Page 25 - Logitrend - Sayı 24
P. 25

açınızı ve Türkiye’ye katkılarını   fiziksel altyapı imkânı sağladığını   beraber Ankaralı nakliyeciler, şehir
              değerlendirebilir misiniz?        düşünüyorum. 2002’den beri AK     hayatını olumsuz etkilemeyecek
                                                Parti hükümetlerinin en öncelikli   dünya standartlarında bir lojistik
              2011 yılında açılan Ankara Lojistik   çabalarından biri Türkiye’yi,   üssünde bir arada faaliyette
              üssü, bilindiği gibi Türkiye’nin ilk   ticaretin en kolay, hızlı, güvenilir   bulunma imkanına kavuşmuştur.
              uluslararası lojistik üssüdür. Avrupa   ve dürüst olarak yapıldığı ülkeler
              standartlarında bir nakliye üssü   seviyesine yükselmek olmuştur.   Son olarak eklemek istediğiniz
              olma özelliği taşıyan ‘’Ankara    Bu bağlamda, son dönemde
              Lojistik Üssü’’, bölgenin coğrafi,   Ticaret Bakanlığımızın yurtiçi   Son olarak lojistik sektörümüz
              ticari önemi ile sektörün ihtiyaçları   ve yurtdışı lojistik merkezlerin   ile ilgili kısa bir değerlendirme
              ve sektörden gelen talepler dikkate   sayılarının artırılmasına yönelik   yapmak isterim. Bilindiği üzere
              alınarak, uluslararası rekabette   çalışmalarından memnuniyet       Dünya Bankası tarafından
              avantaj ve güç birliği oluşturabilme   duyduğumu ifade etmek istiyorum.   yayımlanan 160 ülkenin lojistik
              çabalarının sonucu olarak hayata                                    performanslarının incelendiği
              geçirilmiştir.                    Ankara Lojistik Üssü Türkiye’yi   “Lojistik Performansı 2018 Endeksi”
                                                lojistik anlamda dünya            raporunda Türkiye 47. Sırada yer
              Türk lojistik sektörünün          standartlarına taşıdı dersek buna   aldı. Hatırlayacaksınız, 2012’de 27.
              büyüklüğünün 2018 yılında 400     katılır mısınız?                  sıraya kadar yükselmiştik. Ancak
              milyar TL’ye yaklaştığı tahmin                                      o yıldan sonra sektör bir düşüş
              edilmektedir. Bu rakam GSYH’nin   Kesinlikle. Lojistik sektörü eskiden   trendine girdi. Düşüşün öne çıkan
              yüzde 12’sine denk gelmektedir.   ağırlıklı olarak Sektör Şaşmaz    nedenlerinden biri olarak gümrük
              Türkiye’de turizmden sonra        bölgesinde olmak üzere şehir      süreçlerindeki aksaklıklar ve
              en fazla döviz getiren hizmet     içinde dağınık olarak ve kötü     mevzuattan kaynaklı bürokratik
              sektörü lojistik sektörüdür. Bu   şartlarda konuşlanmış bir biçimde   engelleri görüyoruz. Bu sebeple
              bakımdan turizmden sonra en       faaliyet gösteriyordu. Lojistik üssü   öncelikli olarak, Gümrük ve sınır
              fazla potansiyeli bünyesinden     kurulmadan önce nakliyeciler      geçiş işlemlerinin etkinliğini
              barındıran sektör de lojistik     Şaşmaz’da çok iptidai şartlarda   artıracak tedbirlere ihtiyacımız
              sektörüdür. Öte yandan günümüz    çalışıyorlardı. Gerek esnaf gerekse   var. Bu noktada, AB Gümrük
              uluslararası ticaretinde üretim   kamyoncular en temel sosyal       Mevzuatına uyum çerçevesinde
              maliyetleri birbirine yaklaştığı   imkanlardan mahrumdu. Hatta      hükümetimiz yeni bir Gümrük
              için firmalar arasındaki rekabetin   can ve mal güvenlikleri dahi yoktu.   Kanunu üzerinde çalışmalarını
              daha çok lojistik üzerinden       Nakliyecilerimiz eskiden hırsızlık   zaten bir süredir devam
              gerçekleştiği biliyoruz. Bunlara   olaylarından çok mustaripti. Kira   ettiriyor. Ticaret Bakanlığımızın
              ilave olarak, Türkiye’de yük      bedelleri aldıkları hizmete kıyasla   koordinasyonunda yürütülen
              taşımacılığında karayollarının                                      çalışmalarda ilgili pek çok sivil
              payının yüzde 90’lar seviyesinde   yüksekti. Ankara Lojistik Üssümüz   toplum örgütünden görüş alınmıştı.
