Page 24 - Logitrend - Sayı 23
P. 24
olarak, dış ticaretimizde karayolu taşıma gerçekleştirmekte, ülkemiz
taşımacılığının rolü, karşılaşılan dış ticaretine önemli katkılar
sorunlar ve bu sorunların sağlamaktadır. 2017 yılında toplam
çözümüne yönelik olarak neler ihracatımızın % 30’u karayoluyla
yapıyoruz, bu konularda sizlere gerçekleştirilmiş, 45 milyar dolarlık
bilgi vermek istiyorum. ihracat malı taşınmıştır. Karayolu
ile gerçekleşen ithalat ise 37 milyar
Öncelikle, yasal düzenlemeler
açısından baktığımızda, özellikle AB dolara ulaşmıştır.
müktesebatına uyum çalışmaları Uluslararası taşımalarda en yoğun
kapsamında hayata geçirilen karşılaştığımız sorunlar ise hepinizin
reformlar ile birlikte, sektörün malumu, bu sorunları genel olarak;
kurumsallaşma anlamında önemli geçiş belgesi kotası, yüksek geçiş
bir dönüşüm yaşadığını görüyoruz. ücretleri, sürücü vizeleri, mod
Ancak, atılan bu adımların daha da dayatmaları, orantısız uygulanan
ötesine geçilmesi, taşımacılıktan veya haksız kesilen cezalar şeklinde
lojistiğe dönüşümün tamamlanması özetlemek mümkün.
gerektiğinin de özellikle altını
çizmek isterim. Önümüzdeki Taşımacılarımız açsından haksız
rekabete neden olan bu sorunlar,
dönemde bu çalışmalara daha fazla
ağırlık vereceğiz. sadece taşımalarımızı değil dış
ticaretimizi de sekteye uğratmakta,
Hepinizin de bildiği gibi, karayolu yavaşlatmakta ve pahalılaştırmakta.
taşımacılığı yaşayan, canlı, dinamik Bu nedenle, bu sorunların aşılması
bir sektör. Günün koşullarına amacıyla Bakanlık olarak gerek ikili
göre, taşımacıların ihtiyaçları gerekse çok taraflı platformlarda var
Lojistik sektörü ülkemizin hem dış doğrultusunda sürekli revize gücümüzle çalışıyoruz. Toplantılarda
ticaret hedeflerine hem de hizmet edilmesi, güncellenmesi gerekiyor. diğer kamu kurumlarımız da,
ihracatı hedeflerine ulaşmasında
başrolde olacaktır. Bu nedenle, Biz de, ilgili kurum ve kuruluşlar özel sektör temsilcilerimiz de
ile, özellikle taşımacılarımızı
çoğu zaman hazır bulunuyor, bu
lojistik artık ülkemizin geleceği
haline gelmiştir. Ulaştırma ve da dinleyerek, onlar ile istişare mücadeleyi birlikte yapıyoruz.
ederek, sektördeki bu dinamizmi
Altyapı Bakanlığı olarak bu bilinçle korumaya, taşımacılarımızın önünü Taşımacılarımız, özellikle
politikalarımızı belirliyor, altyapı Avrupa Birliği ülkelerinde
yatırımlarını gerçekleştiriyoruz. açmaya çalışıyoruz. Malumunuz, kota kısıtlamaları ve yüksek
firmalarımızın üzerindeki mali yükü
Ülkemiz, coğrafi konumu, hafifletmek, taşımacılığı daha da geçiş ücretleri ile boğuşmakta.
Macaristan ABAD davası ile, geçiş
taşımacılıktaki tecrübesi, genç kolaylaştırmak için 2018 yılı başında
nüfusu, eğitimli insan kaynağı ve Karayolu Taşıma Yönetmeliğini ücretleri konusunda önemli bir
kazanım elde ettik. Bu davanın
mega altyapı projeleri ile küresel değiştirdik. Bu değişiklik ile, yetki sonuçlarının tüm AB ülkelerine
bir lojistik aktör olma yolunda belgesi alma şartlarını hafiflettik,
hızla ilerliyor. Ulaştırma ve Altyapı ücretlerde indirime gittik. Yetki teşmili için hem AB hem de
ilgili ülkeler ile görüşmelerimiz
Bakanlığı olarak bizler de ülkemizin belgelerinin iptal edilmesine ilişkin
bu alandaki potansiyelinin şartları azaltarak, firmalarımızın bu devam ediyor. Maalesef kota
sorununun görüşüldüğü Avusturya
gerçekleşmesi için gerekli adımları konudaki mağduriyetlerinin önüne ABAD davası ise ülkemiz lehine
attık, atmaya da devam edeceğiz. geçmeye çalıştık. Kurallara uyulması
Bu bağlamda, son yıllarda ülkemizde halinde, yetki belgesi sahiplerini sonuçlanmadı. Ancak, diğer ilgili
kurum ve kuruluşlar ile istişare
lojistik alanında gerçekleştirilen ödüllendirecek bir sistemi hayata
bu tür organizasyonların geçirdik. halindeyiz, bu sorunun çözümü
için alternatif çözüm arayışı
sayısının artmasını memnuniyetle Taşımacılarımızı, ülkemiz ticari içerisindeyiz. Gümrük Birliği’nin
karşıladığımızı da ayrıca belirtmek
isterim. Lojistiğin kamu ve özel hedefleri doğrultusunda, daha güncellenmesi sözkonusu
ancak, siyasi nedenlerden dolayı
yukarı noktalara taşımak ve dünya
sektörden farklı temsilcilerini bir
araya getiren bu tür organizasyonlar, taşımacılık pazarında hak ettikleri henüz müzakereler başlamadı.
Bu müzakerelerin en önemli
payı almalarını sağlamak temel
farkındalık yaratma ve sorunlara önceliğimizdir. Bu bağlamda, ayaklarından birisi AB ülkeleri ile
ortak çözüm bulma noktasında da
ülkemiz adına faydalı olacaktır. uluslararası karayolu taşımacılığına geçiş belgesi kotasının tamamen
büyük önem veriyoruz. kaldırılması konusu olacak.
Değerli Konuklar,
Türk taşımacısı bugün 3 farklı Değerli Katılımcılar,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı kıtada, 70’e yakın ülkede, yılda 1.6 2018 yılı içerisinde
Karayolu Düzenleme Genel Müdürü milyon seferden fazla uluslararası
gerçekleştirdiğimiz Sırbistan,
22