Page 38 - Logitrend - Sayı 23
P. 38
blogchain tedarik zincirinin Farklı bir sürü veri tabanlarımız içine bineceksiniz veya bir tır sahibi
ayrılmaz bir parçası olacak. Bundan var fakat bunları hala beyan bazlı şirket evinden bir tırı istediği bir
20 sene önce hayatımızda internet kontrole getiremedik. Türkiye’ye noktaya yönlendirecek ve yükleme
nasıl ufak ufak girmeye başladı has kamu özel veritabanlarının yaptırtabilecek. Bunun için robotlar
fakat şu an internetsiz bir hayat entegre olduğu ve Türkiye’nin ve akıllı ürünler kullanılacak.
düşünemiyorsak, 2026 itibariyle lojistik blogcahinini oluşturabiliriz. Dolayısıyla dijital dönüşüm ve
blogchainsiz bir tedarik zinciri Biliyorsunuz dijital paralar var ve yazılımlar en önemli noktada.
olmayacak deniyor. Buna hazırlık bunların arkasında belli ülkeler ve Biliyorsunuz bütün üreticilerin
yapmamız lazım. Lojistikle ilgili gruplar var. Türkiye burada nerde? özellikle otomotiv sektöründe çok
kullanım alanları var. Havacılıkta, 10 sene sonra girebilir miyiz? Çok ciddi yatırımları var. Yıllardır ciddi
uçaklarda binlerce parça var çeşitli zor. Şu anda bir şeyler yapsak testler yapılıyor. Hatta Amerika’da
sertifikasyonlarda, yetkinliklerde çok iyi olur. Nerde güçlüyüz, Almanya’da bazı eyaletlerde
kişilerin erişimi olması gerekiyor, karayolu taşımacılığında, denizyolu bilfiil deneme çalışmaları yıllardır
bunun kontrolünde kullanılıyor. taşımacılığında güçlüyüz. Peki, o yapılıyor. Hatta Amerika’da otonom
Gördüğünüz gibi pilot taşımacı zaman devletin de desteklediği, araçların yanlış hatırlamıyorsam
üçüncü parti tedarikçiler ve gümrüklerde kamu idarelerinde 15 veya 20 yıldır yarışları yapılıyor.
alıcılar arasında akıllı sözleşmeler kullanılacak bir Lojicoin oluştursak Anlatılan teknolojlerin aslında
üzerinden blogchain üzerinden ve Türkiye olarak bunu yavaş hepsi bugün duyurulduğu gibi
bazı uygulamalar geliştirilmeye yavaş tedavüle soksak, denemeye yeni değil, sadece kavramlar
başlanmış. başlasak en azından. değişmiş durumda, ama yaptıkları
ve yapacakları aynı şey. Otomotiv
Türk nakliyesi ne katma değer Yıllarca tartıştığımız bir karayolu
üretir diye düşündüğümüzde, taşımacılığını hasretini çektiği sektöründeki bazı şirketler
baktığınızda, veri petrolün yerini
nerelerde zayıf olduğumuz sürücü veri tabanı sürücü, sicili alacak deniyor. Çok doğru. Bugün
lojistik performans endeksi ya uygulaması talebi var. Blogcahin petrolle ilgili her şey ön planda.
da benzeri endeksler gösterge vasıtasıyla oluşturulabilir. Bugün ve yarın veri yönetimi çok
olabilir. Gümrüklerde veya
benzeri uygulamalarda dünyanın daha önem kazanacak. Lojistik 4
ya da endüstri 4 bunlar benim için
gerisindeyiz. Gümrüklerin Sayın Ergin KARGALIOĞLU
fonksiyonu vergi toplama, Soft İş Çözümleri A.Ş. Yönetim yeni kavramlar değil. Çünkü ben 40
yıldır sektördeyim bugün tedarik
ikincisi güvenlik denetim kontrol,
kaçakçılığın engellenmesi. Bu Kurulu Başkan Yardımcısı zinciri yönetimi -eskiler bilir- satın
alma birimleriydi veya bugün
yüzyıllardır böyledir. Bugün belki Merhaba hoş geldiniz. Dün ve endüstri 4’ün bir parçası olan
vasıtalar değişti ama yaptıkları iş bugün birçok konuşmacı endüstri
değişmedi. Modern dünya bize 4, lojistik 4 ve diğer konularda tam zamanında teslim o zaman
üretim ve tam zamanında teslim
ne öneriyor? Online işlemler, risk bilgi verdiler. Ben de somut olarak
hesaplamaları bulut veriyle çok bugüne kadar neler yaptık onlar yani just in time’dı. Amerikalılar
İngilizceyle kelimelerle ve terimlerle
daha kolaylaşması. Blogchainler üzerinden biraz daha detaya
finansmanın ödenmesi. Mesela gireceğim. oynuyorlar. Bunlar aslında bir
moda, bir akım, bir pazarlama
biz gümrüğe gidiyoruz gümrük Özellikle vurgulamak istediğim tekniği ve yöntemidir. Özellikle
vergisini ödüyoruz. Damga eğilimlere, trendlere, akımlara bunu bilmenizi isterim. Önemli
vergisi ödeyeceğimiz zaman baktığınızda öncelikle olan arkasındakiler bakmak lazım.
belli bir meblağdan sonra mobiliteyi görmemiz gerektiğini
almıyorlar. Ankara’daki merkezi düşünüyorum. Niçin mobilite? Somut olarak ne yapılıyor ve ne
amaçlanıyor. Dolayısıyla gene
vergi dairesinde ödeyin deniyor. Çünkü kişiden baktığımızda, bugün
Hâlbuki o da vergi bu da vergi, o artık herkesin elinde akıllı telefon optimizasyon yapay zeka, bunlar
gene özellikle yazılımların somut
da devlet bu da devlet. Niye ayrı veya akıllı bir cihaz, her yere bunula parçaları veya bulut hizmetler.
yerleri dolaşıyoruz hala. Bunların ulaşmaya çalışıyor. Gazetesini Şu gözle bakacak olursanız:
cevaplarının verilmesi halinde okuyor, bankaya ulaşıyor ödeme Ticaretin başladığı günden ve
Türkiye için de sektör için de daha yapıyor, ya da film vb. izliyor. sonrasında birleşmiş milletlerin
iyi yerlere gelinebilir.
Mobilite artık günlük hayatımızda kurulmasından bugüne kadar
Ne yapabiliriz diye bakarsak: Beyan kişilerin, kurumların ayrılmaz bir geçen sürede ticaretin ve lojistiğin
kontrol işlemlerini adeta solucan parçası. Dolayısıyla mobilite ve nasıl yapılması gerektiği, veri
deliği oluşturur gibi herhangi paylaşılan hizmetler bence en transferinin nasıl olması gerektiği,
bir yerde, herhangi bir şekilde önce. Çünkü otonom araçlar. Bu hangi standartların kullanılması
denetlenip takip edilebilir. Beyan otonom araçların mobiliteden gerektiğine baktığınızda,
bazlı risk esaslı e –fatıra, e - ihracat yönetilmesi mobiliteyi daha da ön bunlardan onlarca yıldır var olan
beyannamesi... hepsi gümrükte plana çıkarıyor. Herhangi bir yer yüzlerce binlerce standart bizim
maliyede duruyor bu veriler. derken aracınızı garajdan çağırıp, için veri transferleri var. Zaten
36