Page 42 - Logitrend - Sayı 23
P. 42
Engellerden bir tanesi, dağıtım Güvenilirlik: 10 sene öncesine işini düşünecek olursanız veri
tarafı hala eminim siz de alışveriş bakarsanız güvenilirlik birçok konu akışı çok önemli. Hem operasyon
yaparken bir şey alırsanız ödeme sistemleri üzerineydi. Kredi yönetmek için kargo paketinin
düşünüyorsunuzdur. Alsam ne kartı bilgisini versem güvenli olur eş zamanlı olarak gerekli kişilere
zaman gelir? Geldiği zaman mu filan. O büyük ölçüde aşıldı, aktarılması. Hem müşteri
firmaya ya da şirkete güvenebilir bankalar da yenilikçi şeyler yaptı bilgilendirme kısmı sizin modele
miyim? Kırık dökük gelir mi? ama şimdi ise güvenlikle ilgili konu, uygun bir yazılım olması çok
Beğenmezsem kolayca geri teslimat veya iade üzerine. Satış önemli altyapıda. Bunu kendimiz
verebilir miyim? Bir sürü soru yapan firmanın güvenilirliği gerçek sıfırdan yazdık. Hepsiexpres için
oluyor kafada. Amaçlardan bir marka olması vs. Lojistik işinde Ar-ge merkezi kurduk. Özgün
tanesi bunu kaldırmak. tabii devamlı kendini geliştirme çalışmalar olduğu için devlet
söz konusu. Her zaman problemler desteği aldık. Bunun müşteri
E-ticaret müşterilerinin yüzde çıkabiliyor, özellikle büyükşehirde hizmetleri tarafına da yansıması
97’si teslimat zamanı benim daha çok. var. İş modellerini besledikçe
için önemli diyor. İnsanlar ürün ve iş modellerine yeni şeyler
alıyor, aynı zamanda hizmet sözü Müşteri merkezlilik: Dağıtımla ilgili katıldıkça da yeni şeyler eklemek
alıyorlar. Hizmet sözünün tutulması iki tane şeye önem verdik. Bir mümkün oluyor. Mesela kısa zaman
müşteriler için çok önemli. Bazı tanesi kontrolü müşteriye vermek. önce yaptık. Hepsiburada’dan
istekler gittikçe artıyor. İstediğim Müşteriler ne istiyor? Her şeyi nasıl tüketici kredisiyle bir şey almak
zamanda gelsin, akşam olabilir, cep telefonundan dijital hayatlarına istiyorsunuz ama bankada
hafta sonu olabilir vs. Bunda hem uyguluyorsa, dağıtım fiziksel hesabınız yok. Bizim aracılığımızla
Türkiye’de hem dünyada bir artış şeylerin kontrolünü de istiyor. tüketici kredisi alıyorsunuz. İlk defa
trendi var. Bunun için ekstra para Mesela hız. Aynı gün teslim istiyor. biz yaptık.
vermek isteyen ciddi bir kitle de AVM’den almak istediği bir şeyi
var. İki kişiden biri ekstra ücret gidip gelmesin diye aynı hızda ürün Hizmet modelleri: Şu an üç tane
vermeye razıyım diyor. İnsanlar gelsin istiyor. var. Bir tanesi bugün teslimat
en çok paketim nerede ve ne Yer ve zaman seçimi. Birçok günü. Bunu üçe bölüyoruz.
zaman gelecek diye soruyor. Bu müşterimiz çalışıyor, tabii Sabah, öğlen ve akşam. Ertesi
bilgilendirmeyi eş zamanlı olarak e-ticaretten aldığı bir şey bazen gün randevulu. Sabah, öğlen
ve müşterinin istediği kanaldan evine gelsin istiyorlar bazen ve akşamı da seçebiliyorsunuz.
yapmak. Hepsiburada’nın 20 işyerine. Aynı zamanda akşam ya Servis işini Ankara’da bir ay önce
senelik geçmişi var. Orada uzun da hatfa sonu gelsin diyor. Bunu açtık; 6 ay önce de operasyona
zamandır takip eden bir düşünce sağladık. İadelerde de müşteri başladık. Akşam üstü saat altıda
vardı. Daha sorasında evet bunların ile randevulaşıp iade toplamak sipariş veriyorsunuz mesela, sabahı
hepsini aslında biz çözmek için gibi bunlar yeni hizmetler. Bir seçseniz dahi kapınıza geliyor. Bu
hepsiekpresi hayat geçirelim de kargonun peşinden koşma oldukça popüler bir hizmetimiz.
fikriyle yola çıktık. Cumartesi Pazar da dahil yedi gün.
telaşı oluyor. Biz bunu ortadan Üçüncüsü standart plus dediğimiz
Ne yapmaya çalışıyoruz? E-ticaret kaldırmaya çalışıyoruz. Müşteriye hizmet. O da ertesi gün teslimat.
özelinde dağıtım, teslimat, zamanı bildirip bir şey ters
taşımacılık işini yeni bir modelle gittiğinde gecikme ya da sizi Fark yaratan şeyler var. Mesela
değiştirmeye çalışıyoruz. Amacımız bulmadıysak her türlü konuda smsler atıyorduk. Müşterilerden
e-ticarete katkıda bulunmak. hızlı bilgilendirme ve taşımacıların talep geliyordu, “Benim paketimi
Müşterilerimize katma değerli da bu konuda sorumlukla aldığı mesela Murat Sonat diye birine
memnun edecek hizmetler bir sistem. Siz yoksanız ararlar teslim etmişsiniz kim o” diye. Daha
sunmak. randevulaşırlar, veya sizin rızanızla sonra anlaşılıyor ki o kişi müşterinin
komşunuza teslimat yaparlar çalıştığı binadaki biri. Ama müşteri
İş modeli olarak kısaca gibi. Bize ulaşmak istediğinizde onun kim olduğunu bilmiyor. Sonra
bahsedeyim. Farklı olan ne? biz teslim alan kişinin görevini de
de birden çok kanaldan emaille,
Müşteri merkezcilik, bizim çıkış telefonla, sosyal medyadan yazmaya başladık.
noktamız. Türkiye’de e-ticaretin ulaşırsınız ve çözüm üretiriz. İş modeli olarak bizim yapmak
mazisine baktığımızda aslında 20 Taşımacıların da seçimi önemli. istediğimiz çok kaliteli bir hizmet
sene civarı bir şekilde zaten bu Onların eğitimi, taşıdıkları ürünün sunmak. Kaliteli hizmeti sunan
iş yapılıyordu. Dağıtım işi. Bu işi hasarsız gitmesi, güven duygusu e-ticaret siteleri bundan ne alıyor
siz farklı katma değerli yapmak oluşmalı. derseniz, artık bunu da görüyoruz.
isterseniz, müşterilerin taleplerini Mesela müşterilerimiz içinde bizim
anlamak onlara karşılayacak İki sene önce şirketi kurarken randevulu teslimat hizmetlerini
şeyler yapmanız lazım. Her zaman teknoloji tarafında şöyle mühim kullanan müşteriler e-ticareti çok
müşteri memnuniyeti öncelik bir karar aldık: Kendi yazılımımızı daha etkin kullanan müşteriler. Üç
olacak. yazma kararı aldık. Eğer dağıtım kat daha fazla alışveriş yapıyorlar.
40