Page 52 - Logitrend - Sayı 23
P. 52
bunların takibini ve güvenilirliğini mal güvenliği tamamen ortadan indirme tabletleridir. Veri indirme
sağalmayabiliyoruz. kayboluyor. Bunun için dijital anahtarında şoförler içine yüklenen
Oracle sunmuş olduğu güçlü takografın taşımacılıkta önemi programla takografa bağlanarak
nakliye ve depo yönetimi büyük. verisini hafızaya aktarabiliyor.
çözümlerinden bahsedersek. Takograf cihazlarının iki yılda bir Tabletler de aynı şekilde ancak
Garbner gibi analiz şirketlerin muayene yönetmeliğinde yeri var. bunlar gerekli analizleri, kullanma
raporlarında öne çıkan firmayız. İki yılda bir muayene ve damga sürelerini zamanaşımı, hepsini
Nakliye ve ticaret bulut çözümleri yönetmeliğine uygun şekilde yetkili net bir şekilde görebiliyorlar. Aynı
olarak pazara sunuyoruz. Benzer servisler tarafından muayenesi ve zamanda bunların içinde bulunan
şekilde depo yönetiminde. Ciddi kalibrasyon yapılması gerekiyor. yazılımı bilgisayara attığınız zaman
teknolojik yatırımlar yapmak yerine Ülkemizde bunlar 96 modelden bilgisayarda da aynı şekilde ne
hizmet şeklinde alabiliyorsunuz. başlayıp bugüne kadar olan görünüyorsa tablette de aynı
Nakliye yönetimi çözümlerine araçların hepsine takılıyor. sistem.
bakacak olursak pazarda 16 yıldan Verilerin toplanması saklanması,
fazladır olan bir ürün. Oldukça Takografın araç içindeki sistemi; Ulaştırma Bakanlığının
kapsamlı, dünyada çok fazla bir hareket sensörü araca bağlı genelgesinde mevcut. Genelge ile
kullanan lojistik şirketi var. Tüm takografla birlikte dört tane kart birlikte sürücü kartları 25 günde
nakliye operasyonlarınızı tek bir üzerinden veriliyor. Sürücü kartı, bir indirilmek zorunda, cihazın
platform üzerinden entegre bir şirket kartı, servis kartı, kontrol verileri ise 3 ayda bir indirilerek
şekilde yönetebilmeyi sağlayan bir kartı. Lojistik sektöründe araç gerekli kart verme otoritesine
platform. En detay seviyeye kadar sahiplerinin kullandığı iki kart gönderilmekte. Otorite, lojistik
farklı optimizasyonlar var. var. Biri şirket diğeri sürücü kartı. üssünde bir tane kurudu. TOBB
Sürücü kartı takografın içine tarafından yüklendi. Takograftaki
takıldığı zaman şoförün yaptığı tüm veri bu iki üniteye indirildikten
Sayın Prof. Dr. Sarp ERTÜRK hız ihlallerini, kullanım sürelerini sonra verinin analiz yapılıp
kaydediyor. Şirket ise kartı
Ulusal Takograf Dağ. Paz. Ve Tic. taktığı zaman aracın A firmasına raporlanması için staumanaliz.
A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ait olduğunu, denetimlerde A toob.org.tr sitesine yükleniyor ve
Bu sunumun asıl sahibi şirketimizin firması üzerinden kayıtlı olduğunu burada gerekli mercilere, İçişleri
Bakanlığına, Sanayi Bakanlığına,
yönetim kurulu başkanı Prof. Dr kilitleyerek kendini kapatıyor. Çalışma Bakanlığına, hangi
Sarp Ertürk’tü ancak anlık bir sağlık Servis kartları da yetkili servis kartı veriyi ne şekilde istiyorsa burada
sorunu nedeniyle benim yapmamı takınca ayarlarını kalibrasyonu analiz ederek çekebiliyor. Bunun
istedi. yaparak doğru şekilde çalışmasını sonucunda İçişleri Bakanlığı ihlalde
sağlıyor. En sonuncu kontrol kartı
Şirketimiz Türkiye’de yerli üretim ise bu şu anda emniyet genel ceza yazabiliyor, Çalışma Bakanlığı
yapan bir dijital takograf firması. müdürlüğü tarafından polislere “şoför 12-13 saat araba sürmüş ama
Bununla Sayısal takograf diye verildiği denetim kartları var. senin kullanma süren bu değil”
geçen, veri indirmeden analiz Denetim kartı takografa takıldığı diyerek herkesi denetleyebiliyor.
çözümleri üreten firmayız. Dijital zaman şoförün yapmış olduğu Bu sistem Avrupa’da vardı ama
takograf kargo taşımacılığı yapan hız ihlallerini veri tabanına ekleyip bu kadar kapsamlı olmadı. Aslında
firmalar için bir karakutu görünse gerekli ceza işlemini yapabiliyorlar. bu sistem dünyada tek. Kiosk
de rekabet açısından oldukça Ülkemizde yeni başladı ama sistemleri kuruldu. Şoföreler
önemli. Karayolunda sürüş yapan Avrupa’ya taşımacılık yapanlar çok kart verilerini rahatça indirip
ve taşımacılık yapan şoförün ağır cezalar ödeyebiliyor. denetlemeye elverişli şekilde
sürüş, dinlenme sürelerini kayıt getiriliyor. Dosya yükleme işlemi
ediyor. Bir yıl boyunca içinde Takografın ekosistemi şu şekilde: çok basit. Sayısal takografın içinde
tutuyor. Artı aracın hızını, hızını Takograf cihazı hareket sensörüne ve sürücü kartındaki bilgiler üç
engelleyen bir müdahale yapıldığı bağlı, sensör şanzımandan aldığını adımda gerçekleşiyor. Bir tanesi
zaman bunları kayıt ederek gerekli takografa iletiyor, takograf da bunu yüklenecek olan dosya neyse o
mercilerin incelemesine yardımcı kaydediyor. Ülkemizde yaklaşık 1 seçiliyor. Onu seçtikten sonra
oluyor. Karayolu taşımacılığında yıldır üretim yapmaktayız. Daha sisteme yüklenip doğrulama işlemi
lojistik sektöründe rekabet eşit önceden yurt dışına bağlı bir yapılıyor. Yükle butonuyla bitiyor.
şartlarda olmadığı sürece herkes pazar vardı. Son bir yıl içinde ülke
için şartlar zorlaşıyor. Araç şoförleri ekonomisine sağladığımız toplam Dijital takografa herkes çekingen
14-15 saat aracı sürüyor, öteki tutar 7.5 milyon Euro kadar. Pars davranabiliyor ama gerçekten
firma tüm kriterleri tamamlıyor, Ar-Ge’nin geliştirmiş olduğu iki tip sektörde çok önemli bir yeri var.
iki şoför çalışıyor ancak rekabet veri indirme sistemi var. Bunlardan Özellikle iş istihdamında önemli
edemiyor. Bununla birlikte can ve biri veri indirme anahtarı diğeri veri yere sahip.
50