Page 28 - Logitrend - Sayı 23
P. 28
zaten. Önce deponun sadece depo
müdürüyle değil muhasebe, IT
müdürü, İK müdürü, satış müdürü,
pazarlama müdürü bunlarla da
görüşüp bir rapor çıkarıyoruz.
Deponun başarısı veya başarısızlığı
sadece depoya bağlı değildir.
Depocular normalde genelde bekçi
Murtaza gibi işine sahip dürüst
vefakar insanlardır. Gerekirse
sabaha kadar çalışır. Ama bu
fedakarlıklar yeterli olmayabilir.
Çünkü etraftaki diğer departmanlar
doğru bilgiler vermiyorsa depoya,
deponun elinden bir şey gelmez.
Örnek: Her gün beş tır geliyorken
ertesi gün 15 tır geldiği zaman
bu tedarik zincirinin veya satın
küsur adet kayıtlı depo var. Her sürdü. Taşıtma planından tutun almanın yönlendirdiği bir şeydir.
geçen gün artıyor. Bu tabii öğrenci da nasıl bir entegrasyona hem Siz depoyu kilitlersiniz demektir.
arkadaşlarımız için şu demek. de işi durdurmadan depolarını Önceden tahmin vermiyorsanız
Nerede depo varsa orada depocu taşıyıp eski depolarından DB depo son dakikada bir şey yapamaz.
da lazım. Bilginiz olsun. Shenker depolarına aktarılmasını Genel check-up yaptıktan sonra
yönettik. Artık bütün lojistiğini firmanın problemlerini anlamış
En çok depoculuğun geliştiği
yerler Kocaeli bölgesi, Sakarya DB Shenker yapıyor. Bunun artıları oluyoruz. Daha sonra bizim
Gebze Dilovası tarafları. Yukarda da eksileri nelerdir ayrıca İzmir Ticaret hemen hemen tüm projelerimizde
odasında sunduk.
Hadımköy tarafları. gerçekleştirdiğimiz -Tecsoda
İngilizlerden öğrendiğim- İşikawa
Buradaki tez şu: Herkesin kendi
Green WMS bizim yazılım işini yapması lazım. Outsourcing (balık kılçığı) diyagramı kullanıyoruz.
sistemimiz çok ön plana Mutlaka bu toplantımızı yapıyoruz.
çıkarmıyoruz. İlle de siz yapın firmasının da işi gücü zaten lojistik Projenin paydaşlarını patronlarını
diyenler de olabiliyor. Şu an yapmak. Siz onun kadar yetkin toplayıp bir odaya biz nereye
olamazsınız ama hemen her işi de
iki firmada çalışıyor. Bu bizim outsourcing yapamazsınız. Koşullar ulaşmak istiyoruz? Balığın başı
sekiz yılda yaptığımız projeler. hedef. Biz şu anda neredeyiz?
Önemlilerini sayabilirim. Samsun firmaya göre, işinizin niteliğine göre Kuyrukta. Buradan o hedefe
bir sürü kriter var. Her firmaya özgü
lojistik merkezine danışman çözümler bulmak lazım. Mesela gitmek için neler yapmamız lazım
olarak 6 ay katkımız oldu. Daha diye IT’cisine satın almacısına,
çok perakende şirketleri var. Son Canlı Otomotiv’in en büyük sorunu depocusuna hepsine biliyorsak
şuydu? Her gece 10’da 11’de evine
zamanlarda otomotivciler sevdi. gidiyordu, özel hayatı diye bir şey bile söylemeden onlara söylüyoruz,
Ünlü teknik, İzmir Oto vb gibi post itlere yazın diyoruz. Bunları
firmalarda da ilerlemeye başladık. kalmamıştı. Şimdi gündemindeki yazdıkları zaman sanıyorlar ki iş
eleman mı gelmemiş, kaza mı bitti. Hayır. Bunların öncelik sırası
Geçen hafta dünya otomobil olmuş vb sorunlar hayatından çıktı. nedir onlara soruyoruz, böylelikle
konferansı vardı. Orada da DB Schenker bu işlerle uğraşıyor. katılımlarını sağlıyoruz. Öncelik
çalışmalarımızı sunma şansımız apro da güzel bir projemizdi. Yeni sırasını yazıyorlar. Bitmiyor. Bu
oldu. Otomobil yedek parça sefer bunları hangi departman
sektöründe kimse işini outsourcing deponun planlanması deponun yapacak diyoruz. Orada da bitmiyor.
taşınması, inşaatı, raflara yerleşmesi
firması dediğimiz firmalara dahil ve lojistik geliştirmesi Kaçar hafta sürelerde bu iş bitecek
vermez. Hep benim olsun ben hepsini kendilerine söyletiyoruz,
yöneteyim mantığı var. Çünkü her sayesinde ciroları geçen sene ikiye böylelikle bu proje bizim projemiz
katladı şimdi de bir Amerikan
an her işin değiştiği adeta kendi firması Rapro’yu satın aldı. Genelde değil firmanın oradaki paydaşlarının
bebekleri gibidir o depodaki her kendi projesi, benimsedikleri proje
şeyleri, görüp izlemek isterler. İlk projelerimiz bunlar. oluyor. Proje başladıktan sonra
defa Türkiye’de Canlı Otomotivin Gerçek hayatı anlatacağım bizim uzmanlarımız her hafta belli
patronu farklı düşünüyordu. gene. Gerçekte ne yapıyoruz? günlerde gidiyor. İşin büyüklüğüne
Biz de ona kontrat lojistiği Bir firmaya gittik, lojistik sistemi göre, anlaşmamıza göre bu teknik
anlamında yardımcı olduk. DB kötü, stokları tutmuyor zaten işler analiz toplantılarıyla birlikte her
Shenker ile Canlı Otomotivi sarpa sarmadan bizi aramıyorlar. hafta yapılacakları realize edilmesine
anlaştırdık. Bu bir sene kadar Her şey yolundaysa problem yok hem takip ediyor hem de destek
26