Page 29 - Logitrend - Sayı 23
P. 29

oluyoruz. Kırmızı, yeşil, sarı,   masraf demektir. Dolaysıyla       genel müdürlük. Kan insanda
              sistemimiz vardır. Kırmızı demek o   hizmet seviyesini düşürmeden   nasıl dolaşıyor ona benzer durum
              iş olmamış demektir, niye olmadığını   masrafları ne kadar düşürürseniz   çıkarıyoruz. Bunun üzerinden
              o işin sahibi izah etmek zorundadır.   o sizin başarınızdır. Bütçelerinizi   ameliyat yapacaksak yapıyoruz.
              Sarı, ortada. Başlamış ama bitmemiş.   yaparsınız, hangi yılın hangi   Yenilikler: Yurtdışında artık VMS
              Bitmediği için yeşil diyemiyoruz.   ayında ne kadar personel gideri   değil VCS deniyor. O kadar artık
              Yeşil, başarılı olmuş demek. Bir de   harcayacağınız ne kadar yakıt   oturmuş ve standart kontrol
              mavi vardır. Bu yabancı şirketlerde   araç vs gideri baştan belli   sistemine dönüştürmüşler.
              kişilerin performansı anlamında da   olmalıdır. Daha sonra buna uyup   Metrekare değil artık, hacim
              kullanılır. Mavi demek su üstünde   uymadığınız depo yöneticisinin   üzerinden verimlilik hesaplanıyor.
              koştunuz, ağzınızla da kuş tuttunuz   performansıdır. Depoculuk hizmet
              çok başarılısınız. Bu şekilde bir   sektörü olduğu için giderin yüzde   Depolamada pratik hızlı çözümler.
                                                60’ı personeldir. Dolaysıyla en çok
                                                                                  Gözlükle barkod okutma. Yapay
              yöntem kullanıyoruz.              personeliniz toplamacılardır. O   dikey depolama çözümleri.
              İlk gittiğimizde check-up         yüzden toplamanın en pratik, en   Her şey birbirine bağlı ve robotik
              sonucunda depoda rampa            kolay hızlı şekilde olması için de   olacak. Işıklı toplama sistemi. İşçi
              sayıları, girişi çıkışı deponun,   çeşitli uygulamalar var.         yönetim sistemi, kim ne kadar
              yüksekliği, paketleme alanı layout   Şu anda daha barkod sistemi    topladı bunu takip etmek için de
              dediğimiz deponun tüm giriş       yok, adresleme yok, deponun       yazılımlar var. Sesli toplama ses
              çıkış sistemlerini, yerleşik düzenin   nasıl yönetileceği meçhul. Bu   yönlendiriyor.
              de elden geçirmek durumunda       sistem varken daha ileri sisteme
              kalıyoruz. Sadece yazılım koymak   geçemezsiniz. Basamak basamak
              değil, İK yönünden de ekip        gitmeniz lazım. Sipariş düzenini   Sayın Emrah DENİZ
              yönünden de eğitimler yönünden    doğru düzenlemeniz gerekiyor.
              de ve layout yönünden de                                            Erman Nakliyat Genel Müdürü
              takviyeler yapmak lazım. Burada   Stok planlama: Gittiğimiz tüm     - Türkiye ATP ile neler kazanacak?
              ürün grupları portföyler, 20 bin   firmalarda tüm ürünlerin listesini
              çeşit ürün var. Mesela. İstiklal   alırız. Bunlar da 30 günlük, 90   ATP aslında sadece uluslararası
              Bellona Mondi’nin ana depolarının   günlük, 150 günlük atıl olan    taşımacılık kurallarını belirleyen
              optimizasyonunu yapmıştık.        ürünleri yeni kuracağımız sistemde   bir konvansiyon olmasına rağmen
              Her sektörün de kendine özgü      yaşatmamak için çalışırız. Çünkü   Türkiye şartlarına uyarlanması
              iş yapış şekilleri var bir de onları   onların durmasına gerek yoktur.   halinde soğuk zincir taşımacılık
              da anlamak ve sindirip daha ileri   Stok devir hızlarını hesaplayıp   kalitemizi topluca yükseltecektir.
