Page 23 - Logitrend - Sayı 24
P. 23
hükümlerini, kesinhesap kanun Orta vadeli bir yol planı çizildi bütçe gelirleri 880,3 milyar TL
tekliflerini, Cumhurbaşkanlığı ve bir bütçe hazırlandı bize biraz öngörülmüştür. 2019 yılı Ocak
tarafından sunulan Kalkınma gelişmelerden ve bu bütçeden Haziran dönemi gerçekleşmelerine
Planlarını ve Sayıştay tarafından bahseder misiniz? bakıldığında bütçe giderleri 481,5
hazırlanan raporları incelemekle milyar TL ve %50 gerçekleşme
görevlidir. Komisyonun görev 2019 yılı Merkezi Yönetim ile hedeflerle uyumlu iken, bütçe
alanına bakıldığında ekonomik Bütçesi, Cumhurbaşkanlığı gelirleri içerde ve dışarda yaşanan
hayatı doğrudan etkileyen hükümet sisteminin ilk bütçesidir. olumsuz ekonomik gelişmelerin
düzenlemeler yapıldığı Cumhurbaşkanlığı sisteminde etkisiyle 402,9 milyar TL ve %45,8
görülmektedir. Günümüzde yeni yasama ve yürütme güçlü bir lik bir gerçekleşme ile hedeflerin bir
kamu yönetimi anlayışıyla birlikte yapıya kavuşmuştur. Bu sistemde miktar altında gerçekleşmiştir. Yeni
yönetişimin bir gereği olarak söz hükümet krizleri ve belirsizlikleri Ekonomi Programında 2019 yılı
konusu düzenlemeler yapılırken söz konusu değildir, bunun bir için öngörülen enflasyon oranı olan
sivil toplum kuruluşlarının da sonucu olarak Cumhurbaşkanlığı %15,9 luk hedefin ise daha altında
görüşlerine başvurulmaktadır. Bu hükümet sistemi yürütmeye karşı % 15,72 lik bir hedefe ilk 6 ayda
anlamda yapılan çalışmalarda Plan karşıya kalacağı gelişmelere ilişkin ulaşmış durumdayız.
ve Bütçe Komisyonu, sivil toplum hızlı karar alma ve uygulama
kuruluşlarının en çok görüşlerine imkânı vermekte bir yandan da AK PARTİ hükûmetleri olarak
başvurulduğu komisyonlardan siyasi istikrarı sağlamaktadır. kararlılıkla uygulanan mali disiplin
biridir. Cumhurbaşkanlığı hükümet politikasından, on altı yıl olduğu
sistemi ile siyasal iktidarın gibi, on yedinci yılda da, bu yıl
Söz konusu kanun teklifleri sürekliliğinin sağlanmasının en da asla taviz verilmeyecektir. Mali
komisyonlarda görüşüldükten doğal sonucu olarak ekonomik disiplin, dengelenme sürecinin en
sonra, Plan ve Bütçe Komisyonu istikrar da sağlanacaktır. Bu temel destekleyici unsuru olacaktır.
Genel Kuruldaki görüşme minvalde Cumhurbaşkanlığı Yapılacak tasarrufların yapısal
sürecinde de aktif rol almaya hükümet sisteminin ilkeleri ve değişikliklerle birlikte kalıcı hâle
devam etmektedir. Plan ve gerekleri doğrultusunda Yeni gelmesi yine en temel hedeflerden
Bütçe Komisyonu, söz konusu Ekonomi Programı (Orta Vadeli bir tanesi olacaktır.
kanun tekliflerinin nihai halinin Plan) ve 2019 yılı Merkezi Yönetim
oluşmasında, varsa eksikliklerin Bütçesinin birbiriyle uyumlu ve 2019 yılı bütçesi detaylı olarak
giderilmesinde de Genel gerçekçi bir şekilde hazırlandığı incelendiğinde ihracata,
Kurulda önemli bir sorumluluğa görülmektedir. Yeni Ekonomi teknoloji üretimine ve turizme
sahiptir. Komisyon ve Genel Programın yer alan politika ve yönelik ayrılan kaynaklara temel
Kurul aşamasından geçerek hedefler ile 2019 yılı bütçesinde olarak kesinti uygulanmadığı
kanunlaşacak teklifler, gündelik belirlenen hedeflerin uyumlu görülmektedir. Yeni Ekonomi
hayatı doğrudan etkileme olduğu görülmektedir. Programı’nda da hedeflendiği gibi,
kapasitesine sahip olduğundan 2019 yılı bütçesinden başlayarak
üstünde titizlikle durulması ve Yeni Ekonomi Programında üç yıllık dönemde kaynakların
dikkatle çalışılması son derece bütçe giderleri 960,9 milyar TL, öncelikli olarak ihracatı artıracak,
elzemdir. Bu nedenle hem
komisyon aşaması hem de genel
kurul sürecinde etkili iletişim,
yoğun çaba ve azami dikkat,
Plan ve Bütçe Komisyonu
çalışmalarında öne çıkmaktadır.
27. yasama döneminde Türkiye
Büyük Millet Meclisinde
görüşülerek kanunlaşan
(Uluslararası anlaşmaları uygun
bulunmasına dair kanunlar hariç)
28 kanundan 10’u Plan ve Bütçe
Komisyonunda görüşülerek Genel
Kurula sevke edilmiştir. Plan ve
Bütçe komisyonu olarak ekonomik
gelişmelere aynı doğrultuda
kanuni düzenlemelerde ivedilikle
adımlar atılmakta olup sonraki
dönemlerde de bu süreç aynı
işlerlik ve hızla devam edecektir.
21