Page 50 - Logitrend - Sayı 23
P. 50

Çünkü bu ürünlerin Perşembe       Bunu yaparken de bunu sorumlu     eksiliğinden daha önde geliyor. Bunu
              günü tüm dünyaya yurt dışı        tedarik sürdürülebilirliğe de dikkat   firmalarımızın başarması gerekiyor.
              edilmesi ve Cumartesi günü de     etmek gerekiyor. Ama akıllı sitemler  Şirket içinde siz IRP sistemlerinizi
              tüm mağazalarda dünyada aynı      gerekiyor, öğrenen sistemler      dijitalleştirdikten sonra yatay
              anda yer alması gerekiyor. Bizim   gerekiyor ki bu yağan veriler    entegrasyonu da paydaşlarınızla
              özellikle Zara grubuna yarattığımız   etkin bir şekilde kullanılabilsin.   artırmanız gerekiyor. Hava, yol
              çözümler örneğin: Cumartesi       Büyük datanın yönetilmesi         koşulları var, limanlar terminaller,
              günü saat 23:00-24:00’te Adana    bizim önümüzdeki dönemlerde       tren operatörleri, tedarikçileriniz,
              ve Mersin’den çıkan ürünleri      en fazla uğraş vereceğimiz        müşterileriniz var. Bütün veriler
              Zaragoza’ya Çarşamba sabahı       noktalardan biri. Uzun yıllardır biz   elektronik ortamda akışı sağlanmalı
              süreklikle nasıl sağladığımızı    dijitalleşme ile çalışıyoruz. Ekol’ün   ve bundan da verimlik sağlanmalı.
              anlatan  bir case study. Zaman    geliştirdiğinin üzerine daha fazla   Bu bir yolculuk. 4.0 yolculuğunun
              içinde bunu nasıl iyileştirdiğimiz   koyması gerekiyor. Her şey bizim   neresinde olduğumuzla ilgili Ekol
              anlatan bir çalışma.              tarafımızdan yazılıyor. Ama daha   olarak biz de kendi kendimizi sürekli
              Endüstri 4.0 ve lojistiğe         da akıllı olması daha da verimli   değerlendiriyoruz. Mükemmel
                                                                                  değiliz ama doğru yoldayız.
              etkilerinden bahsedelim.          olması lazım.
              Endüstri 4.0, artık yapay zekadan,   ASRS bir depo bu. Burada farklı   Ekol olarak şu şekilde temel
                                                                                  prensipler belirledik: 1.
              mobil etkileşimden bahsediyoruz.   teknolojiler aynı anda kullanılıyor,   Özelleştirilmiş yazılım. Üçüncü
              Eski GE CEO’su şöyle diyor:       soğutma sistemleri, voice sistem.
              “Bir endüstri şirketi olarak      Önemli olan sistemlere sahip      parça lojistik şirketi olarak esnek
              uyuyor, bir yazılım şirketi olarak   olmak değil, onları yönetebilmek.   olmamız gerekiyor ve her ölçekte
              uyanıyorsunuz. Her endüstri       Nihayetinde müşteri memnuniyetini   her sektördeki müşteriye çözüm
              şirketinin bir yazılım şirketine   sağlamak kendimiz için de doğru   sunmamız gerekiyor. Bunun için bu
                                                                                  konudaki stratejimiz değişmeyecek.
              dönüşeceğine inanıyoruz. Aslında   çözümler geliştirmek. Karayolunda
              bunun sadece teknolojiyle ilgili   da rota optimizasyonu, kilit     2. Çevik olmamız gerekiyor, hızlı
              olduğunu düşünmüştüm ama          sensörleri, trailer kamera        karar almamız gerekiyor. Matrix
              çok yanılmışım. Ben binlerce      kullanıyoruz. Sürücü gittiği zaman   organizasyon bizim şirketimizde
              yazılımcıyı istihdam ederek bu    bir yükleniciye size her zaman her   de var. 3. Doğru alanlarda doğru
              problemi çözeceğime inanıyordum,   veriyi yükleyemeyebiliyor. Hem yük   partnerlerle birlikte çalışmak.
              aslında konu sadece teknolojiden   güvenliğini alıp almamasıyla ilgili   Örneğin sensör teknolojilerini
              ibaret değilmiş. Benim bütün      hem araç içindeki boşlukla ilgili,   bizden çok daha iyi bilen şirketler
              ürün yöneticilerimin bütün satış   ürünle ilgili bazen yanlış bilgiler   varsa zaman kaybetmeye gerek
              yöneticilerimin de bu bakış       verebiliyor. Kamerayla beraber    yok. En iyiyi alıp bizim model
              açısında olması gerekiyor.” Yani   siz bu datayı alıyorsunuz ama    içerisine yerleştirmek önemli. 4.
              bir kültür değişiminde olması     bunu kullanabilmeniz gerekiyor. O   Sürdürülebilirlik çok önemli. 5.
              gerekiyor.                        boşlukla ilgili planlama sisteminizin   Değeri paylaşmak, müşterilerimizi
                                                de aktif olarak bununla ilgili bir   dinlemek ve onların problemlerini
              Biz de geçen yıl lojistik 4.0     şeyler önermesi gerekiyor. Birinin   çözmek. Çözerken önce ticari
              mottosuna geçtik. Lojistik        bakmaması gerekiyor. Şu an        bakmıyoruz. Önce çözüme
              4.0’la beraber sektörde çok       çalıştığımız özellikle bunlar.    odaklanıyoruz, sonra bunu o
              ciddi değişiklikler var. Artık                                      müşteri bazında veya o sektör
              bulut teknolojilerini daha yoğun   İzlenebilirlik önemli. Bunu      bazında ticari bir ürün haline
              kullanıyoruz. Sürücüsüz araçlar var.   müşteriye sunmamız çok önemli.
              Araç ve yol durumu gibi iletişimleri   Gümrük, süreçlerde köşeleri   nasıl getiririz diye bakıyoruz.
              artık çok hızlı bir şekilde alıp   çok net olan, sert olan bir      Bu anlamda değer paylaşımına
              operasyonlarımızın içine koymamız   süreç. Burada da dijitalleşme   inanıyoruz.
              gerekiyor. Mobil uygulamalar      adına yeterli olmamakla birlikte   Organizasyonumuz büyünce
              her geçen gün artıyor. En önemli   devletin yaptıkları var. T1, T2   Farklı fonksiyonlarda çalışsalar
              şeylerden bir tanesi de büyük     beyanlarının dijitalleşmesi, ENS   bile aynı amaç için birlikte
              veri analizi ve dijitalleşmede çok   bildirimlerinin VRN bildirimlerinin   çalışan ekipler yarattık. Scout
              hızlanmalıyız. Biz de bu konuda   otomatikleşmesi.                  ekipler yarattık. Scout sistemi
              çalışalar yürütüyoruz. Sizin çok                                    özellikle bankacılık sektöründe
              iyi sistemleriniz olabilir ama yatay   En önemli şey dijital etkinliği   daha yoğun kullanılan bir sistem.
              ve dikey entegrasyonu hem şirket   etkileyen bariyer, kültürel zorluklar.   Müşteri için değer yaratmaya
              içirişinde hem paydaşlarınızla    Kültürel değişim, trendleri       çalışan ekipler bunlar. Hem ülke
              beraber sağlamanız gerekiyor.     anlayamama veya yetenek           hem sektör olarak değişime ayak
     48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55