Page 24 - Logitrend - Sayı 23
P. 24

olarak, dış ticaretimizde karayolu   taşıma gerçekleştirmekte, ülkemiz
                                                 taşımacılığının rolü, karşılaşılan   dış ticaretine önemli katkılar
                                                 sorunlar ve bu sorunların        sağlamaktadır. 2017 yılında toplam
                                                 çözümüne yönelik olarak neler    ihracatımızın % 30’u karayoluyla
                                                 yapıyoruz, bu konularda sizlere   gerçekleştirilmiş, 45 milyar dolarlık
                                                 bilgi vermek istiyorum.          ihracat malı taşınmıştır. Karayolu
                                                                                  ile gerçekleşen ithalat ise 37 milyar
                                                 Öncelikle, yasal düzenlemeler
                                                 açısından baktığımızda, özellikle AB   dolara ulaşmıştır.
                                                 müktesebatına uyum çalışmaları   Uluslararası taşımalarda en yoğun
                                                 kapsamında hayata geçirilen      karşılaştığımız sorunlar ise hepinizin
                                                 reformlar ile birlikte, sektörün   malumu, bu sorunları genel olarak;
                                                 kurumsallaşma anlamında önemli   geçiş belgesi kotası, yüksek geçiş
                                                 bir dönüşüm yaşadığını görüyoruz.   ücretleri, sürücü vizeleri, mod
                                                 Ancak, atılan bu adımların daha da   dayatmaları, orantısız uygulanan
                                                 ötesine geçilmesi, taşımacılıktan   veya haksız kesilen cezalar şeklinde
                                                 lojistiğe dönüşümün tamamlanması  özetlemek mümkün.
                                                 gerektiğinin de özellikle altını
                                                 çizmek isterim. Önümüzdeki       Taşımacılarımız açsından haksız
                                                                                  rekabete neden olan bu sorunlar,
                                                 dönemde bu çalışmalara daha fazla
                                                 ağırlık vereceğiz.               sadece taşımalarımızı değil dış
                                                                                  ticaretimizi de sekteye uğratmakta,
                                                 Hepinizin de bildiği gibi, karayolu   yavaşlatmakta ve pahalılaştırmakta.
                                                 taşımacılığı yaşayan, canlı, dinamik   Bu nedenle, bu sorunların aşılması
                                                 bir sektör. Günün koşullarına    amacıyla Bakanlık olarak gerek ikili
                                                 göre, taşımacıların ihtiyaçları   gerekse çok taraflı platformlarda var
              Lojistik sektörü ülkemizin hem dış   doğrultusunda sürekli revize   gücümüzle çalışıyoruz. Toplantılarda
              ticaret hedeflerine hem de hizmet   edilmesi, güncellenmesi gerekiyor.   diğer kamu kurumlarımız da,
              ihracatı hedeflerine ulaşmasında
              başrolde olacaktır. Bu nedenle,   Biz de, ilgili kurum ve kuruluşlar   özel sektör temsilcilerimiz de
                                                ile, özellikle taşımacılarımızı
                                                                                  çoğu zaman hazır bulunuyor, bu
              lojistik artık ülkemizin geleceği
              haline gelmiştir. Ulaştırma ve    da dinleyerek, onlar ile istişare   mücadeleyi birlikte yapıyoruz.
                                                ederek, sektördeki bu dinamizmi
              Altyapı Bakanlığı olarak bu bilinçle   korumaya, taşımacılarımızın önünü   Taşımacılarımız, özellikle
              politikalarımızı belirliyor, altyapı                                Avrupa Birliği ülkelerinde
              yatırımlarını gerçekleştiriyoruz.   açmaya çalışıyoruz. Malumunuz,   kota kısıtlamaları ve yüksek
                                                firmalarımızın üzerindeki mali yükü
              Ülkemiz, coğrafi konumu,          hafifletmek, taşımacılığı daha da   geçiş ücretleri ile boğuşmakta.
                                                                                  Macaristan ABAD davası ile, geçiş
              taşımacılıktaki tecrübesi, genç   kolaylaştırmak için 2018 yılı başında
              nüfusu, eğitimli insan kaynağı ve   Karayolu Taşıma Yönetmeliğini   ücretleri konusunda önemli bir
                                                                                  kazanım elde ettik. Bu davanın
              mega altyapı projeleri ile küresel   değiştirdik. Bu değişiklik ile, yetki   sonuçlarının tüm AB ülkelerine
              bir lojistik aktör olma yolunda   belgesi alma şartlarını hafiflettik,
              hızla ilerliyor. Ulaştırma ve Altyapı   ücretlerde indirime gittik. Yetki   teşmili için hem AB hem de
                                                                                  ilgili ülkeler ile görüşmelerimiz
              Bakanlığı olarak bizler de ülkemizin   belgelerinin iptal edilmesine ilişkin
              bu alandaki potansiyelinin        şartları azaltarak, firmalarımızın bu   devam ediyor. Maalesef kota
                                                                                  sorununun görüşüldüğü Avusturya
              gerçekleşmesi için gerekli adımları   konudaki mağduriyetlerinin önüne   ABAD davası ise ülkemiz lehine
              attık, atmaya da devam edeceğiz.   geçmeye çalıştık. Kurallara uyulması
              Bu bağlamda, son yıllarda ülkemizde   halinde, yetki belgesi sahiplerini   sonuçlanmadı. Ancak, diğer ilgili
                                                                                  kurum ve kuruluşlar ile istişare
              lojistik alanında gerçekleştirilen   ödüllendirecek bir sistemi hayata
              bu tür organizasyonların          geçirdik.                         halindeyiz, bu sorunun çözümü
                                                                                  için alternatif çözüm arayışı
              sayısının artmasını memnuniyetle   Taşımacılarımızı, ülkemiz ticari   içerisindeyiz. Gümrük Birliği’nin
              karşıladığımızı da ayrıca belirtmek
              isterim. Lojistiğin kamu ve özel   hedefleri doğrultusunda, daha    güncellenmesi sözkonusu
                                                                                  ancak, siyasi nedenlerden dolayı
                                                yukarı noktalara taşımak ve dünya
              sektörden farklı temsilcilerini bir
              araya getiren bu tür organizasyonlar,   taşımacılık pazarında hak ettikleri   henüz müzakereler başlamadı.
                                                                                  Bu müzakerelerin en önemli
                                                payı almalarını sağlamak temel
              farkındalık yaratma ve sorunlara   önceliğimizdir. Bu bağlamda,     ayaklarından birisi AB ülkeleri ile
              ortak çözüm bulma noktasında da
              ülkemiz adına faydalı olacaktır.   uluslararası karayolu taşımacılığına   geçiş belgesi kotasının tamamen
                                                büyük önem veriyoruz.             kaldırılması konusu olacak.
              Değerli Konuklar,
                                                Türk taşımacısı bugün 3 farklı    Değerli Katılımcılar,
              Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı    kıtada, 70’e yakın ülkede, yılda 1.6   2018 yılı içerisinde
              Karayolu Düzenleme Genel Müdürü   milyon seferden fazla uluslararası
                                                                                  gerçekleştirdiğimiz Sırbistan,
     22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29