Page 32 - Logitrend - Sayı 23
P. 32
Google trendlerine şöyle bir akışlarının gerçek zamanlı takibi daha yakın olmasını sağlayacak
bakacak olursak, nesnelerin mümkün olabilecektir. Gelişmiş bir lojistik sistem. Bu ne işe yarar?
internetinin endüstri 4.0’ın taşımacılık işlemlerinin akıllı Müşteri hizmetleri seviyesini
tetikleyici bir etken olduğunu sistemlere entegre olarak yönetimi iyileştirir, üretimi optimize eder,
söyleyebiliriz. Başka bir Google ve takibi mümkün hale gelecektir. depolamayı ve üretim fiyatlarını da
trendine bakacak olursak endüstri Endüstri 4.0 vizyonunun tam düşürür. Akıllı lojistik teknolojiye
4.0’ın ülkemizdeki durumuna anlamıyla gerçekleşebilmesi göre değişiklik göstereceği için
bakacak olursak 2013 yıllarından aslında lojistik 4.0’a bağlı. Lojistik zaman bağımlılığına sahiptir, her
itibaren öğrenilmeye başlayan 4.0’ın üretim sistemlerine doğru değişen teknolojiye göre yeniden
bu durum 2016 yıllarından sonra zamanda, doğru kalitede doğru tanımlanması gerekebilecektir.
artık bazı sektörlerde belli bir hızla yerde gerekli girdi faktörlerini Bu tanım doğrultusunda da
yükselmeye başlamış. Hangi ülke sağlamasıyla ancak endüstri 4.0 uygulamalara başlanabilecektir.
endüstri 4.0 a hazırdır diye yapılan başarıya ulaşacaktır. Bu nedenle
bir çalışmaya bakınca ilk üç sıranın lojistik 4.0’ın önemi bu noktada Lojistiğin bileşenlerine bakacak
ABD, Almanya ve Japonya’nın ortaya çıkmaktadır. olursak eğer; birinci bileşenine
aldığını görüyoruz. Burada size Şöyle biraz lojistiğin evrimin kaynak planlama diyebiliriz,
dikkat çekmek istediğim bir konu incelemeye başlayalım isterseniz. ikincisine depo yönetim sistemleri,
aslında Çin’in durumu. Çin beşinci üçüncü ulaştırma yönetim
sırada. Neden Çin’in durumuna İncelediğimizde, lojistik 1’de şunu sistemleri, akıllı ulaşım sistemleri
bakalım dedim? Endüstri 4.0 diyebiliriz aslında, ilk taşımadaki ve bilgi güvenliği.
Avrupa tarafından, Almanya değişim, hayvansal güçten Tabii bütün bunlarda nasıl
tarafından neden ortaya atılmış? demiryolu ağına, deniz yolu ve gelişimler olacak, hangi cihazlar
Gelişmekte olan ülkelerle rekabet taşıtlara geçiş. 2.0 da artık taşıma kullanılabilecek bunlara da
edebilme durumunda kaldıkları sistemlerinin yavaş yavaş bilişim geçmekte fayda var. Bileşenleri
için. sistemlerinin de gelişmesiyle teker teker inceleyecek
otomasyonun olduğunu yani
Endüstri 4.0 yatırımları yaklaşık lojistik ekipmanların artık otomatik olursak. Dijitalizasyon ve
900 milyar dolar, bunların yüz depolama ve sıralama olarak nesnelerin internetiyle tedarik
milyar dolarını taşıma ve lojistiğin uygulanmaya başlandığı dönem. zincirinin görünürlüğünün ve
aldığını söyleyebilirim. Bunun için 3.0 da artık bilişim teknolojilerinin izlenebilirliğinin sağlanması
önemli bir konu haline gelmiş yaygın olarak kullanılmasıyla lojistik 4.0’ın temeli olacaktır.
durumda. altyapı sistemlerinin gelişmesinde GPS ile sağlanacak olan tedarik
zincirinden artan görünürlük ve
Bu alanda çalışmalar yapan ilerlemeler, lojistik yönetim şeffaflık düzeyi ile tüm kaynakların
bir yazar, Endüstri 4.0’ın özü sistemlerinden bahsetmemiz ve tüm süreçlerin optimizasyonu
makinalar, ürünler, sistemler mümkün. Lojistik 4.0’a geldiğimiz hızlanacak, kaynakların yönetimi
ve insanlar arasında her yerde durum artık akıllı fabrikalar daha verimli olarak yapılabilecektir.
bulunan bağlantıdır. Başka bir için akıllı uygulamalar, otonom Burada kaynaklardan insanı,
deyişle de söyleyecek olursak sistemler, RFID gibi çoklu ürünlerin ekipmanları, malzemeleri hepsini
eğer, makinalar ve ürünler aynı zamanda anlık olarak bahsetmek mümkün. Çalışan
kendilerini ve birbirlerini tanınmasını sağlayan malzeme yetkinliklerine bakacak olursak
yönetebilecekleri şekilde iletişim tanıma sistemleri. GPS gibi yön endüstri 4.0 yeni bir paradigma
kurabilirler. Araçların, ürünlerin gösterici bir takım sistemlerin olarak düşünürsem bunun daha
veya ulaşım araçlarının sanal kullanımı, artık günümüzde yaygın çok benimsenmesiyle önemli
bir pazarda müzakere etmesi, olarak kullanabilir olması. ölçüde de çalışan yetkinliklerinde
sanal ve fiziksel dünya arasında Bu arada akıllı servisler ve akıllı de değişiklik olacaktır. Teknolojik
sürekli bir bağlantı tesis edilmesi ürünler diye başladık, onların sistem entegrasyonu yanı sıra
mümkündür demiş. hepsini toplayarak akıllı lojistik hesaplama becerisi olan, analitik
denilen bir tanıma da girmek
Rekabet ve yeni meydan okumlar teknikleri kullanabilme becerisi
için lojistik operasyonlarda da istiyorum. olan sanayide çalışan insanların
endüstri 4.0’ın akıllı çözümleri Akıllı lojistik tanımını şu şekilde yoğunluğu artacak yani sanayide
ve teknolojileri uygulanmalıdır yapabilirim. Esnekliği artırabilen, çalışan kişinin profili değişecektir.
diyerek Lojistik 4.0’a başlamam piyasa değişikliklerine her an İkinci bileşen olarak depo yönetim
mümkün. Endüstri 4.0’ın lojistiğe uyum sağlayabilen ve sistem dışı sistemlerinden bahsetmiştim.
entegrasyonuyla malzeme şirketlerin müşteri ihtiyaçlarına Lojistik 4.0 ışığında mevcut
30