Page 57 - Logitrend - Sayı 23
P. 57
maliye, uluslararası ilişkiler, Sayın Suat ERİCEKLİ Çok tasarruflu bir uçak değildi.
lojistik gibi lisans düzeyinde THY Turkish Cargo Ankara Kargo Çok fazla yakıyordu. Filodan çıktı.
eğitim veren okullardan mezun Müdürü 2000 yılında Turkish Cargo Türk
olanlar stajyer olabiliyor. Ön Hava Yolları Anonim Ortaklığı
lisans ise gümrük işletmeciliği, Zirveye katılmaktan dolayı çok içerisinde kuruldu. 2004 yılında
lojistik, AB gibi alanlarda ön mutluyum. Çeşitli üniversitelerde 310 F kargo uçağı bünyeye katıldı.
lisans yapıyorsanız. Herhangi bir birçok toplantıya katılıyoruz. 2010’da 330 F’ler.
alanda lisans mezuniyetiniz var Burada da o heyecanı yaşamayı
ama bu alanlarda yüksek lisans umuyoruz. 2016’da 890 bin ton civarı kargo
yaptıysanız yine gerekli koşulu Bugün 13 Ekim Ankara’nın taşındı. 2017’de 777 F devreye
karşılıyorsunuz. Stajyerlik süresi başkent oluşunun yıldönümü, alındı ve 2017 sonunda 1 milyon
minimum bir yıl bir gümrük inşallah Ankara lojistiğin de 130 bin ton kargoyu taşıdık.
müşaviri yanında tam zamanlı THY şu anda dünyada hatırı sayılır
sigortalı çalışmanız gerekiyor. başkenti olacak. bir havayolu. 122 ülkeye uçuyor.
Ve staj başlangıcı gümrük Bir şehrin, bölgenin gelişmesi için Dünyada en fazla ülkeye uçan
idaresine bildirilmesi gerekiyor. lojistik çok önemli. Bunu dünyanın havayolu. 252 dış hat noktası ile
Sonraki süreç yardımcılık. Bunun üzerinde çeşitli ülkeler, şehirler dünyada en fazla dış hat noktasına
için mutlaka sınava girmeniz başardılar. Artık ülke olarak değil uçan havayolu. 307 nokta ile
gerekiyor. Sınavda en az 60 o şehir olarak anılıyorlar. Singapur, dünyanın en büyük 4. uçuş ağına
almanız gerekiyor ki gümrük Dubai, Hamburg vb gibi. sahip.
müşaviri yardımcısı olabilesiniz.
Sınav konuları ise alan bilgisi Turkish Cargo’nun ne olduğunu Kargo piyasası hakkında bilgi
gümrük mevzuatı, dış ticaret anlatamaya çalışacağım. vermek istiyorum burası çok
mevzuatı, vb. Bir de yüzde Anlattığım zaman zaten eğer siz önemli. İlkokuldan itibaren öğretilir
20 genel kültür var. Bundan de bu bünye içerisine girebilirseniz ya Türkiye jeopolitik konumu
sonraki süreçte yine bir gümrük ne olacağını ne yapmanız itibariyle en iyi konumda, dünyanın
müşaviri yanında asgari 2 yıl gerekeceğini bir şekilde anlamış ortasında diye. Gerçekten de öyle.
staj yapmak. Stajdan sonra yine olacaksınız. Dünyanın ticaret ekseni doğuya
bir sınav var ve buna ancak 3 Turkish Cargo Türk Hava doğru kayıyor. 40’lı 50’li yıllarda
kere girebiliyorsunuz. Daha fazla Yolları Anonim Ortaklığı içinde eksen Amerika, Atlantik, Avrupa
giremiyorsunuz. Bu sınav iki kurulan bir iştirak. Lojistik üzerindeyken şu anda bizim e-Ege
aşamalı her iki aşamasından da ayağının taşımacılık sisteminde sahilleri kısmındaki bir noktada
70 puan almanız gerekiyor. bulunan bir şirket. Havayolu kümelenmiş durumunda. Kuzey
Gümrük müşaviri olduktan sonra ve karayolu taşıması yapıyor. Amerika ile Güney Amerika’ya
ne tür çalışma fırsatları var? Biz bunu kombine taşıma diye bakın yüzde 24 civarı. Diğer
adlandırıyoruz. Uçakla taşıdığımız taraf Asya yüzde 35. Ortadoğu
Bir tanesi herhangi bir gümrük bir malzemeyi bazı zamanlar ve Afrika’yı da katarsanız tam
müşavirliği firmasında sigortalı havalimanı olamayan ya da üçe bölünmüş durumda. Türkiye
olarak çalışmak. Diğeri kendi gidilemeyen bir havalimanı olması de bunun merkezi konumunda.
işinizi kurmak. En önemli sermaye nedeniyle buraya kombine taşıma Bu bize neyi sağlıyor? Şu
bilgi burada. Büyük firmaların sistemleri de yapıyoruz. Bunlardan anda yapılan projenin ne denli
dış ticaret departmanlarında biri kamyon ve tır sistemi. önemli, ne denli doğru olduğunu
yönetici olarak uzman olarak gösteriyor.
da çalışabilirsiniz. Şu an 3500 1933 yılında başlayan bir yolculuk
yakın gümrük müşaviri var. 10 var. Türk Hava Yolları küçük paket Taşınan tonaja bakarsak; 2008’de
bin civarında da yardımcısı ve posta taşımacılığına başlıyor. 198 bin ton civarındayken
var. Gümrük müşavirliğinin 1936 yılında ilk uluslararası 2017’de 1 milyon 130 bin ton
bir ilave çalışma alanı da var. taşımacılığını yapıyor. 1972 yılında olmuş. Büyümenin trendini
O da yetkilendirilmiş gümrük C47 uçaklarla kargo taşımacılığına görebiliyorsunuz. Burada Turkish
müşavirliği. Aslında o da gümrük başlıyor. 1995 yılında iki adet Cargo’nun pazar payı. Bu dünya
müşaviri ama bunlar dolaylı temsil DC10 uçağını filoya katarak havayolu kargo taşımacılığındaki
yapmıyorlar, gümrük beyanı büyüme hamlesi gerçekleştiriyor. Turkish Cargo’nun almış olduğu
veya beyannamesi imzalaması Kırılımı 2000 yılında yaşıyor. yüzde 3.2. Çok azmış demeyin, bu
yapmıyorlar, onun yerine gümrük 727 uçaklarımız var. Eskiden tonajda dünyada sekizinci sırada.
idaresinin belirlemiş olduğu bazı kullanılan yolcu uçakları. Bu Yeni havalimanı bittiği zaman ve
tespit işlerini yapıyorlar. uçaklar yolcudan kargoya çevrildi. oradaki tesislerimiz tam olarak
55