Page 16 - Logitrend - Sayı 23
P. 16
geçmiş dönemlerdeki kayıplılar gideceğiz. Onun için de yapmamız Kuzey Karadeniz ülkeleriyle de
gibi değerlendirebilir, aslında gereken işler var. Demin de ulaşımın her türünde uluslararası
o dönemlerdeki gibi havanda bahsettiğiniz lojistik maliyetlerin bir koridora çevirmek amacımız
su dövseydik herhalde bunlar düşürülmesi, ticaretin geliştirilmesi var. Geçmişten gelen İpek
başımıza gelmezdi. Ama biz ve rekabetin artırılması için her Yolu üzerindeyiz. Bu yolu
farklıyız diyoruz inşallah. Bizim zeminde çok yönlü çalışmaları biz tekrardan canlandırmada da
ülkemiz öyle bir konumda ki bakanlık olarak, hükümet olarak çeşitli çalışmalarımız devam
havasıyla, suyuyla, toprağıyla yürütüyoruz. Tabii bu arada dünya ediyor ve buna hakikaten önem
doğasıyla üç kıtanın kesiştiği ticaretinin gidişatını da yakından veriyoruz. Uluslararası kombine
noktada her açıdan kilit bir takip ediyoruz. Dünya ticaretinde yük taşımacılığıyla da anlaşmalar
ülke. Milletimizin şanlı bir tarihi son dönemde farklı önemli yaparak bunu daha ileri boyutlara
de var, medeniyet kurucusu ve değişiklikler oluyor, dikkatinizi götürme adına çalışmalarımız
savunucusu bir ülkeyiz. Şöyle tabir çekiyordur. Küresel ticaretin ekseni sürüyor. Lojistik alanında iddialı
edebilir miyiz? Biz alt liglerde her geçen gün biraz daha doğuya olduğumuz için bunları da
top koşturmak yerine üst liglerde kayıyor. Anadolu’dan Kafkasya’ya, yapmamız gerek. Bu alanda
kupa kaldırmaya varız. O niyetle Orta Asya’dan Çin’e kadar uzanan iddialıyız ama bu iddiamızın da
çalışıyoruz, hedefimiz büyük. Bu bu bölge yakın gelecekte hem tabii ki bir sebebi nişanesi var.
arada yapılan saldırıların arasına taşımacılık hem turizm hem ticaret Türk karayolu taşımacılarımızın
işte 15 Temmuz, arkasından açısından da çok daha önemli yani sizlerin yapmış olduğu bu
farklı sıkıntılı sebeplere sokacak hale gelecek. Ama biz buna işleri üç kıtada 70 ülkede 1.6
ekonomik, dünya üzerinde aslında rağmen meseleye daha geniş bir milyon taşıma yapmamız da
nereye gideceği de belli olmayan perspektiften bakıyoruz. Stratejik bunun bir göstergesi. Bu arada
bir farklılaşmaya gidilen işte hedeflerimiz arasında doğu batı bir şey daha var. Evet yapalım,
süper güçlerin kendilerine göre kuzey güney koridorlarını da çalışalım, üretelim. İyi de ne
bir yol çizerek bütün ticareti de geliştirme arzusundayız. Bu şu kadar üretim yaparsak yapalım,
dünya teamüllerini alt üst edecek demektir: Asya, Avrupa, Kuzey ne kadar güzel pazar ararsak
şekilde davranışları. Ama biz de Afrika, Ortadoğu, Kafkaslar ve arayalım, burada eğer ulaşımda
bu krizlerden zor zamanda en iyi
şekilde aşacağız diyoruz.
Değerli katılımcılar, jeostratejik
açıdan da konumumuz ulaşım ve
lojistik sektörü adına bir nimet
ve can damarı aslında. Lojistiğin
önemini değerli konuşmacılarımız
dediği gibi üretimden son
noktaya kadar en ucuz şekliyle
ve en hızlı şekliyle ulaştırınca
lojistikten aldığımız pay turizmden
sonra ikinci olması müthiş bir
şey. Ülkemiz adına gurur verici.
Sektör adına da o 40 kişiyle
başlayan çalışmalarınız bugün
nereye geldiğini yarın nereler
de olacağını da gösteriyor.
Bu sektörün gayrisafi yurtiçi
hasıladaki payı 14.7. Tabii bu oran
iyi gibi görülebilir ama yeterli
midir? Değildir. Bizim dış ticaret
ağları dediğimiz yani konum olarak
çok güzel bir coğrafyadayız bunu
da belirtiyoruz bunun getirdiği
bizim de yapmamız gereken
işlerimiz var. Diyoruz ya küresel
güç olacağız. Bölgesellikten öte
14