Page 47 - Logitrend - Sayı 23
P. 47
üreticilerin envanterlerinin yüzde güvenlik personelinin yerini alan lazım. Müşteri bulması lazım.
beş ila on oranında azaltması. robotlar ya da alarm sistemleri. Buralar aslında endüstri 4.0’ı
Bütün dünyaya yaydığınız ham VMS sistemleri. Öyle ki büyük popüler hale getirdi.
madde, yarı mamül ve özellikle depolarda yoldaki malzemeyi Tedarik zinciri 4.0 aslında bu
ürün envanterleri dikkate görüp mal kabulle ilgili kapasiteyi iş tedarik zincirinin tek tek
aldığınızda yüzde ona yaklaşan ayarlayan hatta müşterisinin sevk parçalarının bir araya gelip daha
azalma çok büyük bir finansal yükü emirlerini görüp hatta aslında büyük bir bütün yaratması demek.
şirketin sırtından kaldırmaktadır. müşterisinin yaptığı talep planlama Tedarik zincirinde çok sayıda taraf
verilerini görüp ona göre bir günlük
Endüstri devrimleri 4 aşama bir haftalık ve bir aylık forklift var. Bu tarafların ilişkileri aslında
halinde gruplanabilir. İlk mekanik olsun, personel olsun kapasiteyi verimsizliği ortaya çıkartan bir
örgü makinesi 1700 yıllarda. hesaplayan buna göre depoda şey. Bir bütün olsa, bir robot olsa
Aradan 100 yıl geçiyor, elektrik bu kapasitenin bulundurulması müşteriye ürününüzü hiçbir şey
devrimi, daha sonra otomasyon gerektiğini söyleyen sistemler. yapmadan ulaştırsanız zaten
1970’leri buluyor ve arkasından Bunlar sadece bazı örnekler. bunu yönetmek çok basit. Ama
da endüstri 4.0. Birden fazla bu böyle değil, tedarik zincirinde
değer zincirinin birbirine dijital Lojistiğin dünya endüstrisindeki çok taraf var. Bu tarafları bir
olarak bağlandığı ve artık tüm yeri değişemeyecek. Birçok araya getirip aslında bu dediğimiz
dünyayı saran bir habitat şeklinde sektörde, sağlıktan ev içi bütünü oluşturmak endüstri 4.0.
koordineli olarak hareket ettiği bir ekipmanlara kadar endüstri 4.0’ın Bunu yapabilmek de çok farklı
geçişten bahsediyoruz. Şu anda nesnelerin interneti olduğunu amaçları olan farklı hedefleri olan
bunun içindeyiz ama zaman sürekli ve artmaya devam edeceğini tarafları kişileri, firmaları bir arada
kısalıyor. Daha kısa zamanlarda görüyoruz. Değişmeyen şey iş yapabilme noktasına getirmekle
daha radikal gelişmeler alıyoruz. lojistiğin bunların merkezinde oluyor.
Fakat dikey tarafta sağlanan olacak olması. Lojistikte belki daha Bu gördüğünüz çok basit bir
gelişmenin büyüklüğü ve önemi az ve kalifiye personel kullanarak tedarik zinciri modeli. Tedarik
gittikçe artıyor. teknoloji hızlanacak esnekleşecek
ve akıllaşacak. Ama endüstrideki zinciri dendiğinde her zaman
Endüstri 4.0’ı tanımlamak yeri değişmeyecek. fiziki bir malın yer değiştirmesi
gerekirse aslında nesnelerin olarak algılanıyor. Çok basit
verilerin ve hizmetlerin siber geliyor tabii. Hayır değil. Tedarik
dünyasından bahsediyoruz. Sayın Umut AKABAY zincirinin aslında üç komponenti
Bunun komponentleri dokuz var. Tedarik zincirinin somut mal
tane. Kendi kendini yöneten Vis Primas Kurumsal Danışmanlık akışı dediğimiz yönü varken, diğer
robotlar ki artık lojistikte de bunun ve Denetim A.Ş. CEO yandan mal akışıyla tam tersi
etkinliğin yavaş yavaş görüyoruz. Size teknolojiden bir mali akış var. Mali kaynaklar
Simülasyon, yatay ve dikey sistem bahsetmeyeceğim. Firmaların ürünle ters yönlü olarak akıyor.
entegrasyonu, nesnelerin interneti, organizasyon yapısından Diğer tarafta karşılıklı bilgi akışı
siber güvenlik, bulut bilişim, 3D bahsedeceğim. Bu endüstri 4.0 var. Tedarik zincirini başka türlü
yazıcılar, artırılmış gerçeklik ve big ile ilgili huşuları bünyelerine nasıl düşünmek mümkün değil. Lojistik
data ile olan iletişimimiz. almaları gerektiğiyle ilgili hususları 4.0’ı ya da tedarik zinciri 4.0 veya
Lojistikte endüstri 4.0 ile arz edeceğim. endüstri 4.0. Bu 4.0’ların hepsi bu
üç komponenti birleştirmek üzerine
gündemimize neler girmek üzere? Tedarik zinciri 4.0 olarak kurulu. Bu üçünü birleştirmek
Birçok örnek verilebilir. GPS, tahta sunumumu hazırladım. Neden hiç kolay bir şey değil. Bunu en
paletler, iş ekipmanları, sürücüsüz böyle yaptım? Çünkü aslında iyi firmaların sahipleri anlar. Bu
tırlar, toplama ekipmanları, endüstri 4.0’ın üretim tarafı hiç noktada tabii ki başka kişilerden
e-ticaret için özellikle, forklifler yeni bir şey değil. Ciddi anlamda, yardım almak zorundalar. Bu
ve hatta gemiler. Gerçek zamanlı özellikle belli sektörlerde uzun yardımı burada nasıl yapacağımız
verilerle iletişim işleyerek yapılan süreden beri uygulanıyor. önemli hale geliyor. Nasıl bir yardım
optimizasyon. Hatta optimizasyonu Dijitalizasyon otomasyon üretim alınması lazım, bunları düşünmemiz
yaptıktan sonra ekipmanları süreçlerine diğer şeylerden çok ve çözümler üretmemiz gerekiyor.
o günkü dağıtıma çıkarttıktan daha önce girdi. Endüstri 4.0’ın
sonra revize optimizasyonlarla endüstri 4.0 olması bu işin diğer Tedarik zincirini aktif olarak güne
gerçek zamanlı veriyle de kendini fonksiyonlara yayılmasıyla oldu. uydurmamız gerekiyor. Firma olarak
yenileyen programlar. İleri Nedir bunlar? Tabii bir firma bu işten ancak öyle karlı çıkarız. O
yazılımlar. İş kazalarını azaltan sadece üreterek bir yere gelmiyor. zaman rekabet sağlayabiliriz. Asya
otomasyona dayalı uyarı ve önleme Firmanın ürettiği şeyi satış yapması ülkeleri bu işte çok ileri gitmeye
sistemleri. Fiziksel güvenlik, lazım, müşterisine ulaştırması başladılar. Çünkü çok çeşitli
45