Page 42 - Logitrend - Sayı 23
P. 42

Engellerden bir tanesi, dağıtım   Güvenilirlik: 10 sene öncesine    işini düşünecek olursanız veri
              tarafı hala eminim siz de alışveriş   bakarsanız güvenilirlik birçok konu   akışı çok önemli. Hem operasyon
              yaparken bir şey alırsanız        ödeme sistemleri üzerineydi. Kredi   yönetmek için kargo paketinin
              düşünüyorsunuzdur. Alsam ne       kartı bilgisini versem güvenli olur   eş zamanlı olarak gerekli kişilere
              zaman gelir? Geldiği zaman        mu filan. O büyük ölçüde aşıldı,   aktarılması. Hem müşteri
              firmaya ya da şirkete güvenebilir   bankalar da yenilikçi şeyler yaptı   bilgilendirme kısmı sizin modele
              miyim? Kırık dökük gelir mi?      ama şimdi ise güvenlikle ilgili konu,   uygun bir yazılım olması çok
              Beğenmezsem kolayca geri          teslimat veya iade üzerine. Satış   önemli altyapıda. Bunu kendimiz
              verebilir miyim? Bir sürü soru    yapan firmanın güvenilirliği gerçek   sıfırdan yazdık. Hepsiexpres için
              oluyor kafada. Amaçlardan bir     marka olması vs. Lojistik işinde   Ar-ge merkezi kurduk. Özgün
              tanesi bunu kaldırmak.            tabii devamlı kendini geliştirme   çalışmalar olduğu için devlet
                                                söz konusu. Her zaman problemler   desteği aldık. Bunun müşteri
              E-ticaret müşterilerinin yüzde    çıkabiliyor, özellikle büyükşehirde   hizmetleri tarafına da yansıması
              97’si teslimat zamanı benim       daha çok.                         var. İş modellerini besledikçe
              için önemli diyor. İnsanlar ürün                                    ve iş modellerine yeni şeyler
              alıyor, aynı zamanda hizmet sözü   Müşteri merkezlilik: Dağıtımla ilgili   katıldıkça da yeni şeyler eklemek
              alıyorlar. Hizmet sözünün tutulması   iki tane şeye önem verdik. Bir   mümkün oluyor. Mesela kısa zaman
              müşteriler için çok önemli.  Bazı   tanesi kontrolü müşteriye vermek.   önce yaptık. Hepsiburada’dan
              istekler gittikçe artıyor. İstediğim   Müşteriler ne istiyor? Her şeyi nasıl   tüketici kredisiyle bir şey almak
              zamanda gelsin, akşam olabilir,   cep telefonundan dijital hayatlarına   istiyorsunuz ama bankada
              hafta sonu olabilir vs. Bunda hem   uyguluyorsa, dağıtım fiziksel   hesabınız yok. Bizim aracılığımızla
              Türkiye’de hem dünyada bir artış   şeylerin kontrolünü de istiyor.   tüketici kredisi alıyorsunuz. İlk defa
              trendi var. Bunun için ekstra para   Mesela hız. Aynı gün teslim istiyor.   biz yaptık.
              vermek isteyen ciddi bir kitle de   AVM’den almak istediği bir şeyi
              var. İki kişiden biri ekstra ücret   gidip gelmesin diye aynı hızda ürün   Hizmet modelleri: Şu an üç tane
              vermeye razıyım diyor. İnsanlar   gelsin istiyor.                   var. Bir tanesi bugün teslimat
              en çok paketim nerede ve ne       Yer ve zaman seçimi. Birçok       günü. Bunu üçe bölüyoruz.
              zaman gelecek diye soruyor. Bu    müşterimiz çalışıyor, tabii       Sabah, öğlen ve akşam. Ertesi
              bilgilendirmeyi eş zamanlı olarak   e-ticaretten aldığı bir şey bazen   gün randevulu. Sabah, öğlen
              ve müşterinin istediği kanaldan   evine gelsin istiyorlar bazen     ve akşamı da seçebiliyorsunuz.
