Page 30 - Logitrend - Sayı 23
P. 30
hali hazırda Alman acentelikleri genişleterek ülke çapında zorunlu ATP belgesini nasıl alacağıdır.
ile belgelendirme ihtiyacımızı kılması. Aslında bu basit soru bile ATP'de
görmekteyiz, fakat ülkemizde bir - Yurtdışında ATP ile ilgili nasıl katetmemiz gereken mesafeyi bize
merkezin olmamasının ceremesini cezalar veriliyor? özetliyor.
üreticilerimiz yüksek test bedelleri
ödeyerek çekmektedirler. Avrupa ülkeleri araçların ATP belgeli - ATP denetimlerinde sizce nelere
olmalarına çok dikkat ediyorlar dikkat edilmeli?
Bahsettiğim üzere ATP sadece ve bunu sıkı olarak denetliyorlar. ATP'nin yol denetimlerinde
uluslararası kuralları belirlemektedir Özellikle de söz konusu araç bir Türk öncelikle aracın taşıdığı yük tespit
ve bu kuralların ulusallaştırılması aracı olduğunda daha da dikkatli edilerek, ATP belgesine gerek
ülke yönetimlerine bırakılmıştır. bakıyorlar.
Ülkemizde test merkezinin duyan bir taşıma olup olmadığı
kurulmasını müteakip 2 yıl süre Birleşmiş Milletler, ATP belirlenmelidir. Eğer ATP'de
verilerek tüm firmaların zamanla konvansiyonunda yol denetimlerine listelenen sınıflardan birinde yük
bu belgeleri elde etmelerine çok büyük yetkiler vermiş. Örneğin taşınıyorsa araçta uygun sınıfta bir
izin verildikten sonra yurt -20 derecede taşınması gereken ATP sertifikası, ATP plakası ve ATP
içine yönlenilmelidir. Yurt içi derin donmuş bir ürünü FRC etiketleri aranmalıdır.
taşımaları da en fazla 3 yıl içinde belgeli bir araçta taşımazsanız, ATP'nin uluslararası bir anlaşma
belgelendirilerek düzene sokulabilir. hemen FRC belgeli bir araç çağırıp olmasından dolayı öncelikle ülkemize
Kısacası Türkiye ATP'yi tam tekmil yükü ona aktarıp, adrese teslim gelen yabancı araçların sertifikasının
olarak 5 yıl içinde uygulayabilir. ettirebiliyorlar. Fakat şu ana kadar olup olmadığı çok sıkı şekilde
böyle bir yaptırım uygulanan vaka denetlenmeli. Türk nakliyecisi yurt
Sektörde, ATP sürecinin ADR gibi duymadık, onun yerine ülkeler ceza
çok uzayacağına dair kaygılar var kesmeyi tercih ediyorlar. Cezalar dışında çok ağır cezalar ödemek
fakat ATP konvansiyonu çok farlı. ülkelere göre farklılık göstermekle zorunda olduğu halde yabancı
ADRsiz bir araca ADR sertifikası birlikte aşağıdaki şekilde araçlar ülkemizde istedikleri şekilde
vermek imkansız iken, ATPsiz araca sıralabilinir: giriş çıkış yapabilmektedirler.
ATP belgesi kazandırmak çok kolay. - Firmanız ve hizmetlerinizden de
Ülkemizdeki bütün büyük frigorifik Macaristan : 600 € bahseder misiniz?
araç üreticileri bu belgeyi zaten Avusturya : 500-2000€
yıllar önce aldılar ve müşterilerine Eski adımız Atlıhan, yeni adımız
ATP sertifikalı araçlar satabiliyorlar. Polonya : 2000€ Packerman Ltd olarak 2011
Bu sertifikanın maliyetleri de yılından beri DNV GL firmasının
azaldığında geçiş süreci çok kolay Fransa : 4000 € Türkiye'deki tek ATP acenteliğini
olacaktır. Asıl problem ülkemizde İspanya : 6000 € yürütmekteyiz. DNV GL dünyanın en
üretim yapan diğer kamyon önde gelen gemicilik sınıflandırma
ve kamyonet kasası üreticileri En yüksek cezaları yine ATP'yi şirketlerinden biri olmakla beraber
ulusal mevzuata uyarlayan
için olacaktır. Sayıca daha fazla ülkelerin kesiyor olması tesadüfen dünyanın her ülkesinde ofisi
olduklarından sertifikalandırılma gerçekleşmiş bir durum değildir. bulunmaktadır. Merkezi Almanya
süreçleri 3 yılı bulacaktır. olan şirket Avrupa'da üretilen her iki
- Firmalarımız ATP sertifikaları frigorifik yarı römorktan birinin ATP
- ATP ile yaratılacak fırsatlar neler? belgelendirmesini yapmaktadır. ATP
hakkında yeteri kadar bilinçli mi?
ATP'yi konvansiyonda yazıldığı konusunda ise DNV GL'nin Almanya
üzere uyguladığımızda tek yarar Avrupa güzergahında çalışan haricindeki tek ofisi olarak hizmet
firmalarımızın yediği cezaların taşımacılarımız bu konuda vermekteyiz. Hizmetlerimizi iki
azalması olacaktır. Fakat bu genellikle bilinçli olmalarına alanda genelleyebiliriz.
konvansiyonu Fransa, İtalya, İspanya rağmen diğer tüm ülkelere çalışan Birinci hizmet alanımız
firmalar bu belgeyi duymamış dahi
ve Portekiz gibi genişleterek bir olabiliyorlar. Birçok taşımacı bu taşıma firmaları için; ATP
ülke taşımacılık politikası haline belgenin adını Avrupa'da yediği belgesinin süresi biten araçların
getirdiğimizde taşımacılıktaki çok yüklü miktarda cezalardan belgelendirmesini yapabildiğimiz
kayıplarımızı çok azaltacağımız gibi belgelendirilmemiş araçların
gibi ürünlerimizin katma değerini sonra öğreniyor ve tüm araçlarının da ilk başvurularını yaparak bir ATP
artırarak ihracatçımıza da çok büyük belgelendirilmesi için bize belgesi almalarını sağlıyoruz.
destek verebileceğiz. başvuruyorlar.
Ülkemizde ATP belgesi daha İkincisi ise üreticiler için; teknik
Gıda her geçen gün daha da çok FRC belgesi olarak destek verebildiğimiz gibi araçlarını
değerleniyor ve büyüyen nüfusları test merkezlerine göndererek
beslemek için üretimi artırmanın bilinmekte, çünkü araçların ön birer ATP belgeli üretici olmalarını
yanında kayıpları da azaltmak sol üst köşelerinde FRC etiketi sağlıyoruz. Türkiye'de anlaşmalı
bulunmaktadır. FRC, ATP'nin 35
gerekiyor. İşte gerçek bir soğuk sınıfından biri olmakla beraber %95 olduğumuz lider üreticilerin
zincir taşımasının değeri bu noktada oranla en çok da kullanılan sınıfıdır. fabrikadan çıkan tüm frigorifik
ortaya çıkıyor. Bizim ümidimiz araçlarını belgelendiriyoruz.
bakanlığımızın kademeli olarak En sık karşılaştığımız soruların
bu konvansiyonun kurallarını başında FRC belgeli aracın
28