Page 25 - Logitrend - Sayı 24
P. 25
açınızı ve Türkiye’ye katkılarını fiziksel altyapı imkânı sağladığını beraber Ankaralı nakliyeciler, şehir
değerlendirebilir misiniz? düşünüyorum. 2002’den beri AK hayatını olumsuz etkilemeyecek
Parti hükümetlerinin en öncelikli dünya standartlarında bir lojistik
2011 yılında açılan Ankara Lojistik çabalarından biri Türkiye’yi, üssünde bir arada faaliyette
üssü, bilindiği gibi Türkiye’nin ilk ticaretin en kolay, hızlı, güvenilir bulunma imkanına kavuşmuştur.
uluslararası lojistik üssüdür. Avrupa ve dürüst olarak yapıldığı ülkeler
standartlarında bir nakliye üssü seviyesine yükselmek olmuştur. Son olarak eklemek istediğiniz
olma özelliği taşıyan ‘’Ankara Bu bağlamda, son dönemde
Lojistik Üssü’’, bölgenin coğrafi, Ticaret Bakanlığımızın yurtiçi Son olarak lojistik sektörümüz
ticari önemi ile sektörün ihtiyaçları ve yurtdışı lojistik merkezlerin ile ilgili kısa bir değerlendirme
ve sektörden gelen talepler dikkate sayılarının artırılmasına yönelik yapmak isterim. Bilindiği üzere
alınarak, uluslararası rekabette çalışmalarından memnuniyet Dünya Bankası tarafından
avantaj ve güç birliği oluşturabilme duyduğumu ifade etmek istiyorum. yayımlanan 160 ülkenin lojistik
çabalarının sonucu olarak hayata performanslarının incelendiği
geçirilmiştir. Ankara Lojistik Üssü Türkiye’yi “Lojistik Performansı 2018 Endeksi”
lojistik anlamda dünya raporunda Türkiye 47. Sırada yer
Türk lojistik sektörünün standartlarına taşıdı dersek buna aldı. Hatırlayacaksınız, 2012’de 27.
büyüklüğünün 2018 yılında 400 katılır mısınız? sıraya kadar yükselmiştik. Ancak
milyar TL’ye yaklaştığı tahmin o yıldan sonra sektör bir düşüş
edilmektedir. Bu rakam GSYH’nin Kesinlikle. Lojistik sektörü eskiden trendine girdi. Düşüşün öne çıkan
yüzde 12’sine denk gelmektedir. ağırlıklı olarak Sektör Şaşmaz nedenlerinden biri olarak gümrük
Türkiye’de turizmden sonra bölgesinde olmak üzere şehir süreçlerindeki aksaklıklar ve
en fazla döviz getiren hizmet içinde dağınık olarak ve kötü mevzuattan kaynaklı bürokratik
sektörü lojistik sektörüdür. Bu şartlarda konuşlanmış bir biçimde engelleri görüyoruz. Bu sebeple
bakımdan turizmden sonra en faaliyet gösteriyordu. Lojistik üssü öncelikli olarak, Gümrük ve sınır
fazla potansiyeli bünyesinden kurulmadan önce nakliyeciler geçiş işlemlerinin etkinliğini
barındıran sektör de lojistik Şaşmaz’da çok iptidai şartlarda artıracak tedbirlere ihtiyacımız
sektörüdür. Öte yandan günümüz çalışıyorlardı. Gerek esnaf gerekse var. Bu noktada, AB Gümrük
uluslararası ticaretinde üretim kamyoncular en temel sosyal Mevzuatına uyum çerçevesinde
maliyetleri birbirine yaklaştığı imkanlardan mahrumdu. Hatta hükümetimiz yeni bir Gümrük
için firmalar arasındaki rekabetin can ve mal güvenlikleri dahi yoktu. Kanunu üzerinde çalışmalarını
daha çok lojistik üzerinden Nakliyecilerimiz eskiden hırsızlık zaten bir süredir devam
gerçekleştiği biliyoruz. Bunlara olaylarından çok mustaripti. Kira ettiriyor. Ticaret Bakanlığımızın
ilave olarak, Türkiye’de yük bedelleri aldıkları hizmete kıyasla koordinasyonunda yürütülen
taşımacılığında karayollarının çalışmalarda ilgili pek çok sivil
payının yüzde 90’lar seviyesinde yüksekti. Ankara Lojistik Üssümüz toplum örgütünden görüş alınmıştı.
olduğu düşünüldüğünde lojistik ise her şeyiyle dört dörtlük bir Milletvekillerimizin de katkılarıyla,
sektörünün Türkiye ekonomisi merkez olmuştur. Üste kamera bu çalışmaların önümüzdeki
için ne denli önemli olduğu sistemiyle 7 gün 24 saat denetim dönemde nihayete erdirilerek
anlaşılmaktadır. ve güvenlik hizmeti sunulmaktadır. Meclisimizin gündemine alınmasını
Üssün için de yine Sağlık bekliyoruz.
Türkiye lojistik açısından avantajlı Bakanlığı’na bağlı bir sağlık ekibi
bir coğrafi konuma sahiptir. sürekli hazır olarak beklemektedir. Bunun yanında gerek sektör
Ülkemiz; Balkanlar, Ortadoğu, Ayrıca firmaların aynı çatı altında temsilcilerimiz gerek sektörün
Kafkasya ve Doğu Akdeniz’deki bir arada oluşu hem nakliyeciler müşterilerinin oluşturduğu ticaret
ekonomik ve demografik hem kamyoncular hem de odaları ve birlikler ülkemizin
merkezleri birbirlerine bağlayan bir sigortacılar açısından zaman ve lojistikte daha iyi bir seviyeye
köprü konumundadır. Başkentimiz maliyetten önemli ölçüde tasarruf nasıl gelebileceği konusunda
Ankara da bu coğrafyanın tam sağlamıştır. ortak çalışmalar yapmalıdır. Nasıl
merkezinde yer alması nedeniyle turizmin geliştirilmesini bütüncül
her geçen gün daha fazla Ankara Lojistik Üssü, yalnızca bir anlayışla bir devlet politikası
sanayileşen önemli bir üretim Ankara’nın ticari potansiyeli olarak ele alınıyorsa, lojistikte
merkezi haline gelmiştir. artırmakla kalmamış aynı zamanda de benzer bir anlayışı hâkim
şehir düzenlemesine ve çevrenin kılınmasını önemsiyorum. Kamu ve
Bütün bunlar bir arada korunmasına olumlu etkiler özel sektörün iş birliği içinde, lojistik
düşünüldüğünde yüksek sağlamıştır. Üssün düzenli, güvenli sektörümüzün performansını daha
standartlarda ve tam donanımlı ve denetlenebilir olması Ankara’nın, iyi noktalara taşıyacak çalışmalara
bir tesis olan Ankara Lojistik yoğun ağır vasıta trafiğinden ve projelere imza atacağını ümit
Üssü’nün, başta Ankara olmak görmüş olduğu zarar ve çevre ediyorum.
üzere Türkiye’nin iktisadi kirliliğini önemli ölçüde azaltmıştır.
gelişiminin önünü açacak bir Özetle, Ankara Lojistik Üssü’yle Teşekkür ederim
23