              yapmak. Hepsiburada’nın 20        işyerine. Aynı zamanda akşam ya   Servis işini Ankara’da bir ay önce
              senelik geçmişi var. Orada uzun   da hatfa sonu gelsin diyor. Bunu   açtık; 6 ay önce de operasyona
              zamandır takip eden bir düşünce   sağladık. İadelerde de müşteri    başladık. Akşam üstü saat altıda
              vardı. Daha sorasında evet bunların   ile randevulaşıp iade toplamak   sipariş veriyorsunuz mesela, sabahı
              hepsini aslında biz çözmek için   gibi bunlar yeni hizmetler. Bir   seçseniz dahi kapınıza geliyor. Bu
              hepsiekpresi hayat geçirelim      de kargonun peşinden koşma        oldukça popüler bir hizmetimiz.
              fikriyle yola çıktık.                                               Cumartesi Pazar da dahil yedi gün.
                                                telaşı oluyor. Biz bunu ortadan   Üçüncüsü standart plus dediğimiz
              Ne yapmaya çalışıyoruz? E-ticaret   kaldırmaya çalışıyoruz. Müşteriye   hizmet. O da ertesi gün teslimat.
              özelinde dağıtım, teslimat,       zamanı bildirip bir şey ters
              taşımacılık işini yeni bir modelle   gittiğinde gecikme ya da sizi   Fark yaratan şeyler var. Mesela
              değiştirmeye çalışıyoruz. Amacımız   bulmadıysak her türlü konuda   smsler atıyorduk. Müşterilerden
              e-ticarete katkıda bulunmak.      hızlı bilgilendirme ve taşımacıların   talep geliyordu, “Benim paketimi
              Müşterilerimize katma değerli     da bu konuda sorumlukla aldığı    mesela Murat Sonat diye birine
              memnun edecek hizmetler           bir sistem. Siz yoksanız ararlar   teslim etmişsiniz kim o” diye. Daha
              sunmak.                           randevulaşırlar, veya sizin rızanızla   sonra anlaşılıyor ki o kişi müşterinin
                                                komşunuza teslimat yaparlar       çalıştığı binadaki biri. Ama müşteri
              İş modeli olarak kısaca           gibi. Bize ulaşmak istediğinizde   onun kim olduğunu bilmiyor. Sonra
              bahsedeyim. Farklı olan ne?                                         biz teslim alan kişinin görevini de
                                                de birden çok kanaldan emaille,
              Müşteri merkezcilik, bizim çıkış   telefonla, sosyal medyadan       yazmaya başladık.
              noktamız. Türkiye’de e-ticaretin   ulaşırsınız ve çözüm üretiriz.   İş modeli olarak bizim yapmak
              mazisine  baktığımızda aslında 20   Taşımacıların da seçimi önemli.   istediğimiz çok kaliteli bir hizmet
              sene civarı bir şekilde zaten bu   Onların eğitimi, taşıdıkları ürünün   sunmak. Kaliteli hizmeti sunan
              iş yapılıyordu. Dağıtım işi. Bu işi   hasarsız gitmesi, güven duygusu   e-ticaret siteleri bundan ne alıyor
              siz farklı katma değerli yapmak   oluşmalı.                         derseniz, artık bunu da görüyoruz.
              isterseniz, müşterilerin taleplerini                                Mesela müşterilerimiz içinde bizim
              anlamak onlara karşılayacak       İki sene önce şirketi kurarken    randevulu teslimat hizmetlerini
              şeyler yapmanız lazım. Her zaman   teknoloji tarafında şöyle mühim   kullanan müşteriler e-ticareti çok
              müşteri memnuniyeti öncelik       bir karar aldık: Kendi yazılımımızı   daha etkin kullanan müşteriler. Üç
              olacak.                           yazma kararı aldık. Eğer dağıtım   kat daha fazla alışveriş yapıyorlar.
     40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47