ivmesini sürdürdü. Bugün
              istiyor. Dolaysıyla nakliye,      kara, hava, deniz, demiryolu
                                                alanlarında güçlü hedeflere
              depolama dağıtım ve lojistik gibi
              unsurlar ticaretin gelişmesine    sahibiz. Sorunlar yok mu? Elbette
              rekabet gücünün artmasında        ki var. Üretim maliyetlerinin
                                                birbirine yaklaştığı günümüzde
              da önem kazanıyor. Ülkemiz
              jeostratejik açıdan, Asya ve      uluslararası ticarette rekabet
              Avrupa ile Karadeniz ve Akdeniz   lojistik üzerinden gerçekleştiriliyor.
                                                Bu rekabette başarılı olabilmek
              arasında kavşak konumundadır.     için de ulaştırma ağ sistemi, bilişim
              Üç kıtanın kesişim noktasında     ve gümrük altyapısı iş gücü ve
              yer almaktadır. Türkiye Avrupa,   hizmet maliyetleri ayrı ayrı önem
              Balkanlar, Karadeniz, Akdeniz,    taşıyor. Küresel ticarette rekabet
              Kafkaslar, Hazar, Orta Asya,      avantajımızı artırmak için lojistik
              Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri   sektörümüzü de güçlendirmemiz
              için bir dağıtım ve depolama      gerekiyor. O açıdan avantajlı
              merkezi olabilecek bir konumda.   durumda ve yüksek bir gelişme
              Bu avantajın iyi değerlendirilmesi   potansiyeline sahip olduğunu
              gerekiyor.
                                                söyleyebiliriz. Bildiğiniz gibi şu
              1990’lı yıllarda atılıma geçen lojistik  an içinde bulunduğumuz Ankara
              sektörü günden güne gelişen,      Lojistik Üssü Türkiye’nin ilk ve tek
              hizmet kalitesini artıran dinamik bir   uluslararası lojistik üssüdür. Dünya
              sektördür. 500 milyar dolar ihracat   standartlarında bir lojistik üssüne
                                                                                                                        9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16