Page 17 - Logitrend - Sayı 23
P. 17
lojistikte bir sorun varsa ticarette yapıyor yani. Bu arada denizleri vasıtasıyla bu çok güzel hizmeti
sorun var demektir. Yani burada de unutmamamız gerekiyor. sunan lojistik merkezi bunun
sizlere aslında çok güzel bir ışık Denizlerde de çok şey yaptık. Kara en güzel örneğidir. Burası özel
var. Amacına ulaşmayan üretimin listelerde olduğumuz günlerden sektörümüzün güzel ülkemize
hiçbir faydası yok. Biz de bu bugün beyaz listedeyiz. Ne kazandırdığı mükemmel bir eser.
düşünceden hareketle lojistik ve demek bu? Uluslararası arenada Devamını diliyoruz. Biz bakanlık
ulaşım altyapımızı güçlendirmek gemilerimiz rahat dolaşabiliyor, olarak da TCDD eliyle lojistik
üzere hükümetlerimiz geldiği taşımacılığını rahat yapabiliyor. merkezlerini inşa ediyoruz. Şu
günden bugüne 503 milyar Limanlarımız artık elleçleme yük anda sekiz olan merkezimizi 21’e
liralık yatırım yapmıştır. Bunun miktarı noktasında 190 milyon çıkarmaya hedefliyoruz. Bu lojistik
da 309 milyarı karayollarınadır. tondan 471 milyon tona çıkmış. merkezlerimizin sayısı arttıkça
Bu da Taşımacılığın yüzde Bütün bunlar ne için yapılıyor, sanıyorum iş imkanınız da alan
80’inin karayolunda yapıldığını ülkemiz kalkınsın gelişsin diye. itibariyle stoklama elleçleme vs.
gösteriyor. Çok önemli bir oran. İnsanımızın da refahı ve payı artsın, daha rahat olacak.
Sizlerin kombine taşımacılığınızı milli gelirimiz yükselsin. Ro-Ro Ülkemizin değişik yerlerinde
rahatlatmak adına çok altyapı hattımız 9’dan 19’a ulaştı. Bu kombine taşımacılığa elverecek
yapıldı. Bölünmüş yollar 6 bin arada çalışmalarımız var bunların şekilde herhalde daha güzel
kilometreden 26 bine çıktı, sayısı daha da artacak. Bütün bir imkan sunmuş olacağız.
80 tünelden 300 küsüre çıktı, bunlar değişen, dönüşen, kalkınan Tabii özel sektörümüzün de bu
otoyollarımızın mesafeleri çoğaldı. Türkiye’nin temel yapıtaşları. merkezlerimizi daha faal kullanma
Demiryolu ağımız, en önemlisi Bunlar bizlerin, milletimizin
Marmaray’ımız, Kars - Tiflis geleceği, alın teri. Çocuklarımızın adına davetimiz olsun inşallah.
Bizim bu paylarımızın her yönüyle
Bakü’müz. Biz bununla kıtaları geleceğini teminatı. Kara, deniz, demiryolu, demiryollarının yolları
birleştirmiş olduk. İpek Yolunu hava, demir yolu taşımacılığının
canlandırma adına en güzel tamamını içeren lojistik ve birbirine bağlandığı noktalardaki
lojistik merkezlerin ikili ve transit
işlerden birisi oldu. Başka işlerimiz taşımacılık sektörü stratejik sektör
de oldu tabii saymakla bitmez olarak görmeye devam edeceğiz. taşımlardaki payının artırılması
ama birkaç örnek vereyim: Yavuz amacıyla da çalışmalarımızın
Bu sektör de çeşitli yan iş kollarıyla yürütüldüğünü belirtebilirim.
Sultan Selim Köprüsü, Osman Gazi beraber 1 milyona yakın insanımız
Köprüsü, Avrasya Tüneli, yapılacak istihdam ediliyor. Bölgemizde Lojistik mastır planı hazırlama
çalışmalarımız devam ediyor.
olan Çanakkale 1915 Köprüsü, yaşanan siyasi gelişmelerin, savaş
Orhangazi İzmir Otoyolumuz durumunun da sektörü biraz Bu hususta sizlerin de fikirlerini
daha çok sıralayabiliriz. Hızlı tren etkilediğinin farkındayız. Alternatif önemsiyoruz. Devreye girince
hatları çoğalıyor. Bütün bunları taşıma pazarları oluşturacağız. de sektörle ilgili herkesi de
kombine düşündüğümü zaman bağlayacak bir yol haritamız olsun,
Taşıma koridorlarının geliştirilmesi netlik kazanmış olsun istiyoruz.
lojistikçi girişimcilerimiz için için de var gücümüzle çalışıyoruz.
teşebbüslerimizin herhalde içlerini Sonuç olarak da şunu ifade
rahatlatacaktır, bizim de önümüzü Lojistik, çok yönlü sektör olması edelim. Gönlümüz de yollarımız
açacaktır. Havaalanlarımızın 26 dan münasebetiyle, değişen ulaşım da hep beraber size açık
55 e yükselmesi gibi. Saymakla şartlarına ve iş yapma koşullarına değerli kardeşlerim. Biz yeter ki
bitmez. Bu ayın sonunda da da kendini hazırlaması gerekir. çalışalım, ülkemiz kalkınsın diye
açılışını gerçekleştireceğimiz Bunları hep beraber yapacağız. koyduğumuz hedeflere birlikte
medarı iftiharımız dünya devi Özel sektör de daha fazla ulaşalım diye çalışalım çalışalım
olacak üçüncü havalimanımız var. sorumluluk almalı. Bunun örneğini çalışalım diyorum. Bu zirvenin de
200 milyon yolcu kapasiteli olacak. bugün burada yaşamış oluyoruz. bu manada bu sektörün gelişimine
Yani ülkemiz prestij projler, küresel Nedir o? İlkini yapmış olduğumuz güzel bir katkı sağlayacağını
engellere sebep olacak işler Ankara Lojistik Zirvesi, merkezimiz yürekten inanıyorum.
15