Page 22 - Logitrend - Sayı 23
P. 22
bekleniyor. Gelecekte ülkemiz için de Değerli katılımcılar, Lojistik üssüyle sağlanmış bir
böyle başarı hikayeleri yazabilmek Bugün en çok konuşulan kavramlar başarı hikayesi dışında zayıf
için bir model kurma çabasıyla yola arasında Endüstri 4.0, nesnelerin girişimler görüyoruz. Amacımız,
düşüyoruz. ülke kaynaklarını israf etmeden,
interneti ve blockchain var.
Ticaret Bakanlığı, ticaret Yavaş yavaş bu teknolojilerin yabancı yatırımcı çeken, yap-
işlet-devret modeli ya da
politikalarının yönetildiği ve lojistik alanına ne gibi yenilikler ihtiyaca göre oluşturulacak yeni
tüketici haklarının korunduğu getirebileceği tartışılmaya ve hatta modellerle finansmanını da kendisi
kurum olması nedeniyle üreticiden Lojistik 4.0 konsepti geliştirilmeye sağlayan, ihracatı ve transit ticaret
tüketiciye uzanan tedarik başlandı. Belki yakın gelecekte
zincirinin düzenleyicisi ve lojistik tedarik zincirinde insan faktörünün öncelikleyen, istihdam yaratan,
dünyada ülkemizi dağıtım merkezi
altyapısının en önemli kullanıcısı minimuma indiği, robotlar ve
konumundadır. Buradan hareketle, sensörler alemi ile tanışacağız. olarak öne çıkaracak lojistik
merkezler oluşturmaktır.
tedarik zincirinin etkinleştirilmesi Neden bu dönüşümler ve fırsatlar
ve lojistik politikalarının yönetilmesi döneminin eşiğinde iken küresel Diğer yandan; Ticaret Bakanlığı
Bakanlığımızın en önemli lojistik zincirinde güçlü bir olarak lojistik sektörümüzün önünü
öncelikleri arasındadır. açan bir çok kolaylaştırma ile de
pozisyonumuz olmasın? bütün bu çabaları beslemek ve
Bu çerçevede, Bakanlığımıza
verilen görevler arasında yer alan Neden bu dönüşümler için zamanla yarışılan bir ortamda
şirketlerimizi hazırlayabileceğimiz
işlem hızlarını artırmak, maliyetleri
lojistik merkezlerle ilgili paydaşımız ve destekleyebileceğimiz düşürmek ve şirketlerimizin
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı rekabet gücünü artırmak istiyoruz.
ile işbirliği içinde “Türkiye’de platformlarımız olmasın? Ülkemizde milyonlarca tüketici
Lojistik Merkezlere İlişkin Usul Neden lojistik teknolojilerinde ve ticari işletme bulunmaktadır.
ve Esaslar ile Lojistik Merkezler Ar-Ge çalışması yapabileceğimiz Yine sınırlarımızdan her yıl
Politika ve Stratejisi için Temel ve doğrudan sektöre katkı
Esasların Belirlenmesi Projesi”ni sağlayabileceğimiz kurumlarımız milyonlarca insan ve araç, giriş
ve çıkış yapmaktadır. Tüm
yürütüyoruz. Proje, Bremen Jacobs olmasın? bunlarla ilgili işlemler ve süreçler
Üniversitesi’nden alanında yetkin Hatta, neden şirketlerimiz Bakanlığımızca takip edilmekte,
bir akademisyen ekiple müştereken blockchain teknolojisinin lojistik ve hızlı, kolay ve güvenli ticaretin yol
yürütülmektedir.
tedarik zinciri alanına uygulanması alacağı kanallar, emin adımlarla
Proje sonucunda ülkemiz için konusunda dünyada öncü olmasın? ve büyük bir titizlikle inşa
lojistik merkezlere ilişkin bir Bu anlayışla kurulacak lojistik edilmektedir. Gümrüklerimizde
strateji ve mevzuat taslağı merkezleri, biraz da böyle bir son dönemde; tek pencereden,
ortaya çıkmasını hedefliyoruz. ekosistem haline getirmemiz yerinde gümrüklemeye; konteyner
Bu çerçevede tüm paydaşları gerekiyor. ve liman takip sisteminden, e-TIR’a;
bir araya getirerek; görüş, öneri yetkilendirilmiş yükümlüden
ve değerlendirmelerinizi almayı Lojistik merkezlerle ilgili (YYS), müşteri odaklı lojistik bilgi
ve çalışmamıza yansıtmayı Türkiye’de bugün sadece şu an sistemine (GET APP); Karayolunda
amaçlıyoruz. içinde bulunduğumuz Ankara Transit Rejiminde (NCTS) Ön
20