Page 25 - Logitrend - Sayı 23
P. 25

İspanya, Fransa, Romanya,         taşımacılıkta dijitalleşmenin hızla   zirvenin hem sektörümüz hem
              Özbekistan KUKK toplantılarında   arttığı bu dönemde, Ulaştırma     ülkemiz için faydalı geçmesini
              geçiş belgesi kotalarında         ve Altyapı Bakanlığı olarak bilgi   diliyor, hepinizi saygıyla
              önemli artış sağladık, Rusya’dan   teknolojilerine ve akıllı ulaşım   selamlıyorum.
              1.500 adet, Macaristan’dan ise    sistemlerine önem veriyoruz. Bu
              5.000+1.000 ilave geçiş belgesi   alanda, Karayolu Taşımacılığı Genel   Sayın Cavit UĞUR
              aldık. Macaristan sorununu aşmak   Müdürlüğü olarak bir çok örnek   UTİKAD Başkanı
              için yoğun çaba gösterdiğimizi    uygulamaya imza attık.
              özellikle vurgulamak isterim. Sn.                                   Geleceğin Lojistiğinde lojistikçiler
              Cumhurbaşkanımızın 8-9 Ekim       Örneğin, mesleki yeterlilik       büyük rol oynuyor. Artık
                                                belgelerini e-devlet üzerinden
              tarihlerinde gerçekleştirdiği     vermeye başladık. Böylece,        lojistikçilerin dünya vatandaşı
              Macaristan ziyaretine iştirak ettik,   daha önce 45 gün ile 2 ay süren   olmaları, algılarının açık olması,
              taşımacılarımızın karşılaştığı    başvuru-kart verme süresi, 5      farklı kültürlere duyarlı, esnek,
              sorunları en üst düzeyde dile                                       iş birliği duygusu güçlü ve
              getirdik.                         dakikaya düştü. Bürokratik işlemleri   paydaşlarda buluşabilen yapılara
                                                azalttık, 40 TL olan ücreti 20    sahip lojistikçiler olmaları gerekiyor.
              Ücretsiz geçiş belgesi temini için   TL’ye düşürdük. Kamu açısından   Bu ne kadar sıkıntılı bir süreç
              Özbekistan ile 2017 yılında yeni   bakacak olursak, posta giderleri,   olsa da dünyadaki bu radikal
              bir karayolu taşımacılığı anlaşması   matbaa/kart basım gibi giderlerle   dönüşümler bir yeni lojistik hizmet
              imzaladık, anlaşmanın yürürlüğe   birlikte 5 milyon liralık bir tasarruf   üreticisi doğuyor. Nihai tüketici
              girmesiyle birlikte Özbekistan’da   sağladık. Sadece mesleki yeterlilik   bakın müşterisi değil, nihai yani
              ödenen ikili taşımalarda 400 dolar,   belgeleri dışında gerçek kişilere ait   akıllı telefondan sipariş veren e
              transit taşımalarda ise 800 dolarlık   K Türü Yetki Belgelerini de artık   ticaret pazarından sipariş veren
              geçiş ücretine son vereceğiz.     e-devletten vermeye başladık.     nihai tüketicinin eğilimlerini dikkate
                                                Böylece Genel Müdürlüğümüzce
              Son yıllarda bölgemizde yaşanan                                     alan, bu tüketme eğilimlerine
              siyasi gelişmelerden en çok       e-devlet üzerinden verilen hizmet   yönelik nasıl hizmet vereceğini
                                                sayısı 49’a çıkmış oldu.
              etkilenen sektörlerin başında                                       planlayan, teknolojiyi etkin
              karayolu taşımacılığının geldiğinin   Yolcu, eşya ve kargonun elektronik   kullanabilen yeni bir lojistik hizmet
              farkındayız. Bu bağlamda, alternatif  takibi ve denetimi noktasında   üreticisi doğuyor, doğmalı. Kısacası
              taşıma pazarlarının geliştirilmesi   U-ETDS adını verdiğimiz Ulaştırma   aslında geleceğimiz dijitalde.
