Page 49 - Logitrend - Sayı 23
P. 49

zoruyla belli bir noktaya koymanızı   Firmalarımızın üst yönetimlerinin   Örneğin: Almanya’da gerektiğinde
              sağlıyor. Devletimiz bilerek ya da   inisiyatifi olmadan firmalarımız   2 günde gerektiğinde 3 günde,
              bilmeyerek çeşitli araçlarla 4.0   ne endüstri 4.0 geçebiliyorlar   standart servisle de 7 günde
              sistemini desteklemeye başlamış.   ne dijitalleşmeye geçebiliyorlar   ürünleri son noktaya ulaştırıyoruz.
              Tek pencere sistemi var, aynı şekilde   ne de katma değer yaratmaya   Burada ağırlıkla taşımamız ise
              bununla 4.0’a yaklaşmayı teşvik   geçebiliyorlar. Dolayısıyla       intermodulla yapıyoruz. Türkiye ile
              ediyor. Aynı zamanda biz firmalar   firmalarımızın üst yönetimleri bu   Avrupa arası ro-roları kullanıyoruz.
              olarak daha çok bu tip sistemleri   işe önem vermemeliler.          Şu an Avrupa’da company trende
              devreye sokması yönünde devleti   Firmamız endüstri 4.0 stratejik   en yüksek firmalardan birisiyiz.
              zorlamamız lazım.                 dönüşüm çözümleri ve yönetimi     Haftada 44 company trenimiz var.
              Olay geliyor diğer firmalarla nasıl   sunan bir firma.              Birkaç ay önce en uzun company
                                                                                  trenimizi yarattık. Her tren 48 ünite
              bir ilişki kurmanız gerektiğine.   Sayın Murat BOĞ                  taşıyor. Hem trailer hem konyteyner
              Nasıl bir sistem belirlemeniz lazım                                 olarak mix comp. çok uzun çevreci
              ki tedarik zinciriniz tam anlamıyla   Ekol Lojistik  Taşımacılık Genel   hızlı bir çözüm sunuyoruz.
              yeknesak olsun?                   Müdürü
                                                                                  Uzun yıllardır operasyonel tarafta
              Bunun için stratejik bir işbirliği   Ekol farklı sektörlerde otomotiv   kendi yazılımlarımızı kendimiz
              gerekiyor. Firmaların amaçlarının   tekstil, iletişim, ticaret, kimya,   yaratıyoruz. 2011’de sektörün ilk
              ortaklaşması gerekiyor, ancak     perakende vb çok farklı           ve tek ar-ge merkezini kurduk.
              bununla siz hakikaten katma değeri   müşterilerine entegre lojistik   Şu an 120’den fazla kişi ar-ge
              çıkarabilirsiniz. Peki kiminle ortaklık   hizmetleri ve tedarik zinciri   merkezinde çalışıyor, yılda 6
              yapacaksınız? Sormanız gereken    çözümleri sunuyor. Özellikle depo   milyon Euro yatırım yapıyoruz.
              ilk soru, “bizde olmayan kimde var”   yönetimi çözümleri, uluslararası   Çok sayıda projemiz var. Bu
              sorusu. “Biz neyi yapamıyoruz,    taşımacılık , dış ticaret çözümleri   alanda üniversitelerle ve sanayi
              ne konuda bir sıkıntımız var?”.   sunarken bir araç olarak da yine   bakanlığıyla birlikte çalışıyoruz.
