Page 33 - Logitrend - Sayı 23
P. 33
operasyonlarda yaygın olarak sistemlere doğru evrimleşmesi kadar veri toplanacak ve
kullanılan otomasyon teknolojisiyle de gerçekleşmiş olacak. Ulaşım nesneler arasında verilen
donatılmış, artık depolama yönetim sistemi, bir şirketin kendiliğinden değerlendirmeye
teknolojileri var olacak. Akıllı kendi araçları yoldayken doğru giderek operasyonel yönetimler
depolar diyebileceğimiz, insan bir şekilde konumlandırmak sağlanacaksa bileşenin de bilgi
makina etkileşimini artıracak yük taşıma durumunu izlemek, güvenliği olması gerekiyor.
şekilde yüz tanıma teknolojileri, diğer taşıyıcılarla gerektiğinde Akıllı fabrikada bilgilerin makineler
sesli ya da ışıklı yönlendirme konsolide olma açısından pazarlık arasında gerçek zamanlı olarak
sistemleri kullanılır hale gelecek. yapmak, gönderileri birleştirmek, akması gerekir. Dolaysıyla da
Otomatik yönlendirilen stoklama platformun gelişmiş işlevlerini veri lojistiği en önemli role sahip
araçları ki biz buna AGV’ler kullanmak ve akıllı sistemlerle olacak. Tüm verilerin hızlı ve
diyoruz, akıllı raflar ve akıllı etkileşimde bulunmak açısından eksiksiz temin edilmesinden ve
stoklama üniteleri, kendi rotalarına da oldukça önemli olacaktır. zaman geçirmeden iletilmesinden
kendi karar veren otomasyon Şu anda bazı araçlar sürücüsüz sorumlu bir hale gelmek gerekiyor.
bileşenleriyle değişen depolama yapılmaya başlandı. Akıllı ulaşım
teknolojilerine sahip olunacak. sitemlerinde artık otonom çalışan Değer zincirine baktığımızda tüm
Akıllı depolama uygulamaları, araç sürücüsüz tırlar, kaptansız gemiler, değer zincirini ham maddeden
haberleşme ve bir takım sensör pilotsuz uçaklar ve dronlarla bitmiş bir endüstriyel ürüne kadar
sistemleri, yeni teknolojilere taşımalar gerçekleşemeye kapsayan entegre düzen odaklı
uygulanan mobil yazılımlar ve başladı. Hepiniz duymuşsunuzdur, üretim yaklaşımı artık şirket
bunun yanında veriye dayalı Amerika’nın bir eyaleti kapıdan çapında düşünmeyi ve bilginin
karar verme imkanı sağlayan kapıya taşımacılıkta dronları veri lojistiği tarafından düzgün
karar destek sistemleri de kullanmaya başladılar. Dolayısıyla bir şekilde paylaştırılmasını
kullanılmaya başlanacak. Böylece dronların teknolojileri yavaş da gerektirecek. Verilerin
artık gönderilen ürünler konum yavaş daha değişik hale gelmeye yetkili kullanıcıların kullanımına
ve tahmini varış zamanlarını başlıyor. Daha ağır, hacimsel sunulmasının yanı sıra gizliliğinin
akıllı depo yönetim sistemleriyle olarak da daha büyük yükleri korunması da oldukça önemli.
Davetsiz misafirleriyle bu bilginin
paylaşacaklar, bunun da getirisi alabilecek şekilde üretimleri kaybolması veya yetkisiz olarak
tam zamanında ve tam sırasında başladı. Bulut teknolojileri büyük paylaşılmasından kaçınmak
teslimat olacak. Aynı teslimat veri için oldukça önemli. O gerekir. Sonuç olarak diyebilirim
ayrıntılarına göre otomatik verilerin toplanıp değerlendirip, ki veri lojistiği uzmanları geniş
depolama alanının otomatik sınıflandırıp yeni bilgi üretimine kapsamlı güvenlik kavramları
olarak ve malların doğru yere de bir takım yapay zeka teknikleriyle ve standartlarını geliştirmek
otonom olarak taşımak için uygun akıllı karar verebilen sistemleri ve uygulamak göreviyle karşı
ekipmanı kendileri bile talep edip geliştirmek için kullanılan teknoloji. karşıyadır. Bazı standartlar
o ekipmanla taşımaların ve uygun oluşmuş durumda, 800 serileri de
depo alanlarına yerleştirilmesinin Süreçlerin dijital platformlara var onların yanında daha değişik
sağlanması söz konusu olacak. taşınması da gündemimize standartlara da ihtiyaç olacaktır.
Üçüncü bileşen ulaştırma yönetim son hızla girmeye başladı. Tüm
sistemleri. Burada uydu takip bunlar lojistik sektöründe yeni Lojistik 4.0 dönüşümü ile neler
sistemleri var, günümüzde de iş yapma süreçlerini oluşturacak sağlanacak?
değişik amaçla kullanıyoruz. yani lojistik 4.0’ın oluşturulmasını, Bir kere çeviklik sağlanacak.
Bunlar araçların izlenmesine geliştirilmesini sanayi ve ticaretle Her türlü değişikliğe anında
yönelik teknolojilerin, araçların bütünleştirmesini de zorunlu kılar ve de oldukça düşük maliyetle
diğer araçlarla trafik yol durumu hale getirecektir. Akıllı ulaşım uyarlanabilecek. Sayısallaşma
bilgileri, araçların yükle ilgili farklı sistemlerinin bazı uygulamalarına ve akıllı tasarımlar elde edilecek.
sensör verileriyle iletişim halinde bakacak olursak; bunlardan biri Akıllı karar destek tasarımlarının
olduğu bir yapıda rotalarının elektronik ücret toplama. Bir kullanılması söz konusu
güncellenmesinin, rotada bakası otoyol veri toplama, trafik olacak. Artık tedarik zincirleri
herhangi bir engel çıktığında yönetim sistemleri araç veri sanallaştırılmış vaziyette olacak.
yeni bir rota belirleme ve o rota toplama, transit sinyal önceliği, Fiziksel yakınlık ihtiyacı neredeyse
üzerinden tekrar yoluna devam gibi bazı sistemleri örnek olarak olamayacak. RFID gibi tanıma
etmesi gibi durumlar da artık verebilirim. sistemleri, kablosuz sensör ağları,
otonom şekilde karar verdiği akıllı Bu kadar akıllı olacaksa bu makine-makine sistemleri, mobil
31