Page 49 - Logitrend - Sayı 23
P. 49
zoruyla belli bir noktaya koymanızı Firmalarımızın üst yönetimlerinin Örneğin: Almanya’da gerektiğinde
sağlıyor. Devletimiz bilerek ya da inisiyatifi olmadan firmalarımız 2 günde gerektiğinde 3 günde,
bilmeyerek çeşitli araçlarla 4.0 ne endüstri 4.0 geçebiliyorlar standart servisle de 7 günde
sistemini desteklemeye başlamış. ne dijitalleşmeye geçebiliyorlar ürünleri son noktaya ulaştırıyoruz.
Tek pencere sistemi var, aynı şekilde ne de katma değer yaratmaya Burada ağırlıkla taşımamız ise
bununla 4.0’a yaklaşmayı teşvik geçebiliyorlar. Dolayısıyla intermodulla yapıyoruz. Türkiye ile
ediyor. Aynı zamanda biz firmalar firmalarımızın üst yönetimleri bu Avrupa arası ro-roları kullanıyoruz.
olarak daha çok bu tip sistemleri işe önem vermemeliler. Şu an Avrupa’da company trende
devreye sokması yönünde devleti Firmamız endüstri 4.0 stratejik en yüksek firmalardan birisiyiz.
zorlamamız lazım. dönüşüm çözümleri ve yönetimi Haftada 44 company trenimiz var.
Olay geliyor diğer firmalarla nasıl sunan bir firma. Birkaç ay önce en uzun company
trenimizi yarattık. Her tren 48 ünite
bir ilişki kurmanız gerektiğine. Sayın Murat BOĞ taşıyor. Hem trailer hem konyteyner
Nasıl bir sistem belirlemeniz lazım olarak mix comp. çok uzun çevreci
ki tedarik zinciriniz tam anlamıyla Ekol Lojistik Taşımacılık Genel hızlı bir çözüm sunuyoruz.
yeknesak olsun? Müdürü
Uzun yıllardır operasyonel tarafta
Bunun için stratejik bir işbirliği Ekol farklı sektörlerde otomotiv kendi yazılımlarımızı kendimiz
gerekiyor. Firmaların amaçlarının tekstil, iletişim, ticaret, kimya, yaratıyoruz. 2011’de sektörün ilk
ortaklaşması gerekiyor, ancak perakende vb çok farklı ve tek ar-ge merkezini kurduk.
bununla siz hakikaten katma değeri müşterilerine entegre lojistik Şu an 120’den fazla kişi ar-ge
çıkarabilirsiniz. Peki kiminle ortaklık hizmetleri ve tedarik zinciri merkezinde çalışıyor, yılda 6
yapacaksınız? Sormanız gereken çözümleri sunuyor. Özellikle depo milyon Euro yatırım yapıyoruz.
ilk soru, “bizde olmayan kimde var” yönetimi çözümleri, uluslararası Çok sayıda projemiz var. Bu
sorusu. “Biz neyi yapamıyoruz, taşımacılık , dış ticaret çözümleri alanda üniversitelerle ve sanayi
ne konuda bir sıkıntımız var?”. sunarken bir araç olarak da yine bakanlığıyla birlikte çalışıyoruz.
Önce bunu bulup bu konuda ro-ro hizmetleri ve liman hizmetleri
bize kim yardım edebiliri bulmak. sunuyor. 23 farklı millette 16 ülkede 2018 -2019 yılında Harvard
Doğru kişiyle çalışma imkânına 80 lokasyonda 8000’den fazla Business School’da bir case
kavuşuyorsunuz. Bir anda katma çalışanımız var. 2000 kişiden daha study olarak Ekol’ün çalışmaları
değeriniz artıyor. Kazan kazan fazla arkadaşımız yurt dışında, derslerde öğretilecek. Özellikle bu
durumuna geliyor. İkincisi ise, 6000’den fazla ise Türkiye’de görev makalede ekolün hızla büyüyen
“bizde olan kimde yok” sorusu. alıyor. Diğer ülkelerde de İspanya, lojistik şirketlerden biri olduğunu
Çünkü bazen neye ihtiyacınız Macaristan vb ülkelerde de baştan ve büyümeyi ve verimliliği
olduğunu karşı taraf bilemiyor sona entegre lojistik hizmetleri nasıl yönettiğiyle ilgili vurgular
dolayısıyla bir de ona sormamız sunuyoruz. Depo yönetiminde bulunuyor. Otomotiv sektörü
gerekiyor. gümrüklü gümrüksüz depolamayı için Türkiye ve Almanya arasında
sektör bazlı özgünleştirerek farklılaşan servis tipleri de bazen
Bir çalışma var onu göstereyim. çözüyoruz. 1 milyon metrekareden yolda müşterinin istediği zaman
Burada hangi sektörler 4.0 fazla kapalı alanımız var. Bunun hızlandırma ya da tam tersi
çok yakın. Otomotiv endüstrisi yaklaşık 250 bin metrekaresi yavaşlatma gibi çözümleri nasıl
çok uzun zamandan beri dijital yurt dışında. Avrupa’nın büyük geliştirdiğimizi anlatıyor. Bunla
çözümlerde ve tedarik zincirinde filolarından birine sahibiz 6 binden beraber Ekol’ün nasıl bir altyapıya
firmalarıyla iş ortaklarıyla iş yapma fazla kontrolü bize ait aracımız var. sahip olduğunu, bunun faydalarını
konusunda uyguluyor. Elektronik 2013 yılından beri hem büyümeyi ve dezavantajlarını belirtiyor.
sektörü keza. Biz otomotiv yönetmek amacıyla hem de Biliyorsunuz tekstil sektöründe
sektöründe olan bu know how’ı entegre hizmet ihtiyacını gidermek eskiden yılda 4 sezon vardı. Şimdi
diğer sektörlerimize taşımak amacıyla ro-ro taşımacılığı da bazı markalar için 20 sezon hatta
zorundayız. Otomotiv sektörüyle yapmaya başladık ve 6 ro-romuz daha fazlası var. Biz de İspanya’da
çalışan lojistik firmalarımız aynı Türkiye’yle İtalya ve Fransa limanları hızlı hizmet isteyen örneğin Zara
şekilde bu know how’larını diğer arasında çalışıyor. Ayrıca kontrolü grubuna hizmet veriyoruz. Onlar
sektörlere taşımak zorundalar. bize ait Yalova’da ve Trieste’de Türkiye’den çok hızlı bir şekilde
Ve en son söyleyeceğim şey: ro-ro terminal hizmetlerimiz mal tedarik ediyorlar, ne mutlu
Olay insanda bitiyor. Çünkü bulunuyor. Taşımacılıkta farklı Türkiye’ye. Hafta sonu özellikle
bu ilişikleri kuracak olan insan. modları aynı anda kullanıyoruz. Anadolu’nun farklı illerinde,
Bu analizleri yapacak, tedarik Hem karaylonu veya ro-ro artı Adana, Mersin, Çorum dahil Bursa,
zincirinin yeknesaklığını sağlayacak kara veya ro-rodan sonra trenle İzmir’de ihracatçı firmalardan
insan. Hiçbiri robot değil. Bu beraber müşterilerimize farklı servis aldıkları ürünleri Çarşamba günü
işi başlatmak tepeden başlıyor. tiplerinde hizmetler veriyoruz. mutlaka sabaha kadar istiyorlar.
47