Page 28 - Logitrend - Sayı 23
P. 28

zaten. Önce deponun sadece depo
                                                                                  müdürüyle değil muhasebe, IT
                                                                                  müdürü,  İK müdürü, satış müdürü,
                                                                                  pazarlama müdürü bunlarla da
                                                                                  görüşüp bir rapor çıkarıyoruz.
                                                                                  Deponun başarısı veya başarısızlığı
                                                                                  sadece depoya bağlı değildir.
                                                                                  Depocular normalde genelde bekçi
                                                                                  Murtaza gibi işine sahip dürüst
                                                                                  vefakar insanlardır. Gerekirse
                                                                                  sabaha kadar çalışır. Ama bu
                                                                                  fedakarlıklar yeterli olmayabilir.
                                                                                  Çünkü etraftaki diğer departmanlar
                                                                                  doğru bilgiler vermiyorsa depoya,
                                                                                  deponun elinden bir şey gelmez.
                                                                                  Örnek: Her gün beş tır geliyorken
                                                                                  ertesi gün 15 tır geldiği zaman
                                                                                  bu tedarik zincirinin veya satın
              küsur adet kayıtlı depo var. Her   sürdü. Taşıtma planından tutun   almanın yönlendirdiği bir şeydir.
              geçen gün artıyor. Bu tabii öğrenci   da nasıl bir entegrasyona hem   Siz depoyu kilitlersiniz demektir.
              arkadaşlarımız için şu demek.     de işi durdurmadan depolarını     Önceden tahmin vermiyorsanız
              Nerede depo varsa orada depocu    taşıyıp eski depolarından DB      depo son dakikada bir şey yapamaz.
              da lazım. Bilginiz olsun.         Shenker depolarına aktarılmasını   Genel check-up yaptıktan sonra
                                                yönettik.  Artık bütün lojistiğini   firmanın problemlerini anlamış
              En çok depoculuğun geliştiği
              yerler Kocaeli bölgesi, Sakarya   DB Shenker yapıyor. Bunun artıları   oluyoruz. Daha sonra bizim
              Gebze Dilovası tarafları. Yukarda da   eksileri nelerdir ayrıca İzmir Ticaret   hemen hemen tüm projelerimizde
                                                odasında sunduk.
              Hadımköy tarafları.                                                 gerçekleştirdiğimiz -Tecsoda
                                                                                  İngilizlerden öğrendiğim- İşikawa
                                                Buradaki tez şu: Herkesin kendi
              Green WMS bizim yazılım           işini yapması lazım. Outsourcing   (balık kılçığı)  diyagramı kullanıyoruz.
              sistemimiz çok ön plana                                             Mutlaka bu toplantımızı yapıyoruz.
              çıkarmıyoruz. İlle de siz yapın   firmasının da işi gücü zaten lojistik   Projenin paydaşlarını patronlarını
              diyenler de olabiliyor. Şu an     yapmak. Siz onun kadar yetkin     toplayıp bir odaya biz nereye
                                                olamazsınız ama hemen her işi de
              iki firmada çalışıyor. Bu bizim   outsourcing yapamazsınız. Koşullar   ulaşmak istiyoruz? Balığın başı
              sekiz yılda yaptığımız projeler.                                    hedef. Biz şu anda neredeyiz?
              Önemlilerini sayabilirim. Samsun   firmaya göre, işinizin niteliğine göre   Kuyrukta. Buradan o hedefe
                                                bir sürü kriter var. Her firmaya özgü
              lojistik merkezine danışman       çözümler bulmak lazım. Mesela     gitmek için neler yapmamız lazım
              olarak 6 ay katkımız oldu. Daha                                     diye IT’cisine satın almacısına,
              çok perakende şirketleri var. Son   Canlı Otomotiv’in en büyük sorunu   depocusuna hepsine biliyorsak
                                                şuydu? Her gece 10’da 11’de evine
              zamanlarda otomotivciler sevdi.   gidiyordu, özel hayatı diye bir şey   bile  söylemeden onlara söylüyoruz,
              Ünlü teknik, İzmir Oto vb gibi                                      post itlere yazın diyoruz. Bunları
              firmalarda da ilerlemeye başladık.   kalmamıştı. Şimdi gündemindeki   yazdıkları zaman sanıyorlar ki iş
                                                eleman mı gelmemiş, kaza mı       bitti. Hayır. Bunların öncelik sırası
              Geçen hafta dünya otomobil        olmuş vb sorunlar hayatından çıktı.   nedir onlara soruyoruz, böylelikle
              konferansı vardı. Orada da        DB Schenker bu işlerle uğraşıyor.   katılımlarını sağlıyoruz. Öncelik
              çalışmalarımızı sunma şansımız    apro da güzel bir projemizdi. Yeni   sırasını yazıyorlar. Bitmiyor. Bu
              oldu. Otomobil yedek parça                                          sefer bunları hangi departman
              sektöründe kimse işini outsourcing   deponun planlanması deponun    yapacak diyoruz. Orada da bitmiyor.
                                                taşınması, inşaatı, raflara yerleşmesi
              firması dediğimiz firmalara       dahil ve lojistik geliştirmesi    Kaçar hafta sürelerde bu iş bitecek
              vermez. Hep benim olsun ben                                         hepsini kendilerine söyletiyoruz,
              yöneteyim mantığı var. Çünkü her   sayesinde ciroları geçen sene ikiye   böylelikle bu proje bizim projemiz
                                                katladı şimdi de bir Amerikan
              an her işin değiştiği adeta kendi   firması Rapro’yu satın aldı. Genelde   değil firmanın oradaki paydaşlarının
              bebekleri gibidir o depodaki her                                    kendi projesi, benimsedikleri proje
              şeyleri, görüp izlemek isterler. İlk   projelerimiz bunlar.         oluyor. Proje başladıktan sonra
              defa Türkiye’de Canlı Otomotivin   Gerçek hayatı anlatacağım        bizim uzmanlarımız her hafta belli
              patronu farklı düşünüyordu.       gene. Gerçekte ne yapıyoruz?      günlerde gidiyor. İşin büyüklüğüne
              Biz de ona kontrat lojistiği      Bir firmaya gittik, lojistik sistemi   göre, anlaşmamıza göre bu teknik
              anlamında yardımcı olduk. DB      kötü, stokları tutmuyor zaten işler   analiz toplantılarıyla birlikte her
              Shenker ile Canlı Otomotivi       sarpa sarmadan bizi aramıyorlar.   hafta yapılacakları realize edilmesine
              anlaştırdık. Bu bir sene kadar    Her şey yolundaysa problem yok    hem takip ediyor hem de destek
     26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33