              Önce bunu bulup bu konuda         ro-ro hizmetleri ve liman hizmetleri
              bize kim yardım edebiliri bulmak.   sunuyor. 23 farklı millette 16 ülkede   2018 -2019 yılında Harvard
              Doğru kişiyle çalışma imkânına    80 lokasyonda 8000’den fazla      Business School’da bir case
              kavuşuyorsunuz. Bir anda katma    çalışanımız var. 2000 kişiden daha   study olarak Ekol’ün çalışmaları
              değeriniz artıyor. Kazan kazan    fazla arkadaşımız yurt dışında,   derslerde öğretilecek. Özellikle bu
              durumuna geliyor. İkincisi ise,   6000’den fazla ise Türkiye’de görev   makalede ekolün hızla büyüyen
              “bizde olan kimde yok” sorusu.    alıyor. Diğer ülkelerde de İspanya,   lojistik şirketlerden biri olduğunu
              Çünkü bazen neye ihtiyacınız      Macaristan vb ülkelerde de baştan   ve büyümeyi ve verimliliği
              olduğunu karşı taraf bilemiyor    sona entegre lojistik hizmetleri   nasıl yönettiğiyle ilgili vurgular
              dolayısıyla bir de ona sormamız   sunuyoruz. Depo yönetiminde       bulunuyor. Otomotiv sektörü
              gerekiyor.                        gümrüklü gümrüksüz depolamayı     için Türkiye ve Almanya arasında
                                                sektör bazlı özgünleştirerek      farklılaşan servis tipleri de bazen
              Bir çalışma var onu göstereyim.   çözüyoruz. 1 milyon metrekareden   yolda müşterinin istediği zaman
              Burada hangi sektörler 4.0        fazla kapalı alanımız var. Bunun   hızlandırma ya da tam tersi
              çok yakın. Otomotiv endüstrisi    yaklaşık 250 bin metrekaresi      yavaşlatma gibi çözümleri nasıl
              çok uzun zamandan beri dijital    yurt dışında. Avrupa’nın büyük    geliştirdiğimizi anlatıyor. Bunla
              çözümlerde ve tedarik zincirinde   filolarından birine sahibiz 6 binden   beraber Ekol’ün nasıl bir altyapıya
              firmalarıyla iş ortaklarıyla iş yapma   fazla kontrolü bize ait aracımız var.   sahip olduğunu, bunun faydalarını
              konusunda uyguluyor. Elektronik   2013 yılından beri hem büyümeyi   ve dezavantajlarını belirtiyor.
              sektörü keza. Biz otomotiv        yönetmek amacıyla hem de          Biliyorsunuz tekstil sektöründe
              sektöründe olan bu know how’ı     entegre hizmet ihtiyacını gidermek   eskiden yılda 4 sezon vardı. Şimdi
              diğer sektörlerimize taşımak      amacıyla ro-ro taşımacılığı da    bazı markalar için 20 sezon hatta
              zorundayız. Otomotiv sektörüyle   yapmaya başladık ve 6 ro-romuz    daha fazlası var. Biz de İspanya’da
              çalışan lojistik firmalarımız aynı   Türkiye’yle İtalya ve Fransa limanları  hızlı hizmet isteyen örneğin Zara
              şekilde bu know how’larını diğer   arasında çalışıyor. Ayrıca kontrolü   grubuna hizmet veriyoruz. Onlar
              sektörlere taşımak zorundalar.    bize ait Yalova’da ve Trieste’de   Türkiye’den çok hızlı bir şekilde
              Ve en son söyleyeceğim şey:       ro-ro terminal hizmetlerimiz      mal tedarik ediyorlar, ne mutlu
              Olay insanda bitiyor. Çünkü       bulunuyor. Taşımacılıkta farklı   Türkiye’ye. Hafta sonu özellikle
              bu ilişikleri kuracak olan insan.   modları aynı anda kullanıyoruz.   Anadolu’nun farklı illerinde,
              Bu analizleri yapacak, tedarik    Hem karaylonu veya ro-ro artı     Adana, Mersin, Çorum dahil Bursa,
              zincirinin yeknesaklığını sağlayacak   kara veya ro-rodan sonra trenle   İzmir’de ihracatçı firmalardan
              insan. Hiçbiri robot değil. Bu    beraber müşterilerimize farklı servis   aldıkları ürünleri Çarşamba günü
              işi başlatmak tepeden başlıyor.   tiplerinde hizmetler veriyoruz.   mutlaka sabaha kadar istiyorlar.
                                                                                                                        47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54