Page 43 - Logitrend - Sayı 23
P. 43
Müşteri memnuniyet oranı da 32 yıllık çalışmamızın sonunda operasyonel yazılım kullanmıo,
yüzde 99.8’i geçti. Temmuz 2018’de dünyada muhasebeyi hariç tutuyorum.
konumuzdaki en büyük yazılım Bunun yanında bir tane de başarılı
Sosyal medyada pozitif yansımalar şirketi Vicetech Global ailesine örnek vereyim. Nurcan hanıma
alıyoruz. Bizi mutlu ediyor. katıldık. Avustralya merkezli bir teşekkür edeceğim. Gümrük
şirket, Avustralya borsasına kote. müşavirlerinde yazılım kullanım
Yaklaşık 1500 çalışanı var ve 130 oranı yüzde 95. Bu nasıl oldu? Bu
Sayın Ergin FINDIK
ülkede yazılımları kullanılıyor. aslında dünkü konuşmanın konusu.
WiseTech Global Group Ulukom Yaklaşık 25 ülkede ofisi var ve son Kamu-özel sektör işbirliği. 1999
Bilgisayar A.Ş. Genel Müdürü iki yılda dünyada 20’nin üzerinde senesinde Türkiye gümrüklerinin
satın alma yaparak dünyadaki modernizasyon projesi yapıldı. O
Değerli katılımcılar hoş geldiniz. gelişimini, dünyadaki yayılmasını
Konuşmamı tek bir konuya odaklı hızla artırıyor. Dünyada 50 lojistik dönemde Nurcan Hanım bilgi işlem
yapmayı planladım. Konuşmamın sağlayıcısının 33 tanesi Vicetech daire başkanıydı. O proje sayesinde
ana konusu yazılımın hizmet olarak ürünlerini kullanıyor. Ürünün ana adı biz gümrük müşavirlerine ve
satın alınması olacak. Burada tabii CargoVice1. Bunu şu anda dünyanın mükelleflerine yazılım satışını çok
temel amaç bir lojistik sektörünün en büyük 25 şirketinin 24 tanesi hızlı artırabildik. Sonucunda hem
bizim geliştirdiğimiz teknolojilerden kullanıyor. Özellikle Vicetech’in yazılım şirketi kazandı hem kamu
daha fazla yararlanması, bizim de en önemli noktası sürekli ar-ge kazandı hem de baktığınızda
yazılım şirketi olarak bu ürünleri yatırımları yapıyor olması. 1500 gümrük müşavirleri işlerini çok
size daha fazla ulaştırmak. Yazılımın çalışanın yarısından fazlası yazılım daha hızlı bir şekilde yapabildiler.
hizmet olarak satın alınması sizler geliştiren kimseler. Tamamıyla Bu gümrük modernizasyon projesi
için çok önemli bir artı. ürün geliştirmeye odaklı bir şirket. Avrupa’da ödül de alan bir projedir.
Keşke bu şekilde kamuda başarılı
Kendi firmamla ilgili birkaç özet Dolayısıyla da dünyada çok hızlı projeler yapılabilse ki bu da özel
bilgi vermek istiyorum. Ulukom yayılıyor. Son birkaç yılda sadece ar- sektöre teknoloji kullanımını teşvik
Bilgisayar sektörün en eski şirketi. ge için 220 milyon dolar yatırdı. eder.
biz 1987 yılında kurulduk hem Konumuzu gelirsek: Yazılım neden
gümrük hem de lojistik yazılımları bir lisanslama modeliyle değil de Klasik lisanslama modelinin zor
alanında çalışıyoruz. Hali hazırda hizmet olarak satılmalı noktasında tarafları nedir?
800’ün üzerinde müşterimiz önce, klasik lisanslama modelinden 1. Başlangıç maliyeti yüksek. Bir
var. Bunların yarısı lojistik, yarısı başlayalım. lojistik şirketine gittiğinizde önüne
gümrükleme sektöründe çalışan Biz bugüne kadar yazılımları ne proje maliyeti koyduğunuzda firma
firmalar. İstanbul’da İki ofisimiz var. şekilde satıyorduk? Kullanıcı ve o maliyete bakarak bu yatırımı
Biri Kavacık’ta biri de Teknopark’ta. modül bazlı fiyatlama yapıyorduk. yapıp yapamayacağına düşünüyor.
Teknoparklar Ar-ge açısından, Yani müşteriye giderek analiz 2. Acaba doğru mu karar
yazılım geliştirme açısından yapıyorduk, kaç kullanıcıdan
çok cazip yerler. Vergi avantajı oluşuyor bu yetmiş modülden veriyorum? Bu kadar para
sağlanıyor. Lojistik firmalarının kaçına ihtiyaç duyuyor. Bunu yatıracağım firma, doğru firma
mı acaba? Altı ay sonra memnun
yazılıma KDV’siz ulaşması için de belirliyorduk ve bunun üzerinden
bir avantaj yaratıyor. fiyatlama yapıyorduk. Aynı şekilde kalmazsam ne yapacağım? Diye
düşünüyor.
Ulukom olarak 31 yılın sonunda yazılımın firmanın sistemine
neredeyiz? Bizim de bir lojistik kurulması için bir uygulama bedeli, 3. Baştan her şeyi doğru
IRP’miz var. Kabaca 70 modülden bunun içinde eğitim, uyarlama, kestirememek. Yani bazen gerekli
olmayan modülleri fazladan
oluşan, içinde tüm taşıma evrak dizaynı üst üsteydi. Bunların
modlarının olduğu, depo ve hepsi için bir proje maliyeti satın almak, bazen de gerekli
antrepo yönetimin olduğu ve arka beliriyorduk. Birinci yılın sonunda olan modülü unutmak veya
sonradan ekletmek. Bunlar bütçeyi
planda da bütün bu modüller da bu proje maliyeti üzerinden
mali işler tarafıyla yani finans yüzdesel bir bakım ücreti artı veya eksi yönde etkileyen
modülüyle, muhasebe modülüyle alınıyordu. Örnek: Proje yüz birim unsurlar. Sistemi kullansanız da
kullanmasanız da yazılım firmaları
demirbaşla entegre çalıştığı TL’ye satıldıysa, her sene yirmi
bir sistem. Bu tabii ki lojistik birim ödüyordu. modüllere güncelleme yaptığı için
sektöründe ciddi bir verimlilik artışı Neden sektörde yeterince yazılım bakım bedeli ödemek zorundasınız.
İlerde büyümeniz durumunda ilave
kazandırıyor çünkü operasyon ve kullanıcısını artıramıyoruz. Örnek
mali işlerin ayrı ayrı yazılımlarla vermek gerekirse Türkiye’de modül ve ek kullanıcı satın almanız
yürütülmesi, bazı işlerin birden freight forwardırlardan üçte lazım. Klasik lisanslama modelin
temel zorlukları bunlardı.
fazla kere yapılmasına sebep birinden fazlası yazılım kullanmıyor.
olduğu için entegre platformlar Uluslararası nakliyecilerin Peki hizmet olarak yazılım modeli
herkes için çok önemli bir avantaj. yarısından fazlası herhangi bir ne getiriyor? Avantajları neler?
41