Page 45 - Logitrend - Sayı 23
P. 45

her zaman şunu savunurum.         ve değer zincirine dönüşeceğini   milyar ciro ile bitirdik. Kabaca
              Firmalarından bahsetmelerinin     aklımızdan çıkartmamalıyız. Değer   4000 bin çalışan ve üç bine yakın
              dinleyicilerin tepkisine asla değil   zinciri, değer yaratmak işletmeler   kontratlı müşterimiz var. Önemli
              tam aksine bence katkı sağlayıcı   için olmazsa olmaz. Değer        bir özelliğimiz, biz sürdürülebilir
              bir unsur. Aslında buradaki       yaratmazsanız işletme devamlılık   büyümeyi yaklaşık kurulduğumuz
              firmaların başarıları hepimiz için   sağlamaz.                      günde beri -2000 yılında kurulduk-
              birer rol model. Dolayısıyla bu                                     her sene TL bazında yüzde 28
              rol modelleri izliyor olmak lazım.                                  büyütmemiz. Nominal büyümeyi
              Zaten bir firmanın şirketinde     Sayın Murat KARADAĞ               bir tarafa koyduğunuzda aslında
              yaptığı başarıyı burada paylaşıyor   CEVA Lojistik, Türkiye, Ortadoğu ve   yeni müşterilerle beraber herhalde
              olması takdire şayan. Rakipler    Güney Afrika Satış ve İş Geliştirme   yüzde 15’ten aşağı değildir.
              de beni dinleyebilir demek bir    Başkan Yardımcısı                 Global ölçekli tedarik zincirleri nasıl
              erdem. Bazen benim yazılarım                                        bir yapı arz etmektedir? Bunların
              muhtelif yerde yayınlanıyor. Tedarik   Herkese merhaba, bugünkü     yönetimindeki güncel trendeler
              zinciriyle değer zinciri arasında ilişi   konumuz aslında uçtan uca   nelerdir baktığımızda ise öncelikle
              kuran bir yazı yazmıştım. Tedarik   hizmet. Tedarik zincirinde bir   tipik ölçekli bir tedarik zincirini
              zinciri aslında bugün sadece      anlamda gündeme dokunmak          gözünüzün önüne getirelim.
              “ben endüstriyel bir kuruluşum,   adına endüstri 4.0 lojistiği nasıl   Hizmet alanlar olarak baktığınızda
              sanayi kuruluşuyum bu kavram      etkiliyor, haytamızın neresinde ona   bizi hizmet verenler olarak
              ancak benim için olabilir, diğer   değineceğim.                     algılarsanız. Örneğe, tipik hizmet
              firmalarda tedarik zinciri yönetimi   Biz global bir lojistik  hizmet   alan iki firma koydum global
              olmaz” gibi bir yanlıştan doğruya   sağlayıcısıyız. Tedarik zinciri hizmet   ölçekte. Giyim kuşam sektöründe
              doğru evrilen bir kavram. Çünkü   sağlayıcısıyız ve bunu uçtan uca   yer alan bir firmanın aslında böyle
              tedarik zinciri ve yönetimi, ticaret   yapıyoruz. Yaklaşık 7 milyar dolarlık   bir ölçekte dünyanın elli ülkesinde
              yapan tüm işletmecileri yakından   bir büyüklüğümüz var. Türkiye’ye   var olduğunu, üretim ve lojistik
              ilgilendiren ve verimliliğe çok ciddi   baktığımızda bizi kabaca üç hizmet   faaliyetler olarak sistemin içnide
              anlamda fayda sağlama amacıyla    bloku içinde görebilirsiniz. Kontrat   6300’e yakın irili ufaklı üreticiden
              oluşan bir bilim dalı. Tedarik    lojistiği hizmetleri, kara nakliye   faydalandığını, ve kendi koyduğu
              zincirini dinlerken bunun aslında   operasyonları ve uluslararası   platformundan tedarik zinciri
              bir değer yaratmaya götüreceğini   nakliye hizmetleri. 2018 yılını 1.8   faaliyetlerinin ürettiği platformunda








































                                                                                                                        43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50