Page 29 - Logitrend - Sayı 23
P. 29
oluyoruz. Kırmızı, yeşil, sarı, masraf demektir. Dolaysıyla genel müdürlük. Kan insanda
sistemimiz vardır. Kırmızı demek o hizmet seviyesini düşürmeden nasıl dolaşıyor ona benzer durum
iş olmamış demektir, niye olmadığını masrafları ne kadar düşürürseniz çıkarıyoruz. Bunun üzerinden
o işin sahibi izah etmek zorundadır. o sizin başarınızdır. Bütçelerinizi ameliyat yapacaksak yapıyoruz.
Sarı, ortada. Başlamış ama bitmemiş. yaparsınız, hangi yılın hangi Yenilikler: Yurtdışında artık VMS
Bitmediği için yeşil diyemiyoruz. ayında ne kadar personel gideri değil VCS deniyor. O kadar artık
Yeşil, başarılı olmuş demek. Bir de harcayacağınız ne kadar yakıt oturmuş ve standart kontrol
mavi vardır. Bu yabancı şirketlerde araç vs gideri baştan belli sistemine dönüştürmüşler.
kişilerin performansı anlamında da olmalıdır. Daha sonra buna uyup Metrekare değil artık, hacim
kullanılır. Mavi demek su üstünde uymadığınız depo yöneticisinin üzerinden verimlilik hesaplanıyor.
koştunuz, ağzınızla da kuş tuttunuz performansıdır. Depoculuk hizmet
çok başarılısınız. Bu şekilde bir sektörü olduğu için giderin yüzde Depolamada pratik hızlı çözümler.
60’ı personeldir. Dolaysıyla en çok
Gözlükle barkod okutma. Yapay
yöntem kullanıyoruz. personeliniz toplamacılardır. O dikey depolama çözümleri.
İlk gittiğimizde check-up yüzden toplamanın en pratik, en Her şey birbirine bağlı ve robotik
sonucunda depoda rampa kolay hızlı şekilde olması için de olacak. Işıklı toplama sistemi. İşçi
sayıları, girişi çıkışı deponun, çeşitli uygulamalar var. yönetim sistemi, kim ne kadar
yüksekliği, paketleme alanı layout Şu anda daha barkod sistemi topladı bunu takip etmek için de
dediğimiz deponun tüm giriş yok, adresleme yok, deponun yazılımlar var. Sesli toplama ses
çıkış sistemlerini, yerleşik düzenin nasıl yönetileceği meçhul. Bu yönlendiriyor.
de elden geçirmek durumunda sistem varken daha ileri sisteme
kalıyoruz. Sadece yazılım koymak geçemezsiniz. Basamak basamak
değil, İK yönünden de ekip gitmeniz lazım. Sipariş düzenini Sayın Emrah DENİZ
yönünden de eğitimler yönünden doğru düzenlemeniz gerekiyor.
de ve layout yönünden de Erman Nakliyat Genel Müdürü
takviyeler yapmak lazım. Burada Stok planlama: Gittiğimiz tüm - Türkiye ATP ile neler kazanacak?
ürün grupları portföyler, 20 bin firmalarda tüm ürünlerin listesini
çeşit ürün var. Mesela. İstiklal alırız. Bunlar da 30 günlük, 90 ATP aslında sadece uluslararası
Bellona Mondi’nin ana depolarının günlük, 150 günlük atıl olan taşımacılık kurallarını belirleyen
optimizasyonunu yapmıştık. ürünleri yeni kuracağımız sistemde bir konvansiyon olmasına rağmen
Her sektörün de kendine özgü yaşatmamak için çalışırız. Çünkü Türkiye şartlarına uyarlanması
iş yapış şekilleri var bir de onları onların durmasına gerek yoktur. halinde soğuk zincir taşımacılık
da anlamak ve sindirip daha ileri Stok devir hızlarını hesaplayıp kalitemizi topluca yükseltecektir.
çözüme getirmek zorundasınız. yöneticiler dahil olmak üzere Ülkemizde soğuk zincir taşımacılık
Diğer sektörlerde 80x120 palet iş görevi çıkarırız. Bunu da kanalı sadece donmuş yüklerde
kullanılır. Ama mobilya sektörü plana yazarız. Bu kadar fazla bir zorunluluk olarak görülüyor ve
200x200 kullanıyor. 16 parça stok var bunların turşusunu mu bunun haricindeki bir çok yük açık
koltuk takımı var bir tanesi gitmese kuracaksınız. Sekiz sene geçmiş kasa kamyonlar ile taşınıyor. Bu
o takım kurulamıyor. Çıkışını ona hala şu mobilya takımı duruyor tarz taşımalar sağlığımızı tehdit
göre yapmalısınız. Hatta bizim bunu yok et. Ucuz sat ya da geri ettiği gibi taşıma zayiatlarını da
geliştirildiğimiz palet sisteminin ver. Depoya para kazanacak ürünü çok artırmaktadır. Aslında milli
ikinci bir özelliği daha vardır. Bir yollamanız lazım. servetimizi yollarda ziyan ediyoruz
tarafında forklift bir tarafından Öyle bir sitem kurayım ki hiç diyebiliriz.
transprit irebilecek şekilde altı yerimden kalkmayayım, ekrandan Yıllar önce ATP'ye geçişi fırsat
metal paletler geliştirmiştik. baştan sona izleyeyim diye bir olarak bilen Fransa, İtalya,
Şunu unutmamanız lazım. Her sistem kurduk. Burada örneği İspanya ve Portekiz gibi ülkeler
sistemin daha iyisi var. Zaman var slaytta. O zaman teorik ATP'nin kapsamını genişleterek
içinde teknoloji gelişiyor. Benim olarak söyleyeyim, benim sadece kanunları yurt içi taşımalarına da
sistemim çok iyi demek de deponun düzeni iyi mi deyip uyarlamışlar. Bu ülkelerin uyarlamış
doğru değil her zaman. Şunlarda bir tur atmam yeterli oluyor. Bu olmaları asla şans eseri oluşmuş
iyiyiz şunlarda daha iyi olmalıyız çok gerçekçi olmasa da esas bir durum değildir. Onlar da
diyebilirsiniz. “Hiçbir problem yok amacımızın bu olması lazım. Türkiye gibi çok büyük yaş meyve
müdürüm” dediğiniz zaman ben Deponun planını kurarken rafçı sebze üreticileri ve ihracatçılarıdır;
olsam huylanırım. firmalarla çalışıyoruz. Buradaki tek uygulama ile ihracatlarına bir itki
kriter aynı hacme ne kadar çok sağlamışlardır.
Toplama sistemi depolarda işin ürün koyarsanız onun hesabı. Otuz - Nasıl bir yol izlenmeli ?
kalbi oluyor. Toplamayı nasıl versiyonu kadar raf çizdirdiğimiz
yaptığımız önemli. Bir depoda oluyor. ATP için en acil ihtiyacımız bir
giderlerinizi-depolar masraf test merkezinin kurulmasıdır, bu
giderleridir- satış, ciro kaynağıdır. İş akışı önemli. Depoyu kalp olmadan mevcut duruma göre
Depoların her yaptığı harcama olarak düşünün, beyin satış ve bir farkımız olmayacaktır. Zaten
27