Page 43 - Logitrend - Sayı 23
P. 43

Müşteri memnuniyet oranı da       32 yıllık çalışmamızın sonunda    operasyonel yazılım kullanmıo,
              yüzde 99.8’i geçti.               Temmuz 2018’de dünyada            muhasebeyi hariç tutuyorum.
                                                konumuzdaki en büyük yazılım      Bunun yanında bir tane de başarılı
              Sosyal medyada pozitif yansımalar   şirketi Vicetech Global ailesine   örnek vereyim. Nurcan hanıma
              alıyoruz. Bizi mutlu ediyor.      katıldık. Avustralya merkezli bir   teşekkür edeceğim. Gümrük

                                                şirket, Avustralya borsasına kote.   müşavirlerinde yazılım kullanım
                                                Yaklaşık 1500 çalışanı var ve 130   oranı yüzde 95. Bu nasıl oldu? Bu
              Sayın Ergin FINDIK
                                                ülkede yazılımları kullanılıyor.   aslında dünkü konuşmanın konusu.
              WiseTech Global Group Ulukom      Yaklaşık 25 ülkede ofisi var ve son   Kamu-özel sektör işbirliği. 1999
              Bilgisayar A.Ş. Genel Müdürü      iki yılda dünyada 20’nin üzerinde   senesinde Türkiye gümrüklerinin
                                                satın alma yaparak dünyadaki      modernizasyon projesi yapıldı. O
              Değerli katılımcılar hoş geldiniz.   gelişimini, dünyadaki yayılmasını
              Konuşmamı tek bir konuya odaklı   hızla artırıyor. Dünyada 50 lojistik   dönemde Nurcan Hanım bilgi işlem
              yapmayı planladım. Konuşmamın     sağlayıcısının 33 tanesi Vicetech   daire başkanıydı. O proje sayesinde
              ana konusu yazılımın hizmet olarak   ürünlerini kullanıyor. Ürünün ana adı   biz gümrük müşavirlerine ve
              satın alınması olacak. Burada tabii   CargoVice1. Bunu şu anda dünyanın   mükelleflerine yazılım satışını çok
              temel amaç bir lojistik sektörünün   en büyük 25 şirketinin 24 tanesi   hızlı artırabildik. Sonucunda hem
              bizim geliştirdiğimiz teknolojilerden   kullanıyor. Özellikle Vicetech’in   yazılım şirketi kazandı hem kamu
              daha fazla yararlanması, bizim de   en önemli noktası sürekli ar-ge   kazandı hem de baktığınızda
              yazılım şirketi olarak bu ürünleri   yatırımları yapıyor olması. 1500   gümrük müşavirleri işlerini çok
              size daha fazla ulaştırmak. Yazılımın   çalışanın yarısından fazlası yazılım   daha hızlı bir şekilde yapabildiler.
              hizmet olarak satın alınması sizler   geliştiren kimseler. Tamamıyla   Bu gümrük modernizasyon projesi
              için çok önemli bir artı.         ürün geliştirmeye odaklı bir şirket.   Avrupa’da ödül de alan bir projedir.
                                                                                  Keşke bu şekilde kamuda başarılı
              Kendi firmamla ilgili birkaç özet   Dolayısıyla da dünyada çok hızlı   projeler yapılabilse ki bu da özel
              bilgi vermek istiyorum. Ulukom    yayılıyor. Son birkaç yılda sadece ar-  sektöre teknoloji kullanımını teşvik
              Bilgisayar sektörün en eski şirketi.   ge için 220 milyon dolar yatırdı.   eder.
              biz 1987 yılında kurulduk hem     Konumuzu gelirsek: Yazılım neden
              gümrük hem de lojistik yazılımları   bir lisanslama modeliyle değil de   Klasik lisanslama modelinin zor
              alanında çalışıyoruz. Hali hazırda   hizmet olarak satılmalı noktasında   tarafları nedir?
