Page 52 - Logitrend - Sayı 23
P. 52

bunların takibini ve güvenilirliğini   mal güvenliği tamamen ortadan   indirme tabletleridir. Veri indirme
              sağalmayabiliyoruz.               kayboluyor. Bunun için dijital    anahtarında şoförler içine yüklenen
              Oracle sunmuş olduğu güçlü        takografın taşımacılıkta önemi    programla takografa bağlanarak
              nakliye ve depo yönetimi          büyük.                            verisini hafızaya aktarabiliyor.
              çözümlerinden bahsedersek.        Takograf cihazlarının iki yılda bir   Tabletler de aynı şekilde ancak
              Garbner gibi analiz şirketlerin   muayene yönetmeliğinde yeri var.   bunlar gerekli analizleri, kullanma
              raporlarında öne çıkan firmayız.   İki yılda bir muayene ve damga   sürelerini zamanaşımı, hepsini
              Nakliye ve ticaret bulut çözümleri   yönetmeliğine uygun şekilde yetkili   net bir şekilde görebiliyorlar. Aynı
              olarak pazara sunuyoruz. Benzer   servisler tarafından muayenesi ve   zamanda bunların içinde bulunan
              şekilde depo yönetiminde. Ciddi   kalibrasyon yapılması gerekiyor.   yazılımı bilgisayara attığınız zaman
              teknolojik yatırımlar yapmak yerine   Ülkemizde bunlar 96 modelden   bilgisayarda da aynı şekilde ne
              hizmet şeklinde alabiliyorsunuz.   başlayıp bugüne kadar olan       görünüyorsa tablette de aynı
              Nakliye yönetimi çözümlerine      araçların hepsine takılıyor.      sistem.
              bakacak olursak pazarda 16 yıldan                                   Verilerin toplanması saklanması,
              fazladır olan bir ürün. Oldukça   Takografın araç içindeki sistemi;   Ulaştırma Bakanlığının
              kapsamlı, dünyada çok fazla       bir hareket sensörü araca bağlı   genelgesinde mevcut. Genelge ile
              kullanan lojistik şirketi var. Tüm   takografla birlikte dört tane kart   birlikte sürücü kartları 25 günde
              nakliye operasyonlarınızı tek bir   üzerinden veriliyor. Sürücü kartı,   bir indirilmek zorunda, cihazın
              platform üzerinden entegre bir    şirket kartı, servis kartı, kontrol   verileri ise 3 ayda bir indirilerek
              şekilde yönetebilmeyi sağlayan bir   kartı. Lojistik sektöründe araç   gerekli kart verme otoritesine
              platform. En detay seviyeye kadar   sahiplerinin kullandığı iki kart   gönderilmekte. Otorite, lojistik
              farklı optimizasyonlar var.       var. Biri şirket diğeri sürücü kartı.   üssünde bir tane kurudu. TOBB
                                                Sürücü kartı takografın içine     tarafından yüklendi. Takograftaki
                                                takıldığı zaman şoförün yaptığı tüm   veri bu iki üniteye indirildikten
              Sayın Prof. Dr. Sarp ERTÜRK       hız ihlallerini, kullanım sürelerini   sonra verinin analiz yapılıp
                                                kaydediyor. Şirket ise kartı
              Ulusal Takograf Dağ. Paz. Ve Tic.   taktığı zaman aracın A firmasına   raporlanması için  staumanaliz.
              A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı       ait olduğunu, denetimlerde A      toob.org.tr sitesine yükleniyor ve
              Bu sunumun asıl sahibi şirketimizin   firması üzerinden kayıtlı olduğunu   burada gerekli mercilere, İçişleri
                                                                                  Bakanlığına, Sanayi Bakanlığına,
              yönetim kurulu başkanı Prof. Dr   kilitleyerek kendini kapatıyor.   Çalışma Bakanlığına, hangi
              Sarp Ertürk’tü ancak anlık bir sağlık   Servis kartları da yetkili servis kartı   veriyi ne şekilde istiyorsa burada
              sorunu nedeniyle benim yapmamı    takınca ayarlarını kalibrasyonu   analiz ederek çekebiliyor. Bunun
              istedi.                           yaparak doğru şekilde çalışmasını   sonucunda İçişleri Bakanlığı ihlalde
                                                sağlıyor. En sonuncu kontrol kartı
              Şirketimiz Türkiye’de yerli üretim   ise bu şu anda emniyet genel   ceza yazabiliyor, Çalışma Bakanlığı
              yapan bir dijital takograf firması.   müdürlüğü tarafından polislere   “şoför 12-13 saat araba sürmüş ama
              Bununla Sayısal takograf diye     verildiği denetim kartları var.   senin kullanma süren bu değil”
              geçen, veri indirmeden analiz     Denetim kartı takografa takıldığı   diyerek herkesi denetleyebiliyor.
              çözümleri üreten firmayız. Dijital   zaman şoförün yapmış olduğu    Bu sistem Avrupa’da vardı ama
              takograf kargo taşımacılığı yapan   hız ihlallerini veri tabanına ekleyip   bu kadar kapsamlı olmadı. Aslında
              firmalar için bir karakutu görünse   gerekli ceza işlemini yapabiliyorlar.   bu sistem dünyada tek. Kiosk
              de rekabet açısından oldukça      Ülkemizde yeni başladı ama        sistemleri kuruldu. Şoföreler
              önemli. Karayolunda sürüş yapan   Avrupa’ya taşımacılık yapanlar çok   kart verilerini rahatça indirip
              ve taşımacılık yapan şoförün      ağır cezalar ödeyebiliyor.        denetlemeye elverişli şekilde
              sürüş, dinlenme sürelerini kayıt                                    getiriliyor. Dosya yükleme işlemi
              ediyor. Bir yıl boyunca içinde    Takografın ekosistemi şu şekilde:   çok basit. Sayısal takografın içinde
              tutuyor. Artı aracın hızını, hızını   Takograf cihazı hareket sensörüne   ve sürücü kartındaki bilgiler üç
              engelleyen bir müdahale yapıldığı   bağlı, sensör şanzımandan aldığını   adımda gerçekleşiyor. Bir tanesi
              zaman bunları kayıt ederek gerekli   takografa iletiyor, takograf da bunu   yüklenecek olan dosya neyse o
              mercilerin incelemesine yardımcı   kaydediyor. Ülkemizde yaklaşık 1   seçiliyor. Onu seçtikten sonra
              oluyor. Karayolu taşımacılığında   yıldır üretim yapmaktayız. Daha   sisteme yüklenip doğrulama işlemi
              lojistik sektöründe rekabet eşit   önceden yurt dışına bağlı bir    yapılıyor. Yükle butonuyla bitiyor.
              şartlarda olmadığı sürece herkes   pazar vardı. Son bir yıl içinde ülke
              için şartlar zorlaşıyor. Araç şoförleri   ekonomisine sağladığımız toplam   Dijital takografa herkes çekingen
              14-15 saat aracı sürüyor, öteki   tutar 7.5 milyon Euro kadar. Pars   davranabiliyor ama gerçekten
              firma tüm kriterleri tamamlıyor,   Ar-Ge’nin geliştirmiş olduğu iki tip   sektörde çok önemli bir yeri var.
              iki şoför çalışıyor ancak rekabet   veri indirme sistemi var. Bunlardan   Özellikle iş istihdamında önemli
              edemiyor. Bununla birlikte can ve   biri veri indirme anahtarı diğeri veri   yere sahip.
     50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57