Page 37 - Logitrend - Sayı 23
P. 37
gidiyorsa oraya odaklanıyor. Son değil mi? Bu lojistik sektörünü yere getireceğim. Peki lojistik 4.0
50 yılda fosil yakıtlar ekonomi etkileyecek bir trend. Veri ve bize ne öneriyor? Kısaca blogchain
için neyse bundan sonra veri verilerin metalaşması önümüzdeki diye bir şey var hayatımıza artık.
aynı duruma gelecek. Bundan 10 yılda, 20 yılda bizi daha da Günlük kullanıma girdi, işte
sonra petrol savaşlarının yanında etkilemeye devam edecek. Tedarik bitcoinden bliliyoruz. Blogcahin
belki veri savaşları göreceğiz. zincirinin ana omurgası lojistik bize ne öneriyor? Sadece bitcon
Metalaşma diye bir kavram sektörü, karmaşık ve izlemesi zor, ya da dijital para değil. Asıl
var ticaret sektöründe. Ticari büyük ölçüde güvenirliliğe dayalı lojistik sektörünü ilgilendiren
ürünler metalaşıyor. Basitleşiyor, ve kayıtların değiştirilmemesi, taraf var. Akıllı sözleşmeler. Daha
ulaşımı kolaylaşıyor katma değeri silinmemesine yönelik ciddi bir önceden kurgulanmış, çerçevesi
azalıyor. Bu hizmet sektörünü de veri havuzu birikimi gerektiren çizilmiş, belli algoritmaların belli
uygulanabilir. Nasıl uygulanabilir? bir sektör. İşte bu noktada 4.0 şartlar gerçekleştirildiğinde belli
Mesela sen avukatsın, icra takibi etkileri görülecektir. Kullandığımız talimatların yerine getirilmesi.
eskiden kimse yapamıyordu enstrümanın performans artışı, Ödemeyi yap, malı gümrükten
ama şimdi internete gir, nasıl verimlilik artışı, maliyetlerin bırakmasına onay ver, veriyi
yapıldığını nasıl hesaplandığını, azalması olarak özetleyebilir. indirmesine müsaade et gibi
nasıl itiraz dilekçesi yazıldığını, Türkiye üzerinde de meşhur lojistik sözleşme şartlarını yerine
nereye verildiğini herkes görüyor. performans indeksimiz var. Onun getirmesi ve bunun ötesinde
Dolayısıyla daha çok para eden çeşitli yılardan beri, 2007’den beri emtiaların izlenebilirliği, gümrük
bir kısmı, daha az para etmeye puanlarımız görünüyor. Buralarda vergi ödemeleri, kimlik yönetimi,
başlıyor. Veya insanlar kendi ilerleme var görünüyor. Bunun pek kayıt yönetimi sözleşme yönetimi
yapmaya başlıyor. Seni de aradan çok ögesi var. İzlenebilirlik izleme gibi lojistiğin birebir dokunduğu
çıkarıyor. Peki lojistik, o da bir ve kaydetme konusu, gümrük alanda katma değer önerileri
hizmet sektörü. Yavaş yavaş oraya performanslarında çok büyük bir var. Ve en önemlisi şeffaflık ve
da geliyor. Hizmetlerin metalaşması sıçrama kaydedememişiz. Sarı izlenebilirliği artırması. Şirketlerin
lojistik sektöründe de belki şu an olan Almanya, yeşil olan Çin ve kamu idareleriyle alışverişinde
için çok görülmese bile. Dronlar mavi olan Avrupa ve Orta Asya de ciddi katma değer üreteceği
çıktı kargo taşıacılığ başladı. Dronu bölgesini kıyasladığımızda bizim düşünülüyor. Bunun şu anda
herkes alabilir. Ben de ufak ufak hala kat edecek çok yolumuz yaygınlaşmamasının çok sebepleri
kargolarım diyebilir. Uber mesela. olduğunu görüyoruz. İndekste var. Özellikle güven ve regülasyon
Uber de aslında bir tür hizmetin Almanya dünya lideri, Çin bizim ortamının daha tam olarak
yaygınlaşması, metalaşması herkes gibi orta üst sınıf ülkelerin lideri. oturmaması. Blogchain bize yeni
tarafından sunulabilir ve herkes Gümrükler konusunda düşük bir tedarik zinciri modeli öneriyor.
tarafından alınabilir hale gelmesi puanlarda kalmışız. Buradan lafı bir Araştırmalara göre 2026’da
35