              çözüme getirmek zorundasınız.     yöneticiler dahil olmak üzere     Ülkemizde soğuk zincir taşımacılık
              Diğer sektörlerde 80x120 palet    iş görevi çıkarırız. Bunu da      kanalı sadece donmuş yüklerde
              kullanılır. Ama mobilya sektörü   plana yazarız. Bu kadar fazla     bir zorunluluk olarak görülüyor ve
              200x200 kullanıyor. 16 parça      stok var bunların turşusunu mu    bunun haricindeki bir çok yük açık
              koltuk takımı var bir tanesi gitmese   kuracaksınız. Sekiz sene geçmiş   kasa kamyonlar ile taşınıyor. Bu
              o takım kurulamıyor. Çıkışını ona   hala şu mobilya takımı duruyor   tarz taşımalar sağlığımızı tehdit
              göre yapmalısınız. Hatta bizim    bunu yok et. Ucuz sat ya da geri   ettiği gibi taşıma zayiatlarını da
              geliştirildiğimiz palet sisteminin   ver. Depoya para kazanacak ürünü   çok artırmaktadır. Aslında milli
              ikinci bir özelliği daha vardır. Bir   yollamanız lazım.            servetimizi yollarda ziyan ediyoruz
              tarafında forklift bir tarafından   Öyle bir sitem kurayım ki hiç   diyebiliriz.
              transprit irebilecek şekilde altı   yerimden kalkmayayım, ekrandan   Yıllar önce ATP'ye geçişi fırsat
              metal paletler geliştirmiştik.    baştan sona izleyeyim diye bir    olarak bilen Fransa, İtalya,
              Şunu unutmamanız lazım. Her       sistem kurduk. Burada örneği      İspanya ve Portekiz gibi ülkeler
              sistemin daha iyisi var. Zaman    var slaytta. O zaman teorik       ATP'nin kapsamını genişleterek
              içinde teknoloji gelişiyor. Benim   olarak söyleyeyim, benim sadece   kanunları yurt içi taşımalarına da
              sistemim çok iyi demek de         deponun düzeni iyi mi deyip       uyarlamışlar. Bu ülkelerin uyarlamış
              doğru değil her zaman. Şunlarda   bir tur atmam yeterli oluyor. Bu   olmaları asla şans eseri oluşmuş
              iyiyiz şunlarda daha iyi olmalıyız   çok gerçekçi olmasa da esas    bir durum değildir. Onlar da
              diyebilirsiniz. “Hiçbir problem yok   amacımızın bu olması lazım.   Türkiye gibi çok büyük yaş meyve
              müdürüm” dediğiniz zaman ben      Deponun planını kurarken rafçı    sebze üreticileri ve ihracatçılarıdır;
              olsam huylanırım.                 firmalarla çalışıyoruz. Buradaki tek   uygulama ile ihracatlarına bir itki
                                                kriter aynı hacme ne kadar çok    sağlamışlardır.
              Toplama sistemi depolarda işin    ürün koyarsanız onun hesabı. Otuz   - Nasıl bir yol izlenmeli ?
              kalbi oluyor. Toplamayı nasıl     versiyonu kadar raf çizdirdiğimiz
              yaptığımız önemli. Bir depoda     oluyor.                           ATP için en acil ihtiyacımız bir
              giderlerinizi-depolar masraf                                        test merkezinin kurulmasıdır, bu
              giderleridir- satış, ciro kaynağıdır.   İş akışı önemli. Depoyu kalp   olmadan mevcut duruma göre
              Depoların her yaptığı harcama     olarak düşünün, beyin satış ve    bir farkımız olmayacaktır. Zaten
                                                                                                                        27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34