Page 25 - Logitrend - Sayı 23
P. 25
İspanya, Fransa, Romanya, taşımacılıkta dijitalleşmenin hızla zirvenin hem sektörümüz hem
Özbekistan KUKK toplantılarında arttığı bu dönemde, Ulaştırma ülkemiz için faydalı geçmesini
geçiş belgesi kotalarında ve Altyapı Bakanlığı olarak bilgi diliyor, hepinizi saygıyla
önemli artış sağladık, Rusya’dan teknolojilerine ve akıllı ulaşım selamlıyorum.
1.500 adet, Macaristan’dan ise sistemlerine önem veriyoruz. Bu
5.000+1.000 ilave geçiş belgesi alanda, Karayolu Taşımacılığı Genel Sayın Cavit UĞUR
aldık. Macaristan sorununu aşmak Müdürlüğü olarak bir çok örnek UTİKAD Başkanı
için yoğun çaba gösterdiğimizi uygulamaya imza attık.
özellikle vurgulamak isterim. Sn. Geleceğin Lojistiğinde lojistikçiler
Cumhurbaşkanımızın 8-9 Ekim Örneğin, mesleki yeterlilik büyük rol oynuyor. Artık
belgelerini e-devlet üzerinden
tarihlerinde gerçekleştirdiği vermeye başladık. Böylece, lojistikçilerin dünya vatandaşı
Macaristan ziyaretine iştirak ettik, daha önce 45 gün ile 2 ay süren olmaları, algılarının açık olması,
taşımacılarımızın karşılaştığı başvuru-kart verme süresi, 5 farklı kültürlere duyarlı, esnek,
sorunları en üst düzeyde dile iş birliği duygusu güçlü ve
getirdik. dakikaya düştü. Bürokratik işlemleri paydaşlarda buluşabilen yapılara
azalttık, 40 TL olan ücreti 20 sahip lojistikçiler olmaları gerekiyor.
Ücretsiz geçiş belgesi temini için TL’ye düşürdük. Kamu açısından Bu ne kadar sıkıntılı bir süreç
Özbekistan ile 2017 yılında yeni bakacak olursak, posta giderleri, olsa da dünyadaki bu radikal
bir karayolu taşımacılığı anlaşması matbaa/kart basım gibi giderlerle dönüşümler bir yeni lojistik hizmet
imzaladık, anlaşmanın yürürlüğe birlikte 5 milyon liralık bir tasarruf üreticisi doğuyor. Nihai tüketici
girmesiyle birlikte Özbekistan’da sağladık. Sadece mesleki yeterlilik bakın müşterisi değil, nihai yani
ödenen ikili taşımalarda 400 dolar, belgeleri dışında gerçek kişilere ait akıllı telefondan sipariş veren e
transit taşımalarda ise 800 dolarlık K Türü Yetki Belgelerini de artık ticaret pazarından sipariş veren
geçiş ücretine son vereceğiz. e-devletten vermeye başladık. nihai tüketicinin eğilimlerini dikkate
Böylece Genel Müdürlüğümüzce
Son yıllarda bölgemizde yaşanan alan, bu tüketme eğilimlerine
siyasi gelişmelerden en çok e-devlet üzerinden verilen hizmet yönelik nasıl hizmet vereceğini
sayısı 49’a çıkmış oldu.
etkilenen sektörlerin başında planlayan, teknolojiyi etkin
karayolu taşımacılığının geldiğinin Yolcu, eşya ve kargonun elektronik kullanabilen yeni bir lojistik hizmet
farkındayız. Bu bağlamda, alternatif takibi ve denetimi noktasında üreticisi doğuyor, doğmalı. Kısacası
taşıma pazarlarının geliştirilmesi U-ETDS adını verdiğimiz Ulaştırma aslında geleceğimiz dijitalde.
ve alternatif taşıma koridorlarının Elektronik Takip ve Denetim Sektör olarak müşterilerimizle
oluşturulması Bakanlığımızın Sistemini hayata geçiriyoruz. Bu yani endüstriyle beraber. Burada
öncelikleri arasında yer almıştır. sistem, yolcu taşımacılığı için dikkat edilecek noktalar var. Nihai
Çin ile Uluslararası Karayolu yılsonunda, eşya taşımacılığı için tüketicinin eğilimlerine mutlaka
Taşımacılığı Anlaşmasını 2017 de 2019 yılı sonunda uygulanmaya kulak vermeliyiz. Mutlaka bunlara
yılında imzaladık. Taşımalarda başlayacaktır. yönelik süreçlerimizi oluşturmalıyız.
kullanılacak geçiş belgesi sayısını Karayolu güvenliğinin sağlanması, Mesleğimizi olumlu ya da
belirledik, geçiş şartlarını hazır sürücülerin sosyal haklarının olumsuz etkileyecek tetikleyici
hale getirdik. Anlaşma TBMM’de korunması, haksız rekabetin noktaları mutlaka incelemeli,
onay sürecinde. Anlaşmanın bunlarla ilgili önlemlerimizi
yürürlüğe girmesiyle birlikte, Çin önlenmesi amacıyla, 2018 yılı almalıyız. Sayısallaştırmayı,
Temmuz ayında sayısal takograf
ile Avrupa arasındaki taşımalarda yani iş süreçlerimizi, iş yapma
taşımacılarımız çok önemli bir sisteminden gelecek verileri biçimlerimizi yapay zekandan
analiz edecek ve ilgili kurumlar
görev üstlenecek. Ayrıca, Çin’e tutun da analitik çözümlere
kesintisiz bir ulaşım sağlanması ile paylaşacak bir projeyi, veri kadar, bunlarla sayısallaşmaya
analizi projesini, TOBB ile ortaklaşa
amacıyla gerek kuzeyden Hazar doğru yelken açmamız gerekiyor.
Geçişlerine, gerekse güneyden başlattık. İlk kiosku da 6 Temmuz Yine bu yeni teknolojileri yani
tarihinde buraya, Ankara Lojistik
İslamabad-Tahran-İstanbul blockchain teknolojileri kullanarak
koridoruna büyük önem veriyoruz. Üssüne kurduk. Yakında, Türkiye’nin operasyonlarımızı tam otomasyon
40 farklı noktasına bu kioskların
Bu koridorlardaki ülkeler ile haline getirmemiz lazım. Bunları
görüşerek, taşımaları daha cazip kurumunu tamamlayacağız. Diğer dikkate alırsak gelecekte geride
taraftan firmalar da online olarak
hale getirmeye çalışıyoruz.
internet sitesi üzerinden veri girişini kalmayız. Yansıda gördüğünüz 3D
Taşımacılıkta mevzuat alanında yapabilecektir. baskı teknikleri, veri madenciliği,
yapılan çalışmalara, yaşanan Değerli Katılımcılar, insansız araçlar, artırılmış gerçeklik
sorunların çözümü konusunda gibi anlamakta zorlandığımız
alınan tedbirlere değindik. Ancak Bu organizasyon vesilesiyle bugün terimleri ne olduğunu tanımalı,
malumunuz taşımacılığın diğer sizler ile bir arada olmaktan anlamlıyız. Bunları iş yapma
önemli ayağı da bilişim teknolojileri, duyduğum memnuniyeti bir kez süreçlerimizde nasıl dahil
IT. Sanayi 4.0’ın sıkça konuşulduğu, daha ifade etmek istiyorum. Bu edeceğimizi mutlaka planlamalıyız.
23