              olduğu düşünüldüğünde lojistik    ise her şeyiyle dört dörtlük bir   Milletvekillerimizin de katkılarıyla,
              sektörünün Türkiye ekonomisi      merkez olmuştur. Üste kamera      bu çalışmaların önümüzdeki
              için ne denli önemli olduğu       sistemiyle 7 gün 24 saat denetim   dönemde nihayete erdirilerek
              anlaşılmaktadır.                  ve güvenlik hizmeti sunulmaktadır.   Meclisimizin gündemine alınmasını
                                                Üssün için de yine Sağlık         bekliyoruz.
              Türkiye lojistik açısından avantajlı   Bakanlığı’na bağlı bir sağlık ekibi
              bir coğrafi konuma sahiptir.      sürekli hazır olarak beklemektedir.   Bunun yanında gerek sektör
              Ülkemiz; Balkanlar, Ortadoğu,     Ayrıca firmaların aynı çatı altında   temsilcilerimiz gerek sektörün
              Kafkasya ve Doğu Akdeniz’deki     bir arada oluşu hem nakliyeciler   müşterilerinin oluşturduğu ticaret
              ekonomik ve demografik            hem kamyoncular hem de            odaları ve birlikler ülkemizin
              merkezleri birbirlerine bağlayan bir   sigortacılar açısından zaman ve   lojistikte daha iyi bir seviyeye
              köprü konumundadır. Başkentimiz   maliyetten önemli ölçüde tasarruf   nasıl gelebileceği konusunda
              Ankara da bu coğrafyanın tam      sağlamıştır.                      ortak çalışmalar yapmalıdır. Nasıl
              merkezinde yer alması nedeniyle                                     turizmin geliştirilmesini bütüncül
              her geçen gün daha fazla          Ankara Lojistik Üssü, yalnızca    bir anlayışla bir devlet politikası
              sanayileşen önemli bir üretim     Ankara’nın ticari potansiyeli     olarak ele alınıyorsa, lojistikte
              merkezi haline gelmiştir.         artırmakla kalmamış aynı zamanda   de benzer bir anlayışı hâkim
                                                şehir düzenlemesine ve çevrenin   kılınmasını önemsiyorum. Kamu ve
              Bütün bunlar bir arada            korunmasına olumlu etkiler        özel sektörün iş birliği içinde, lojistik
              düşünüldüğünde yüksek             sağlamıştır.  Üssün düzenli, güvenli   sektörümüzün performansını daha
              standartlarda ve tam donanımlı    ve denetlenebilir olması Ankara’nın,   iyi noktalara taşıyacak çalışmalara
              bir tesis olan Ankara Lojistik    yoğun ağır vasıta trafiğinden     ve projelere imza atacağını ümit
              Üssü’nün, başta Ankara olmak      görmüş olduğu zarar ve çevre      ediyorum.
              üzere Türkiye’nin iktisadi        kirliliğini önemli ölçüde azaltmıştır.
              gelişiminin önünü açacak bir      Özetle, Ankara Lojistik Üssü’yle   Teşekkür ederim
                                                                                                                        23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30