              800’ün üzerinde müşterimiz        önce, klasik lisanslama modelinden   1. Başlangıç maliyeti yüksek. Bir
              var. Bunların yarısı lojistik, yarısı   başlayalım.                 lojistik şirketine gittiğinizde  önüne
              gümrükleme sektöründe çalışan     Biz bugüne kadar yazılımları ne   proje maliyeti koyduğunuzda firma
              firmalar. İstanbul’da İki ofisimiz var.   şekilde satıyorduk? Kullanıcı ve   o maliyete bakarak bu yatırımı
              Biri Kavacık’ta biri de Teknopark’ta.   modül bazlı fiyatlama yapıyorduk.   yapıp yapamayacağına düşünüyor.
              Teknoparklar Ar-ge açısından,     Yani müşteriye giderek analiz     2. Acaba doğru mu karar
              yazılım geliştirme açısından      yapıyorduk, kaç kullanıcıdan
              çok cazip yerler. Vergi avantajı   oluşuyor bu yetmiş modülden      veriyorum? Bu kadar para
              sağlanıyor. Lojistik firmalarının   kaçına ihtiyaç duyuyor. Bunu    yatıracağım firma, doğru firma
                                                                                  mı acaba? Altı ay sonra memnun
              yazılıma KDV’siz ulaşması için de   belirliyorduk ve bunun üzerinden
              bir avantaj yaratıyor.            fiyatlama yapıyorduk. Aynı şekilde   kalmazsam  ne yapacağım? Diye
                                                                                  düşünüyor.
              Ulukom olarak 31 yılın sonunda    yazılımın firmanın sistemine
              neredeyiz? Bizim de bir lojistik   kurulması için bir uygulama bedeli,   3. Baştan her şeyi doğru
              IRP’miz var. Kabaca 70 modülden   bunun içinde eğitim, uyarlama,    kestirememek. Yani bazen gerekli
                                                                                  olmayan modülleri fazladan
              oluşan, içinde tüm taşıma         evrak dizaynı üst üsteydi. Bunların
              modlarının olduğu, depo ve        hepsi için bir proje maliyeti     satın almak, bazen de gerekli
              antrepo yönetimin olduğu ve arka   beliriyorduk. Birinci yılın sonunda   olan modülü unutmak veya
                                                                                  sonradan ekletmek. Bunlar bütçeyi
              planda da bütün bu modüller       da bu proje maliyeti üzerinden
              mali işler tarafıyla yani finans   yüzdesel bir bakım ücreti        artı veya eksi yönde etkileyen
              modülüyle, muhasebe modülüyle     alınıyordu. Örnek: Proje yüz birim   unsurlar. Sistemi kullansanız da
                                                                                  kullanmasanız da yazılım firmaları
              demirbaşla entegre çalıştığı      TL’ye satıldıysa, her sene yirmi
              bir sistem. Bu tabii ki lojistik   birim ödüyordu.                  modüllere güncelleme yaptığı için
              sektöründe ciddi bir verimlilik artışı   Neden sektörde yeterince yazılım   bakım bedeli ödemek zorundasınız.
                                                                                  İlerde büyümeniz durumunda ilave
              kazandırıyor çünkü operasyon ve   kullanıcısını artıramıyoruz. Örnek
              mali işlerin ayrı ayrı yazılımlarla   vermek gerekirse Türkiye’de   modül ve ek kullanıcı satın almanız
              yürütülmesi, bazı işlerin birden   freight forwardırlardan üçte     lazım. Klasik lisanslama modelin
                                                                                  temel zorlukları bunlardı.
              fazla kere yapılmasına sebep      birinden fazlası yazılım kullanmıyor.
              olduğu için entegre platformlar   Uluslararası nakliyecilerin       Peki hizmet olarak yazılım modeli
              herkes için çok önemli bir avantaj.   yarısından fazlası herhangi bir   ne getiriyor? Avantajları neler?
                                                                                                                        41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48