Page 50 - Logitrend - Sayı 23
P. 50
Çünkü bu ürünlerin Perşembe Bunu yaparken de bunu sorumlu eksiliğinden daha önde geliyor. Bunu
günü tüm dünyaya yurt dışı tedarik sürdürülebilirliğe de dikkat firmalarımızın başarması gerekiyor.
edilmesi ve Cumartesi günü de etmek gerekiyor. Ama akıllı sitemler Şirket içinde siz IRP sistemlerinizi
tüm mağazalarda dünyada aynı gerekiyor, öğrenen sistemler dijitalleştirdikten sonra yatay
anda yer alması gerekiyor. Bizim gerekiyor ki bu yağan veriler entegrasyonu da paydaşlarınızla
özellikle Zara grubuna yarattığımız etkin bir şekilde kullanılabilsin. artırmanız gerekiyor. Hava, yol
çözümler örneğin: Cumartesi Büyük datanın yönetilmesi koşulları var, limanlar terminaller,
günü saat 23:00-24:00’te Adana bizim önümüzdeki dönemlerde tren operatörleri, tedarikçileriniz,
ve Mersin’den çıkan ürünleri en fazla uğraş vereceğimiz müşterileriniz var. Bütün veriler
Zaragoza’ya Çarşamba sabahı noktalardan biri. Uzun yıllardır biz elektronik ortamda akışı sağlanmalı
süreklikle nasıl sağladığımızı dijitalleşme ile çalışıyoruz. Ekol’ün ve bundan da verimlik sağlanmalı.
anlatan bir case study. Zaman geliştirdiğinin üzerine daha fazla Bu bir yolculuk. 4.0 yolculuğunun
içinde bunu nasıl iyileştirdiğimiz koyması gerekiyor. Her şey bizim neresinde olduğumuzla ilgili Ekol
anlatan bir çalışma. tarafımızdan yazılıyor. Ama daha olarak biz de kendi kendimizi sürekli
Endüstri 4.0 ve lojistiğe da akıllı olması daha da verimli değerlendiriyoruz. Mükemmel
değiliz ama doğru yoldayız.
etkilerinden bahsedelim. olması lazım.
Endüstri 4.0, artık yapay zekadan, ASRS bir depo bu. Burada farklı Ekol olarak şu şekilde temel
prensipler belirledik: 1.
mobil etkileşimden bahsediyoruz. teknolojiler aynı anda kullanılıyor, Özelleştirilmiş yazılım. Üçüncü
Eski GE CEO’su şöyle diyor: soğutma sistemleri, voice sistem.
“Bir endüstri şirketi olarak Önemli olan sistemlere sahip parça lojistik şirketi olarak esnek
uyuyor, bir yazılım şirketi olarak olmak değil, onları yönetebilmek. olmamız gerekiyor ve her ölçekte
uyanıyorsunuz. Her endüstri Nihayetinde müşteri memnuniyetini her sektördeki müşteriye çözüm
şirketinin bir yazılım şirketine sağlamak kendimiz için de doğru sunmamız gerekiyor. Bunun için bu
konudaki stratejimiz değişmeyecek.
dönüşeceğine inanıyoruz. Aslında çözümler geliştirmek. Karayolunda
bunun sadece teknolojiyle ilgili da rota optimizasyonu, kilit 2. Çevik olmamız gerekiyor, hızlı
olduğunu düşünmüştüm ama sensörleri, trailer kamera karar almamız gerekiyor. Matrix
çok yanılmışım. Ben binlerce kullanıyoruz. Sürücü gittiği zaman organizasyon bizim şirketimizde
yazılımcıyı istihdam ederek bu bir yükleniciye size her zaman her de var. 3. Doğru alanlarda doğru
problemi çözeceğime inanıyordum, veriyi yükleyemeyebiliyor. Hem yük partnerlerle birlikte çalışmak.
aslında konu sadece teknolojiden güvenliğini alıp almamasıyla ilgili Örneğin sensör teknolojilerini
ibaret değilmiş. Benim bütün hem araç içindeki boşlukla ilgili, bizden çok daha iyi bilen şirketler
ürün yöneticilerimin bütün satış ürünle ilgili bazen yanlış bilgiler varsa zaman kaybetmeye gerek
yöneticilerimin de bu bakış verebiliyor. Kamerayla beraber yok. En iyiyi alıp bizim model
açısında olması gerekiyor.” Yani siz bu datayı alıyorsunuz ama içerisine yerleştirmek önemli. 4.
bir kültür değişiminde olması bunu kullanabilmeniz gerekiyor. O Sürdürülebilirlik çok önemli. 5.
gerekiyor. boşlukla ilgili planlama sisteminizin Değeri paylaşmak, müşterilerimizi
de aktif olarak bununla ilgili bir dinlemek ve onların problemlerini
Biz de geçen yıl lojistik 4.0 şeyler önermesi gerekiyor. Birinin çözmek. Çözerken önce ticari
mottosuna geçtik. Lojistik bakmaması gerekiyor. Şu an bakmıyoruz. Önce çözüme
4.0’la beraber sektörde çok çalıştığımız özellikle bunlar. odaklanıyoruz, sonra bunu o
ciddi değişiklikler var. Artık müşteri bazında veya o sektör
bulut teknolojilerini daha yoğun İzlenebilirlik önemli. Bunu bazında ticari bir ürün haline
kullanıyoruz. Sürücüsüz araçlar var. müşteriye sunmamız çok önemli.
Araç ve yol durumu gibi iletişimleri Gümrük, süreçlerde köşeleri nasıl getiririz diye bakıyoruz.
artık çok hızlı bir şekilde alıp çok net olan, sert olan bir Bu anlamda değer paylaşımına
operasyonlarımızın içine koymamız süreç. Burada da dijitalleşme inanıyoruz.
gerekiyor. Mobil uygulamalar adına yeterli olmamakla birlikte Organizasyonumuz büyünce
her geçen gün artıyor. En önemli devletin yaptıkları var. T1, T2 Farklı fonksiyonlarda çalışsalar
şeylerden bir tanesi de büyük beyanlarının dijitalleşmesi, ENS bile aynı amaç için birlikte
veri analizi ve dijitalleşmede çok bildirimlerinin VRN bildirimlerinin çalışan ekipler yarattık. Scout
hızlanmalıyız. Biz de bu konuda otomatikleşmesi. ekipler yarattık. Scout sistemi
çalışalar yürütüyoruz. Sizin çok özellikle bankacılık sektöründe
iyi sistemleriniz olabilir ama yatay En önemli şey dijital etkinliği daha yoğun kullanılan bir sistem.
ve dikey entegrasyonu hem şirket etkileyen bariyer, kültürel zorluklar. Müşteri için değer yaratmaya
içirişinde hem paydaşlarınızla Kültürel değişim, trendleri çalışan ekipler bunlar. Hem ülke
beraber sağlamanız gerekiyor. anlayamama veya yetenek hem sektör olarak değişime ayak
48