              ve alternatif taşıma koridorlarının   Elektronik Takip ve Denetim   Sektör olarak müşterilerimizle
              oluşturulması Bakanlığımızın      Sistemini hayata geçiriyoruz. Bu   yani endüstriyle beraber. Burada
              öncelikleri arasında yer almıştır.   sistem, yolcu taşımacılığı için   dikkat edilecek noktalar var. Nihai
              Çin ile Uluslararası Karayolu     yılsonunda, eşya taşımacılığı için   tüketicinin eğilimlerine mutlaka
              Taşımacılığı Anlaşmasını 2017     de 2019 yılı sonunda uygulanmaya   kulak vermeliyiz. Mutlaka bunlara
              yılında imzaladık. Taşımalarda    başlayacaktır.                    yönelik süreçlerimizi oluşturmalıyız.
              kullanılacak geçiş belgesi sayısını   Karayolu güvenliğinin sağlanması,   Mesleğimizi olumlu ya da
              belirledik, geçiş şartlarını hazır   sürücülerin sosyal haklarının   olumsuz etkileyecek tetikleyici
              hale getirdik. Anlaşma TBMM’de    korunması, haksız rekabetin       noktaları mutlaka incelemeli,
              onay sürecinde. Anlaşmanın                                          bunlarla ilgili önlemlerimizi
              yürürlüğe girmesiyle birlikte, Çin   önlenmesi amacıyla, 2018 yılı   almalıyız. Sayısallaştırmayı,
                                                Temmuz ayında sayısal takograf
              ile Avrupa arasındaki taşımalarda                                   yani iş süreçlerimizi, iş yapma
              taşımacılarımız çok önemli bir    sisteminden gelecek verileri      biçimlerimizi yapay zekandan
                                                analiz edecek ve ilgili kurumlar
              görev üstlenecek. Ayrıca, Çin’e                                     tutun da analitik çözümlere
              kesintisiz bir ulaşım sağlanması   ile paylaşacak bir projeyi, veri   kadar, bunlarla sayısallaşmaya
                                                analizi projesini, TOBB ile ortaklaşa
              amacıyla gerek kuzeyden Hazar                                       doğru yelken açmamız gerekiyor.
              Geçişlerine, gerekse güneyden     başlattık. İlk kiosku da 6 Temmuz   Yine bu yeni teknolojileri yani
                                                tarihinde buraya, Ankara Lojistik
              İslamabad-Tahran-İstanbul                                           blockchain teknolojileri kullanarak
              koridoruna büyük önem veriyoruz.   Üssüne kurduk. Yakında, Türkiye’nin   operasyonlarımızı tam otomasyon
                                                40 farklı noktasına bu kioskların
              Bu koridorlardaki ülkeler ile                                       haline getirmemiz lazım. Bunları
              görüşerek, taşımaları daha cazip   kurumunu tamamlayacağız. Diğer   dikkate alırsak gelecekte geride
                                                taraftan firmalar da online olarak
              hale getirmeye çalışıyoruz.
                                                internet sitesi üzerinden veri girişini   kalmayız. Yansıda gördüğünüz 3D
              Taşımacılıkta mevzuat alanında    yapabilecektir.                   baskı teknikleri, veri madenciliği,
              yapılan çalışmalara, yaşanan      Değerli Katılımcılar,             insansız araçlar, artırılmış gerçeklik
              sorunların çözümü konusunda                                         gibi anlamakta zorlandığımız
              alınan tedbirlere değindik. Ancak   Bu organizasyon vesilesiyle bugün   terimleri ne olduğunu tanımalı,
              malumunuz taşımacılığın diğer     sizler ile bir arada olmaktan     anlamlıyız. Bunları iş yapma
              önemli ayağı da bilişim teknolojileri,  duyduğum memnuniyeti bir kez   süreçlerimizde nasıl dahil
              IT. Sanayi 4.0’ın sıkça konuşulduğu,   daha ifade etmek istiyorum. Bu   edeceğimizi mutlaka planlamalıyız.
                                                                                                                        23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30